Droga w utrzymaniu i kaprysna - jeśli ją zaniedbasz. nie kupuj, jeśli uważasz, że do zadań kierowcy należy tylko wlewanie paliwa i jazda raz w roku na przegląd. Warta tego, aby karmić najlepszym paliwem.
Wrażenia
5,0
Silnik
esencja Alfy Romeo, nic nie daje takiego poczucia mocy, jak prowadzenie AR - dynamika, fantastyczne przyspieszenia (7,5 sek. do 100km), V-max. ok. 240km (mocno odciążona), licznikowo do 260km
5,0
Skrzynia biegów
jak w masełku, ale! wymaga nieco czasu do rozgrzania oleju w skrzyni
5,0
Układ jezdny
delikatne wahacze, silentbloki do wymiany po dziurawych drogach, ale gdy się wyjedzie nawet na słowackie szosy - serpentyny po równym - czuć przyczepność do nawierzchni i dobre tłumienie (autko zaprojektowane na włoskie drogi)
Komfort
5,0
Widoczność
widocznie coś komuś w jakimś aucie się źle widziało - nigdy by mi nie przyszło do głowy, że źle widać
5,0
Ergonomia
nic dodać, fotele kubełkowe, kierownica sportowa - na długie trasy bardzo wygodne autko
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
w czasie deszczu trzeba wentylować na klimatyzacji, bo inaczej nie odparowuje z szyb
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
dużo miejsca, szczególnie ogromna przestrzeń dla pasażera z przodu - wielu jest zaskoczonych - wyciągają nogi daleko do przodu
5,0
Wyciszenie
po wyrzuceniu osłony silnika - dopiero dżwięk stał się rasowy;-)
Ekonomiczność
1,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Alfa pochłania paliwo, jak smok - ale kto ją kupuje - sercem kupuje, a nie porfelem. Żal mi wszystkich kierowców, którzy za najważniejsze pytanie uważają to o spalanie. Jak ktoś chce wrażeń - to fizyki się nie da oszukać.
3,0
Stosunek jakość/cena
Za cenę 20tys. złotych nabyłem fabrycznie skonstruowaną rakietę, bez tuningu 155km - w swoim segmencie wygarnia wszytkie golfy, seaty, VW, Beemki i audice. Mowa o autach 5-7 letnich. Fabryczny dolot powietrza o zmiennej geometrii, zmienne fazy rozrządu, twin spark, obniżony i ospojlerowany fabrycznie.
Prędkość max. 230 (licznikowo 260km), przyspieszenie ok. 7sek do setki. Dynamika i szaleńcza radość (szczególnie za granicami Polski - na drogach, które pozwalają na normalna jazdę). Pomyśleć, co to będzie po tuningu silnika! Trzeba zamieszkać we Włoszech ;-))) Pozdrawiam wszystkich Alfistów.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
czy przepalona żarówka to problem? raczej nie sądzę
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
wlewać należy olej 10W-50 lub Racing/Sport 10W-60. Nie zalecałbym 0W-50, bo jest zbyt rzadki. Silnik Alfy jest złożony dość luźno i lepiej jednak wlewać coś gęstszego ale najwyższej jakości. Częsta tzw. "wada" wariatora polega na tym, że ludzie wlewają O ZGROZO oleje mineralne, które zatykają kanaliki ciśnieniowe. Poza tym, wymieniać filtr powietrza na śląsku należy co 7-8tys. km, tak jak i olej. Ja tak robie, i silnik oddaje mi wszystko co ma najlepszego.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 16V Quadrifoglio 155KM 114kW
[l/100km]