Kupując Alfę dostajesz coś więcej niż tylko samochód. Zyskujesz klimat. To był jeden z najlepszych zakupów w moim życiu. Trzeba tylko mieć mechanika, który wie o co biega, bo wizyty w ASO jak w każdej marce wypłuczą kieszeń. Wspaniałe wsparcie techniczne stanowią sami alfiści. Ja sam często odwiedzam forum na oficjalnej stronie AR, które jest ogromną skarbnicą wiedzy. A do tego jacy mili ludzie.
Jeśli jednak nie czujesz o co chodzi z wirusem Alfy i potrzebujesz tylko dupowozu to wybierz inną markę, Inaczej zrobisz krzywdę i sobie i Alfie..
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik jest doskonały. Mocny i elastyczny. W swojej klasie nie ma sobie równych. Kiedy będziesz go trzymał na 3,5-5k obrotów to odwdzięczy Ci się niesamowitą dynamiką. Bardzo lubi dobrej jakości olej i do tego koniecznie często zmieniany. Góra co 10kkm.
5,0
Skrzynia biegów
Jest to najprecyzyjniejsza skrzynia z jaką miałem do czynienia. Świetnie zestopniowana. Na "5"-ce można jechać spokojnie nawet od 50km/h do 200 :)Gdy pierwszy raz zmieniałem bieg najnormalniej w świecie się uśmiechnąłem z wrażenia. Ale dużo zależy od danego samochodu. U kolegi drążek jest wyraźnie luźniejszy. Czasem trzeba "pogrzebać", żeby wrzucić wsteczny.
5,0
Układ jezdny
Znów doskonale.. Podkreślam, jak na tą klasę samochodu.
Jest twardo. Gdy przejechałem się kiedyś Corolką lub Meganką z podobnego rocznika, to miałem wrażenie, że te auta bujają się jak kupa w jeziorze. A 145tką śmiało nawet 50/h przez niewielkie rondo i nic nie ucieka :D
Ja jeszcze nie miałem potrzeby zmieniać wahaczy, ale jakby co to ich ceny są śmiesznie tanie :)
Komfort
5,0
Widoczność
Gdy pierwszy raz siadłem w 145 to pomyślałem: jak tu zajebiście wszystko widać.
4,0
Ergonomia
Ogólnie wszystko na miejscu. Świetne moim zdaniem gałki od włączania kierunkowskazów i wycieraczek. Troszkę bardziej pod ręką mogłyby być guziki od opuszczania szyb no i radio.. Trzeba się wyhylić, żeby go dosięgnąć i jeśli nie masz pokrętła tylko guziki to niestety trzeba oderwać wzrok, żeby zobaczyć gdzie jest, który guzik.
A i troche za wysoko się siedzi, choć dla niektórych to pewno zaleta..
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nie mam klimy i w zimie jest mały dramat. Problemy z parowaniem szyb. Troche lepiej gdy ustawi się obieg zewnętrzny. Ale i tak np. tylne boczne szyby potrafią być zamrożone pomimo kilkugodzinnej jazdy.
Nagrzewanie takie sobie. Tragicznie nie jest ale znam samochody, gdzie wygląda to o niebo lepiej.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Miejsca Ci tu dostatek. Szczególnie dla pasażera. Jeszcze nie było osoby, która po pierwszym wejściu do samochodu nie powiedziałaby: ale tu dużo miejsca.
Dużo miejsca nad głową. Ja mam 190cm wzrostu, a do sufitu jeszcze dobre kilka cm.
4,0
Wyciszenie
Ogólnie trudno narzekać. Choć sporo różnych dźwięków dostaje się z zewnątrz. Silnik słychać wyraźnie ale proszę mi wierzyć, że to jest muzyka dla uszu.
Od 150 zaczyna robić się naprawdę głośno i przy 160 już nie pogadamy :)
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
"doskonale" zostawiam dla diesli :)
Wszyscy mówią, że Alfy dużo palą.. Ja nie wiem o co chodzi. Precyzyjny pomiar z ostatnich 8kkm pokazał, że moja mała spala średnio 7.8/100 W trasie można w trybie "emeryt mode" zejść nawet do 6/100
Apetyt wyrażnie wzrasta po wjechaniu do miasta, choć i tak ja osobiście 9/100 nigdy jeszcze nie przekroczyłem.
5,0
Stosunek jakość/cena
Kolega za rok starszego "gołego" Civica dał 5 tys więcej. A nie kupił lepszego samochodu..
Auta niedoceniane i przez to bardzo tanie. Łatwo więc spełnić swoje marzenia.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jak na auto 8-letnie to nie dzieje się nic niezwykłego. Przez pół roku jak mam to auto to zmieniłem 3 żarówki i gumowy przewód hamulcowy za 19zł :) Do tego filterki, olej i rozrząd dla pewności, a tak na codzień to tylko lać benzynkę i cieszyć się jazdą.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Moja rada. Zapobiegajcie, to nie będziecie musieli leczyć. U mnie nic poważnego się nie zdarzyło.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 i.e. 16V T.S. 120KM 88kW
[l/100km]