Subaru szykuje pierwszą hybrydę plug-in. Na bazie Priusa
Jeszcze w tym roku do gamy Subaru dołączyć ma hybrydowy model typu plug-in. Będzie to całkowicie nowy model w ofercie japońskiej marki, a nie hybrydowa odmiana istniejącego już na rynku auta. Przy jego produkcji inżynierowie Subaru skorzystają z rozwiązań zapożyczonych od Toyoty Prius.
Nowa hybryda Subaru będzie najprawdopodobniej nosić nazwę Evoltis, gdyż w ostatnim czasie taką nazwę japoński koncern zastrzegł w amerykańskim biurze patentowym. Również wg niepotwierdzonych jeszcze informacji, hybrydowe Subaru ma zadebiutować na rynku jeszcze przed końcem tego roku. Tyle, że mowa jest o rynku amerykańskim. Jak na razie nie mamy żadnych informacji, czy model ten trafi również do sprzedaży na Starym Kontynencie.
Wprowadzenie do oferty hybrydowego auta jest sposobem Subaru, by spełnić wymagania California Zero Emission Vehicle. Również z powodu coraz bardziej surowych norm emisji zanieczyszczeń Subaru planuje wprowadzić do sprzedaży w nieco dalszej przyszłości samochód elektryczny.
Choć do premiery rynkowej Subaru Evoltis pozostało już stosunkowo niewiele czasu, to jednak wciąż nic prawie nie wiemy na temat tego modelu. Jedynym pewnikiem jest fakt, że będzie to hybryda typu plug-in, czyli pozwalająca na ładowanie baterii z gniazdka. Drugą potwierdzoną informację jest korzystanie podczas prac nad tym modelem z rozwiązaniach znanych już z Toyoty Prius Plug-in Hybrid, która na amerykańskim rynku sprzedawana jest jako Prius Prime.
Można więc spodziewać się identycznego bądź bardzo podobnego napędu hybrydowego (czwartej generacji). W przypadku Priusa w trybie elektrycznym auto może pokonać dystans ok. 50 km i rozpędzić się do prędkości 135 km/h. Niewykluczone, że Evoltis otrzyma również hybrydowy napęd 4x4 Toyoty – E-Four, w który silnik elektryczny napędza tylną oś, podczas gdy koła przedniej osi są napędzane benzynowo-elektrycznym układem hybrydowym. Z takiego rozwiązania korzystają m.in. Toyota RAV4 Hybrid oraz Toyota Prius na japońskim rynku.
Współpraca Subaru z Toyotą nad hybrydą tej pierwszej marki nie powinna nikogo specjalnie dziwić. Przypomnijmy, że Toyota jest właścicielem 16,8% akcji Subaru, a że jest również największym producentem hybryd na świecie (obecnie oferuje aż 35 modeli z napędem hybrydowym), to grzechem byłoby nie skorzystać z już gotowych rozwiązań.
Dodajmy do tego jeszcze współpracę sprzed kilku lat przy budowie sportowych coupe – Subaru BRZ i Toyoty GT86.