Silnik
: Rewelacja ile ten maluch 1.4 potrafi;))) i ten dzwięk:))) rewelacyjne też jest zawieszenie
3,0
Całokształt
Za niewielkie pieniądze można mieć dużo frajdy z jazdy:) zakręty to to co lubi najbardziej, zwinna jak ryba;) te auto daje na prawdę dużo przyjemności:))i podoba się kobietą ;)
Atrakcyjna cena zakupu to duży plus:) Eksploatacja Alfy 145 po 1997 r. jest mniej kłopotliwa niż wersji sprzed modernizacji.Kolejne auto to też będzie alfa TS , tylko że 147;) Auto ma 10 lat a i tak robi wielkie wrażenie:) Uwielbia duże prędkości, choć przy 150 już czuć lekki brak mocy. Do 140 km/h rewelacja.
Wrażenia
5,0
Silnik
Rzędówki z technologią Twin Spark (dwie świece na cylinder) są nie tylko trwalsze od boxerów, lecz także zużywają mniej paliwa i charakteryzują się lepszą kulturą pracy oraz zapewniają większą moc. To wszystko wyjaśnia, dlaczego zdecydowano się zrezygnować z soczyście pracującego boksera, który do tego momentu był istotnym wyróżnikiem modelu. Silnik jest rewelacyjny pod względem osiągów, spalanie rzędu 8 litrów przy dynamicznej jeździe. Zawodzi wariator i trzeba wymieniać rozrząd co 50 000 km, 145 nie psują sie wcale więcej niż golfy czy fordy, odrobinę cierpliwości + mechanik który miał do czynienia z alfami i nie ma kłopotów, koszty można utrzymać w ryzach stosując zamienniki np. allegro. 145 produkowane do 1997 r., wyposażone w silniki typu bokser, są znacznie bardziej awaryjne.
4,0
Skrzynia biegów
czasami zgrzytnie przy przygazówkach z 1 biegu na 2 drugi
5,0
Układ jezdny
Komfort
4,0
Widoczność
4,0
Ergonomia
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
4,0
Wyciszenie
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
4,0
Stosunek jakość/cena
Wymiana rozrządu jest cenowo taka sama jak w nowoczesnych autach 16V
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
zawieszenie przód nie wytrzymało polskich dróg, trzeba omijać dziury
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 i.e. 16V T.S. 103KM 76kW
[l/100km]