Szukaj

Ocena kierowcy - Abarth 500 I Hatchback

raul1977@interia.pl, 14 lat temu
Silnik 1.4 T-JET 16v 135KM 99kW
Rok produkcji 2009
Przebieg: 10 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Abarth 500 I Hatchback 1.4 T-JET 16v 135KM 99kW 2008-2012 - Oceń swoje auto
4,54
20% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Układ hamulcowy : To auto nie tylko przyspiesza ale przede wszystkim hamuje!
5,0
Całokształt
Drobne niedociągniecią wynikajace z prymatu ekonomii nad potrzebami zostały zrekompensowane przez wrażenia jakie daje mozliwość prowadzenia auta. W trakcie zabaw za kierownicą zapomina się nawet o bidonie na paliwo, choc pomaranczowa lampka dość szybko sprowadza na ziemie i to nie ze względu na apetyt na paliwo...
Wrażenia
5,0
Silnik
Bardzo fajne brzmienie biorąc pod uwagę że to tylko 1,4l pojemności. Bardzo elastyczny i umiarkowanie paliwożerny
5,0
Skrzynia biegów
Precyzyjna. Krótkie drogi prowadzenia, lewarek dobrze lezy w dłoni. Czasami trochę brakuje 6 biegu.
5,0
Układ jezdny
Pewne trzymanie w zakrętach. Troche nerwowo robi się kiedy pojawiają się koleiny, ale w przypadku tak niewielkich rozmiarow należy się z tym liczyć. Zawieszenie mimo ze dość twardo zestrojone zapewnia minimum koniecznego komfortu dając jednocześnie wymaganą pewność (nawet z dużym marginesem) prowadzenia i kontroli nad pojazdem
Komfort
4,0
Widoczność
Nienajlepsza widoczność do tylu. Bardzo szeroki slupek \"C\" utrudnia obserwacje co po częsci jednak zrekompensowano monstrualnymi lusterkami.
4,0
Ergonomia
Wspomniane wcześniej olbrzymie lusterka znakomicie poprawiają widoczność. Mimo wrażenia jakie sprawiają kiedy się w nie patrzy (są olbrzymie) na zewnątrz nie wygladają tak porazajaco i dość dobrze komponuja się z sylwetką. Jedyny mankament tego auta to mikro zbiorniki na plyn do spryskiwaczy i (o zgrozo) na paliwo. Kolejny raz ksiegowi projektowali samochód. Zbiorniczek o pojemności 35l w takim samochodzie to tragedia. Większe są chyba kieszenie w drzwiach.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Sprawne i skuteczne przewietrzanie wnętrza. Przy tych gabarytach pojazdu klimatyzacja nie musi \"stawać na palcach\" żeby sprostać zadaniu i zmrozić... wodę ;) we wnętrzu nawet w dość upalny dzień.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Leżaka z parasolem w środku rozłożyć się nie da ale biorąc pod uwage przestrzeń, którą dysponowali projektanci to trzeba przyznać że dość pomysłowo została ona wykorzystana.
5,0
Wyciszenie
Nawet przy wysokich prędkościach do wnetrza dociera tylko dźwięk silnika który nawet w długiej podrózy nie jest za bardzo uciążliwy.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Duże zaskoczenie in plus. Biorąc pod uwagę co to autko wyprawia spalanie na codzień wręcz nieprzyzwoicie niskie. W akcie szaleństwa jest w stanie połknąć troche więcej ale to i tak umiarkowany apetyt w porównaniu do aut zapewniajacych podobne wrażenia.
4,0
Stosunek jakość/cena
Zawsze można pomarudzić: jaki drogi, jak niewiele oferuje za tą cenę (zwlaszcza ze to segment maluchów). Ale tym razem bez typowo polskiej cechy- moim zdaniem stosunek jakość/cena odpowiedni.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Po 9000 tys. na uchwycie pokrywy bagażnika zaczął się rozwarstwiać chrom- wygląda to jakby pod chrom dostał się pęcherz powietrza
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.4 T-JET 16v 135KM 99kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,9
Maksymalne średnie zużycie paliwa
11,2
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,4
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Abarth 500 I Hatchback