Jestem bardzo zadowolony z samochodu zarowno w kwestiach uzytkowych jak i tych bardziej wplywajacych na emocje.
Wrażenia
5,0
Silnik
Co prawda jestem juz przyzwyczajony ale silnik wywarl na mnie bardzo pozytywne wrazenie. W trybie sport jest bardzo agresywnie, silnik szybciej reaguje na dodanie gazu. Przydaje sie to podczas np. wyp[rzedzania gdzie na lewym pasie nie trzeba spedzac sporo czasu. Charakterystyka silnika rowniez pozytywnie zaskakuje przy wiekszych predkosciach (ponad 120km/h) gdzie tak zwany efekt wciskania w fotel dalej wystepuje po docisnieciu pedalu gazu do podlogi. Kultura pracy silnika bardzo wysoka. Silnik wydaje sie byc wytrzymaly na obciazenia. W trybie normal poruszanie sie Abarthem przebiega w bardziej cywilizowany sposob i spada tez spalanie(ale na katalogowy wynik nie ma co liczyc)
4,0
Skrzynia biegów
6 biegowa skrzynia GM pasuje do auta ale na zimnym potrafi nieco haczyc dlatego nie daje oceny maksymalnej. Skrzynie Fiatowskie, z ktorymi mialem do czynienia wydaja sie byc pod tym wzgledem lepsze.
5,0
Układ jezdny
Bardzo dobrze. Auto jest twarde i zaskoczylo mnie neutralne zachowanie na wszelkiego rodzaju nierownosci na drogach. W trybie sport nie zmienia sie precyzja prowadzenia auta ale uklad chodzi ze zmniejszona sila wspomagania przez co przy duzych predkosciach nie ma efektu przypadkowej zmiany kierunku toru jazdy jak to czesto bywa kiedy wspomaganie jest zbyt duze.
Komfort
4,0
Widoczność
Z pozycji kierowcy i jezdzie na wprost jest bardzo dobrze. Przy cofaniu w niektorych sytuacjach moze przeszkadzac szeroki tylny slupek. Ale jak ktos tutaj juz wczesniej napisal za to jest piekny nie ma nic za darmo.
5,0
Ergonomia
Nie mam zastrzerzen
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bardzo dobrze wszystko dziala.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Tutaj najwieksze zaskoczenie. W zwiazku z tym, ze fotele sa kubelkowe i zajmuja nieco mniej miejsca niz standardowe (oparcia sa wezsze) dla pasazerow jest wiecej miejsca na nogi. W efekcie 4 dorosle osoby podrozuja autem bezproblemowo bez zbednych kombinacji. Jak na tej wielkosci auto jest to dla mnie ocena maksymalna.
5,0
Wyciszenie
Silnik ladnie slychac. Tylko tyle napisze.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak na parametry auta jest bardzo dobrze. Rekordzista jazdy na kropelce auto nie jest ale nie w tym rzecz. Przy oszczednej jezdzie mozna osiagnac dobre wyniki spalania na poziomie 6,5 litra na trasie. Kompleksowy serwis gwarancyjny kosztowal mnie o 300 zl mniej niz np. w aucie innej marki w tej samej klasie ale mniej szlachetnym rodowodzie, gorszych parametrach (np. silnik 90KM). Tak wiec widac, ze koszt serwisu nie zawsze musi byc wiekszy ze wzgledu na bardziej ekstremalny charakter auta jak zazwyczaj bywa. Ceny czesci zamiennych napewno beda drozsze.
5,0
Stosunek jakość/cena
Sami sprawdzcie. Ja polecam.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jest OK
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 T-JET 16v 155KM 114kW
[l/100km]