Karoseria
: Auto ma dziesięć lat i nie zmieniło się od wyjazdu z salonu prawie wcale.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny
: alternator
5,0
Całokształt
Tutaj postawiłbym wyżej niż ocenę 5, bo Alfa to auto niezwykłe. Piękne, dynamiczne i oryginalne. Jeździ się świetnie. Żałujcie posiadacze bmw i podstarzałych mercedesów, bo laski lecą bardziej na piękne Alfy niż na wasze dość już pospolite na polskich drogach fury.
Wrażenia
4,0
Silnik
Nie jest to może silnik ekonomiczny,ale ryczy pięknie. Ma przyśpieszenie, prędkość maksymalną mogłaby mieć wyższą,ale to 1.4. Jak ktoś chce się ścigać niech kupi 2.0
5,0
Skrzynia biegów
Nie ma żadnych problemów ze skrzynią. Biegi ładnie wchodzą i przy redukcjach nie ma żadnego problemu. Jak na fiata dobrze wskakuje wsteczny. Dziesięcioletnie Punta mają z tym problem
5,0
Układ jezdny
Bardzo ładnie Alfa wchodzi w zakręty, wspomaganie rewelacja, jednym palcem można kręcić kierownicą. Alfa jest najlepszym w prowadzeniu autem jakie mialem
Komfort
4,0
Widoczność
Dobrze widać z przodu i po bokach,bo duże szyby boczne. Z tyłu słabiej, bo mała tylna szyba. Trzeba się posiłkować lusterkami. Takie uroki powabnej stylistyki
5,0
Ergonomia
Dostępne wszystko łatwo. Schowek daleko od stanowiska kierowcy,ale to dobrze, bo nie należy tam zaglądać w czasie jazdy:P Fajna wnęka obok ręcznego z matą antypoślizgową. Na drobiazgi
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Było cieplutko, ale po załozeniu instalacji gazowej nie leci już takie ciepłe powietrze jak kiedyś. Coś kosztem czegoś. Ale nie jest źle, absolutnie.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Miejsca o dziwo nie brakuje. Auto jest trzydrzwiowe, ale spokojnie mogłoby być pięcio, bo z tyłu jest mnóstwo luzu (wiozłem tam kiedyś 6 osób). Z przodu wygodnie
4,0
Wyciszenie
Tutaj nie ma co mówić o szczególnej cichości bolidu. Słychać silnik, choć też nie przesadzajmy, bo bardzo głośno nie. Ja lubię słyszeć silnik, ale niektórzy wolą jeździć w ciszy.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Heh, nie ma co opowiadać o ekonomiczności, gdy się jeździ Alfą Romeo. 10 litrów benz średnio to jest norma, ale ja mam gaz więc i tak jeżdżę taniutko i polecam takie rozwiązanie, bo to duża oszczędność w tym przypadku a naprawdę żaden wstyd.
5,0
Stosunek jakość/cena
Cena Alfy jest bardzo niska w porównaniu do innych aut europejskich (typu seat, czy renault) a warto ją kupić, jeśli ktoś oczekuje od auta czegoś więcej niż bycia wozidełkiem. Bardzo ładny samochód. Nienaganny kolor lakieru, nie blaknie. Żadnej rdzy, nic.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nie ma żadnych wad jeśli chodzi o karoserię czy tapicerkę. Jeśli chodzi o mechanikę, to poprzestawiały się spryskiwacze przedniej szyby, ale już zrobiłem. Wiadomo, że w Alfie jak się nie dba o wymianę części eksploatacyjnych to są problemy z usterkami. Ale ja dbam.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Kupując Alfę spodziewałem się,że będzie wiele gorzej, ale jednak wersja z 2000 roku jest już mocno poprawiona. Strzelił mi pasek klinowy i to jedyna poważniejsza rzecz. Wiem, że wcześniej wymieniany był alternator, ale to częste bo fiatowskie zwykle nie trzymają dłużej niż 8 lat. Poza tym gut.
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 i.e. 16V T.S. 103KM 76kW
[l/100km]