Szukaj
Polecamy

Ocena wsk 175

Autor: you
Średnia: 3,67
Rocznik: 1983
Przebieg: 1609km
Kupiłby ponownie? Kupiłby ponownie
2016-08-31 16:53:59
Kryterium Ocena
Silnik (kultura pracy, elastyczność)
(5,00)
Skrzynia biegów
(5,00)
Hamulce
(5,00)
Komfort siedzenia
(3,00)
Pozycja i komfort za kierownicą
(3,00)
Ekonomiczność (zużycie paliwa)
(3,00)
Niezawodność (drobiazgi)
(5,00)
Stosunek jakość/cena
(4,00)
Długodystansowość
(3,00)
Ochrona przed wiatrem (do 100 km/h)
(3,00)
Ochrona przed wiatrem (od 100 do 150 km/h)
(2,00)
Ochrona przed wiatrem (powyżej 150 km/h)
(1,00)
Łatwość prowadzenia
(3,00)
Fun factor - radość z jazdy
(5,00)
Właściwości miejskie (praktyczność w korkach)
(4,00)
Właściwości terenowe
(4,00)
Właściwości wyścigowe
(3,00)
Właściwości turystyczne
(4,00)
Wypadkowość
(3,00)
Całokształt
(5,00)
Niezawodność (poważne usterki)
(4,00)
Spalanie
Miasto
5,00 l/100km
Trasa
4,00 l/100km
Mieszany
4,50 l/100km

Inne oceny tego motocykla

Kupiłby ponownie
4,00
W wueskach 175 występowały dwie jednostki napędowe, Oba dwusuwowe, o takiej samej pojemności lecz produkowane w różnych zakładach tj. silnik produkcji ZMD tzw. silnik "Wiatra" (zaczerpnięty z motocykla SHL Gazela z drobnymi zmianami) oraz silnik Dezamet. Różniły się one wieloma drobnymi szczegółami ale największą różnicą była moc. Silnik "Wiatra" osiągał moc ok. 14 KM natomiast silnik Dezamet ok. 12 KM. Ja w swoim motocyklu posiadam silnik ZDM "Wiatra" także ten opiszę. No mamy tu silnik dwusuwowy, o pojemności 173,4ccm, dysponujący mocą jak wyżej napisałem 14 KM, z zapłonem iskrowym, za iskrę odpowiada prądnica (produkcji szweckiej) i instalacja 12V. Zasilany jest pechowym, niedopracowanym, awaryjnym i przez wszystkich znienawidzonym gaźnikiem "Pegaz" (prowadzę pracę adaptacyjne dla niemieckiego gaźnika BING z MZ 150-prace w toku). Ciężko mówić o kulturze pracy w silniku dwusuwowym, aczkolwiek dobrze wyremontowany, na dobrych częściach i dobrze wyregulowany silniczek potrafi naprawdę ładnie pyrkać :) mocy jest wystarczająco, nawet w serii, bardziej wymagający użytkownicy mogą pokusić się o modyfikację tej jednostki, która nie jest specjalnie trudna a pozwala nawet nie tylko zwiększyć moc i osiągi ale i zmniejszyć awaryjność oraz spalanie poprzez poprawianie fabrycznych niedociągnięć których w tych motocyklach nie trzeba jakość szczególnie długo szukać. Co do jazdy to silniczek ogólnie daję sobie naprawdę dobrze radę z tym motocyklem, przyspieszenia są zadowalające, osiągi także a to wszystko przy naprawdę rozsądnym apetycie na paliwo. Natomiast co do konkretnych osiągów to nie ma się co nad tym szczególnie rozwodzić, jest ich tyle ile samych wuesek, tak z grubsza mogę powiedzieć że mój egzemplarz (po dość znacznych modyfikacjach i usprawnieniach) rozwinął maksymalną prędkość 137 km/h (był to jednorazowy przejazd testowy, po dotarciu, w celu sprawdzenia możliwości, prędkość była mierzona GPSem). Czasu przyśpieszenia od 0-100, oraz na poszczególnych biegach nie mierzyłem, nie jest to motocykl sportowy, wyczynowy ani do wyścigów wiec takie pomiary raczej nie mają większego sensu lecz może kiedyś pokuszę się o sprawdzenie w/w czasów, lecz na chwile obecną przyśpieszenia oraz prędkość przelotowa ok 70-80 km/h jest w zupełności wystarczająca i dla mnie i dla motocykla. Daję 5 ze względu na duży potencjał modyfikacji,prostą konstrukcję oraz stosunkowo dużą moc przy niedużym apetycie na paliwo. Pomijam natomiast nieszczęsny gaźnik "pegaz" z którym jak na razie nie mam ani jednego dobrego wspomnienia, ale gaźnik na dniach zostanie zastąpiony wydajniejszym i w porównaniu do obecnego praktycznie bezawaryjnym dlatego też tego nie liczę jako "-" :)
Autor: seba65
2011-06-22 11:07:05
Kupiłby ponownie
3,19
mimo ze zle to niedozdarcia
Autor: slesvic
2013-02-03 06:10:43