Subaru Legacy Tourer - kuracja odmładzająca
Subaru postanowiło nieco odświeżyć swoją ofertę zaczynając od modelu Legacy Tourer. Nowsza wersja w pierwszej kolejności trafi na rynek brytyjski, by z biegiem czasu przenieść się do salonów w innych krajach Starego Kontynentu. Kuracja nie jest zbyt obszerna, ale obejmuje odświeżenie kilku silników oraz wyposażenia.
Najważniejszą zmianą w 2012 roku jest oczywiście dopasowanie 2,0-litrowego silnika turbo diesel bokser do nowych norm emisji spalin Euro 5. Jednostka otrzymała wydajniejszą turbosprężarkę oraz nowy rozrząd spalin, a także lżejsze korbowody. Oprócz tego silnik doczekał się nowych katalizatorów oraz filtra cząstek stałych.
W porównaniu do poprzedniej jednostki, 2,0-litrowy diesel ma nieco niższą moc na poziomie 147 KM (150 KM w poprzedniej wersji), ale moment obrotowy pozostał bez zmian i nadal wynosi 350 Nm. Na szczęście zdaniem producenta spadek mocy nie odciśnie się na osiągach. Auto nadal będzie przyspieszało od 0 do 100 km/h w czasie 9,6 sekundy, zaś prędkość maksymalna wyniesie 193 km/h.
Niestety na zewnątrz nie doczekaliśmy się praktycznie żadnych zmian stylistycznych. No dobrze, możemy odnotować nowe lusterka zewnętrzne oraz nową pozycje w palecie kolorów: Ice Silver Metallic. To tyle, ale wypadało o tym wspomnieć. O wiele więcej zmian zaszło w wyposażeniu.
Modernizacja wyposażenia objęła przede wszystkim kamerę wsteczną o wysokiej rozdzielczości, która teraz trafia do każdej wersji oferowanego przez Subaru modelu Legacy Tourer. Oprócz tego wersje SE oraz SE NavPlus doczekały się dodatkowego pakietu sportowego, który obejmuje przedni sportowy zderzak, nową osłonę chłodnicy, przyciemniane reflektory, 18-calowe felgi oraz amortyzatory Bilstein.
Oprócz tego wspomniana wcześniej wersja SE NavPlus dostanie nową nawigację DVD z dużym, 8-calowym wyświetlaczem o wysokiej rozdzielczości. Mamy nadzieję, że poprawione i dopieszczone wersje wkrótce trafią na nasz rynek.