Karoseria
: Przy 4 metrach długości oferuje dużo miejsca dla 4 osób i wygodne podróżowanie na długich trasach. Gorąco polecam!
5,0
Całokształt
Doskonały samochód, o wyjątkowym, nieprzeciętnym kształcie. Przyjemny w prowadzeniu, oszczędny i całkiem solidnie wykonany.
Wrażenia
4,0
Silnik
Elastyczny, dynamiczny po przekroczeniu 2000 obrotów na minutę. Szybko się nagrzewa i całkiem przyjemnie pracuje.
3,0
Skrzynia biegów
Skrzynia o krótkich drogach prowadzenia drążka, biegi wchodzą precyzyjnie i lekko. Wadą jest dość ciężko pracujące sprzęgło.
5,0
Układ jezdny
Po zmianie opon i amortyzatorów samochód prowadzi się świetnie. Warunek-równa droga. Nie przepada za krótkimi nierównościami, które jednak nie wytrącają go z toru jazdy. Komfort resorowania całkiem przyzwoity.
Komfort
5,0
Widoczność
Pozycja za kierownicą (seryjna regulacja) jest świetna. Siedzi się bardzo wygodnie i bardzo wysoko, co sprawia, że widoczność w przód jest odpowiednia. Tył opada pionowo, mam małe problemy z jego wyczuciem. Lusterka duże i dobrze umieszczone, w przedniej szybie nie odbija się deska rozdzielcza podczas słonecznych dni.
4,0
Ergonomia
Mimo przeładowanych dźwigienek przy kierownicy, korzystanie ze świateł, włączników/przełączników jest wygodne. Seryjna regulacja wysokości fotela kierowcy i kierownicy pozwala na wygodne prowadzenie pojazdu, a szerokie podszybia na wygodne oparcie łokcia(ręki) na długich odcinkach.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatyzacja automatyczna (Climasystem) sprawdza się bardzo dobrze. Regulacja jest wygodna, ustawienie temperatury i możliwość dużej regulacji wylotów nawiewu pozwala na sprawne przewietrzanie wnętrza pojazdu.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przednie fotele to komfort większy niż w Oplu Vectrze którym jeździłem poprzednio. Człowiek czuje się wygodnie w tej Alfie, duża przestrzeń sprawia, że nie ma odczucia przytłoczenia deską rozdzielczą. Fotele i zagłówki mają dobrze dobrane wymiary.
4,0
Wyciszenie
Jak na diesla to rewelacja. Podróżuje z prędkościami zalecanymi przez znaki drogowe i w samochodzie jest cicho i przyjemnie. Całkiem przyjemne nagłośnienie-seryjnie 6 głośników.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Zużycie paliwa kształtuje się na średnim poziomie około 5,5 litra na 100 km (z klimatyzacją; 70% trasa, reszta miasto).
Koszt napraw i części akceptowalny. Wymiana rozrządu 180 zł (części 245), amortyzatory na tył po 90 zł sztuka (Monoroe).
5,0
Stosunek jakość/cena
Za niecałe 11 tyś złotych otrzymałem:
-4 poduszki powietrzne
-automatyczną klimatyzację
-skórzaną tapicerkę
-skórzaną kierownicę i gałkę zmiany biegów
-aluminiowe felgi
-nowoczesny, oszczędny i trwały silnik
-wyjątkowo stylową karoserię
Samochód z października 1999 roku.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Spalona żarówka oświetlenia wewnętrznego, uszkodzony ogranicznik otwarcia drzwi kierowcy. Nic wielkiego. Brak wycieków, układ klimatyzacji szczelny. Samochód bezwypadkowy z udokumentowaną historią.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak.
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.9 JTD 105KM 77kW
[l/100km]