Przepiękny dźwięk silnika, dzięki 2 wałkom równoważącym pracę silnika - (występują one tylko w modelu 2.0 TS i kręcą się w przeciwną stronę do wału korbowego) płynnością pracy przypomina silnik 6 cylindrowy, super elastyczny już od niskich obrotów dzięki zmiennym fazom rozrządu, powyżej 4000 obrotów ciągnie jak szalony
5,0
Skrzynia biegów
Biegi wchodzą bardzo lekko i precyzyjnie, krótki skok lewarka, zmiana biegów to prawdziwa przyjemność
5,0
Układ jezdny
Natychmiastowa reakcja na najmniejszy ruch kierownicą, zawieszenie dość twarde (wersja QV) ale autkiem bardzo wygodnie się podróżuje, dosłownie przykleja się do asfaltu nawet na szybko pokonywanych ostrych zakrętach, nic dodać nic ująć
Komfort
5,0
Widoczność
Myślę że nie trzeba nic więcej no chyba że ktoś chce jeździć w akwarium
5,0
Ergonomia
Nie mam nic do zarzucenia, może brak uchwytu na kubek ale nie po to się kupuje Alfe żeby mieć uchwyty na kubki ;)
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Jak się nie ustawi nawiewu na szybę gdy leje to szybko paruje ale to jest chyba normalne, troszkę bardziej parują niż w Skodzie Fabia bo taką też jeżdże i mam takie porównanie
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Bardzo dużo miejsca na nogi ręce, jestem wysoki 184cm i pomimo maksymalnego podwyższenia siedzenia nie dotykam głową podsufitki, siedzi się wyżej (czytaj wygodniej) niż w przeciętnej osobówce
5,0
Wyciszenie
Jest bardzo dobrze, mam model po pierwszym face liftingu czyli po 1997 roku a w tych modelach dopracowano spasowanie plastkików i wyciszono wnętrze
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak na ten silnik to zużywa standardową ilość paliwa, nie narzekam
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 16V T.S. 150KM 110kW
[l/100km]