Szukaj

Ocena kierowcy - Alfa Romeo 145

pawelmaczka@o2.pl, 19 lat temu
Silnik 2.0 16V Quadrifoglio 155KM 114kW
Rok produkcji 1998
Przebieg: 96 tys. km
Alfa Romeo 145 2.0 16V Quadrifoglio 155KM 114kW 1998-2000 - Oceń swoje auto
4,46
9% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
5,0
Całokształt
Droga w utrzymaniu i kaprysna - jeśli ją zaniedbasz. nie kupuj, jeśli uważasz, że do zadań kierowcy należy tylko wlewanie paliwa i jazda raz w roku na przegląd. Warta tego, aby karmić najlepszym paliwem.
Wrażenia
5,0
Silnik
esencja Alfy Romeo, nic nie daje takiego poczucia mocy, jak prowadzenie AR - dynamika, fantastyczne przyspieszenia (7,5 sek. do 100km), V-max. ok. 240km (mocno odciążona), licznikowo do 260km
5,0
Skrzynia biegów
jak w masełku, ale! wymaga nieco czasu do rozgrzania oleju w skrzyni
5,0
Układ jezdny
delikatne wahacze, silentbloki do wymiany po dziurawych drogach, ale gdy się wyjedzie nawet na słowackie szosy - serpentyny po równym - czuć przyczepność do nawierzchni i dobre tłumienie (autko zaprojektowane na włoskie drogi)
Komfort
5,0
Widoczność
widocznie coś komuś w jakimś aucie się źle widziało - nigdy by mi nie przyszło do głowy, że źle widać
5,0
Ergonomia
nic dodać, fotele kubełkowe, kierownica sportowa - na długie trasy bardzo wygodne autko
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
w czasie deszczu trzeba wentylować na klimatyzacji, bo inaczej nie odparowuje z szyb
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
dużo miejsca, szczególnie ogromna przestrzeń dla pasażera z przodu - wielu jest zaskoczonych - wyciągają nogi daleko do przodu
5,0
Wyciszenie
po wyrzuceniu osłony silnika - dopiero dżwięk stał się rasowy;-)
Ekonomiczność
1,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Alfa pochłania paliwo, jak smok - ale kto ją kupuje - sercem kupuje, a nie porfelem. Żal mi wszystkich kierowców, którzy za najważniejsze pytanie uważają to o spalanie. Jak ktoś chce wrażeń - to fizyki się nie da oszukać.
3,0
Stosunek jakość/cena
Za cenę 20tys. złotych nabyłem fabrycznie skonstruowaną rakietę, bez tuningu 155km - w swoim segmencie wygarnia wszytkie golfy, seaty, VW, Beemki i audice. Mowa o autach 5-7 letnich. Fabryczny dolot powietrza o zmiennej geometrii, zmienne fazy rozrządu, twin spark, obniżony i ospojlerowany fabrycznie. Prędkość max. 230 (licznikowo 260km), przyspieszenie ok. 7sek do setki. Dynamika i szaleńcza radość (szczególnie za granicami Polski - na drogach, które pozwalają na normalna jazdę). Pomyśleć, co to będzie po tuningu silnika! Trzeba zamieszkać we Włoszech ;-))) Pozdrawiam wszystkich Alfistów.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
czy przepalona żarówka to problem? raczej nie sądzę
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
wlewać należy olej 10W-50 lub Racing/Sport 10W-60. Nie zalecałbym 0W-50, bo jest zbyt rzadki. Silnik Alfy jest złożony dość luźno i lepiej jednak wlewać coś gęstszego ale najwyższej jakości. Częsta tzw. "wada" wariatora polega na tym, że ludzie wlewają O ZGROZO oleje mineralne, które zatykają kanaliki ciśnieniowe. Poza tym, wymieniać filtr powietrza na śląsku należy co 7-8tys. km, tak jak i olej. Ja tak robie, i silnik oddaje mi wszystko co ma najlepszego.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 16V Quadrifoglio 155KM 114kW [l/100km]

Średnie zużycie
10,6
Minimalne średnie zużycie paliwa
10,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
15,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,7
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Alfa Romeo 145