Silnik
: Mocna strona tego pojazdu, trzeba tylko dbać o pasek rozrządu i wymieniać olej na półsyntetyk 10W/40 i będzie służyć i dawać radość z warkotu BOXERA, brzmi naprawdę fenomenalnie
3,0
Całokształt
Samochód taki sobie, mówią że awaryjny choć mój nie sprawia kłopotów, części dość drogie i nie wszyscy mechanicy biorą się za naprawę ,zamienników dość sporo w nawet przyzwoitej cenie, lipny dostęp do niektórych elementów pod maską. Komfort jazdy dość dobry, tylko troszkę głośno ale auto rekompensuje to osiągami :), wyprzedzanie czy górki to dla niego pestka daje radę nawet dość nowym furom (no Audi A6 3.0 TDI z 2004 roku nie dał co prawda rady), wyposażenie bogate
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik jest mocny, dobrze ciągnie, ładnie się wkręca powyżej 4000 obr/min i tak do 7000 obr/min, dynamiczny ale paliwożerny, z tym przebiegiem troszkę zużywa oleju ale niewiele, jest głośny ale rekompensuje osiągami te wady :)
na gazie trzęsie się na wolnych obrotach (750 obr/min) co jest wadą, trzeba podnieść obroty na silniku krokowym do 950 obr/min to wtedy jest w miarę ok, na benzynie problem ten nie występuje :(
3,0
Skrzynia biegów
Drążek lekko wyhuśtany ale biegi wrzuca się dobrze, tylko 5 bieg trzeba tym lewarkiem w prawo wywalić jak w tirze :( a miejsca z przodu na szerokość niewiele :(, ogólnie fajnie
5,0
Układ jezdny
Auto prowadzi się jak rasowy wóz sportowy ale przez jego masę jest taki lekko ociężały, dobrze się trzyma zakrętów ale zawieszenie mało trwałe na naszych drogach
Komfort
3,0
Widoczność
Widoczność dobra z przodu, z tyłu średnio i szyby parują z tyłu w zimie
4,0
Ergonomia
Dużo miejsca w środku z przodu, z tyłu mało, bagażnik mały, ogólne ustawienie wszystkich przełączników całkiem dobre
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Grzanie w zimie jest super, wentylacja też niczego sobie ale nie wyrabia z tyłu pojazdu w zimie i w czasie obfitych opadów
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dla kierowcy jest dużo miejsca, dla pasażer z przodu bardzo dużo :) z tyłu dla wysokiej osoby juz jest lipa
2,0
Wyciszenie
Auto głośne ze względu na silnik BOXER, wada konstrukcyjna, przy prędkości 160 km/h w aucie dość głośno ale już przy 130 km/h jest znośnie da się wytrzymać nawet 3-4 godziny :)
Ekonomiczność
2,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Samochód paliwożerny jak ciężarówka bo zachęca dźwiękiem i dynamiką do wciskania gazu. Benzyny jara jak smok --> w mieście do 16 L/100 km, trasa około 12,5 L/100 przy 120 km/h, gazu tyle samo (BLOS)
4,0
Stosunek jakość/cena
No za 4000 - 5000 zł to dość dobre auto, dużo frajdy z jazdy za te pieniądze, na pewno lepsze to niż np Fiat Punto 1.1 \'97 za takie same pieniądze
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Drobne usterki instalacji elektrycznej jak problemy z opornicą porcelanową do wentylatorów (uległa spaleniu !), problemy z wycieraczkami w trybie przerywacza (zacinają się podczas pracy !), trzęsący się silnik podczas pracy na gazie przez co trzesie całym wozem i trzeba podnosić obroty
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Narazie do tej pory jest dobrze, auto się nie zepsuło jeszcze
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.7 i.e. 16V 129KM 95kW
[l/100km]