Subaru wprowadza nową płytę podłogową
Subaru opublikowało pierwsze informacje na temat swojej nowej platformy, na bazie której powstawać będą wszystkie przyszłe modele tej japońskiej marki. Również o napędzie hybrydowym czy elektrycznym.
Nowa płyta podłogowa o nazwie Subaru Global Platform jest jednym z sześciu elementów, na których Subaru opiera swój rozwój do końca bieżącej dekady. Nowa płyta podłogowa będzie mogła być adoptowana do modeli o różnych rozmiarach, z różnym napędem i z różnych klas rynkowych.
Dzięki nowej platformie zbudowane na niej nowe modele mają mieć zdecydowanie lepsze właściwości jezdne, wyższy będzie poziom bezpieczeństwa, jak i komfort jazdy.
Jak zapewnia Subaru, nowa konstrukcja będzie od 70 do 100 proc. sztywniejsza od obecnych konstrukcji wykorzystywanych w oferowanych dziś na rynku modelach. Obniżony o 5 mm środek ciężkości wraz ze zmianami w układzie zawieszenia mają zapewnić zdecydowanie większą stabilność. Również bardziej precyzyjny układ kierowniczy pozwoli lepiej kontrolować zachowanie auta.
Zoptymalizowana struktura nowej płyty podłogowej pod kątem mocniejszych połączeń pomiędzy jej różnymi elementami ma się z kolei przełożyć na mniejsze wibracje na kierownicy, podłodze czy siedzeniach. Naturalnym tego następstwem będzie także mniejszy hałas dobiegający do kabiny. Nowe mocowania tylnych stabilizatorów przełożą się natomiast na mniejsze, nawet o 50 proc., przechyły nadwozia.
Już same powyższe zmiany, które przełożą się na stabilniejszą jazdę, zwiększą bezpieczeństwo poruszania się nowymi modelami Subaru. Nowa płyta podłogowa zwiększa jednak także pasywne bezpieczeństwo. Struktura platformy będzie bowiem znacznie lepiej (o ok. 40 proc.) absorbować energię uderzenia w razie wypadku.
Z pewnością wielką zaletą Subaru Global Platform będzie możliwość jej adaptacji do różnych modeli japońskiej marki, co znacznie zmniejszy koszty produkcji nowych modeli, a także skróci czas oczekiwania na nie. Co równie ważne, na nowej platformie będą mogły być budowane modele o różnym rodzaju napędzie. Od konwencjonalnych silników spalinowych, poprzez układy hybrydowe, w tym typu plug-in, aż po auta typowo elektryczne.
Nowa płyta podłogowa zostanie użyta do produkcji wszystkich przyszłych modeli Subaru. Pierwszym będzie nowa generacja Imprezy, która na rynku ma zadebiutować jeszcze w tym roku.