Ponad 400 tysięcy za najmocniejszego SUV-a Alfy
WW salonach Alfy Romeo ruszyła sprzedaż SUV-a Stelvio w najmocniejszej odmiane Quadrifoglio. Ceny tego najszybszego w swojej klasie modelu startują od 402.800 zł.
Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio ma pod maską podwójnie doładowany, wykonany całkowicie z aluminium silnik benzynowy V6 o pojemności 2,9 litra. Rozwija on moc 510 KM przy 6500 obr/min, a jego maksymalny moment obrotowy wynosi 600 Nm i jest osiągany w zakresie od 2500 do 5000 obr/min. Współpracuje on z automatyczną przekładnią o ośmiu przełożeniach, która w trybie Race zmienia biegi w zaledwie 150 milisekund. Tak wyposażone Stelvio jest w stanie rozpędzić się do 100 km/h w 3,8 s i maksymalnie do 283 km/h. Swoje dynamiczne zdolności potwierdził na torze Nürburgring, którego jest rekordzistą w kategorii SUV z czasem 7:51,07.
Rekord ten nie jest zasługą wyłącznie mocnego silnika, ale również właściwości jezdnych i innowacyjnego napędu 4x4 zestawionego z mechanizmem różnicowym AlfaTM Active Torque Vectoring. W normalnych warunkach układ Q4 przenosi 100% momentu obrotowego na tył, a po osiągnięciu granicznych wartości przyczepności 50% momentu trafia na przód. Całą elektroniką auta steruje jednostka kontrolna AlfaTM Chassis Domain Control. Odpowiada ona nie tylko za właściwy rozdział momentu pomiędzy osiami, ale również za działanie aktywnego zawieszenia oraz systemu ESC.
Do wykonania nadwozia użyto lekkich materiałów, w tym włókna węglowe oraz aluminium. Z tego pierwszego materiału jest m.in. wał napędowy, zaś z aluminium poza silnikiem, również zawieszenie, hamulce, drzwi i błotniki, pokrywa silnika, a także pokrywa tylna. Masa pojazdu wynosi 1830 kg i tym samym Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio może się pochwalić najlepszym stosunkiem wagi do mocy w swojej klasie (3,6 kg/KM).
Wersja Quadrifoglio wyróżnia się również stylistyką nadwozia od pozostałych odmian pierwszego SUV-a w historii Alfy Romeo. Rozpoznamy ją po pokrywie silnika ze specjalnymi wlotami powietrza, które mają zapewnić lepsze chłodzenie silnika, bocznymi wlotami powietrza umożliwiającymi chłodzenie intercoolera, sportowymi spojlerami progowymi i potężnymi nadkolami w kolorze nadwozia, do tego czterema końcówkami układu wydechowego.
Również we wnętrzu znajdziemy szereg wyróżników tej odmiany silnikowej, które zostały wykonane z włókna węglowego, skóry i Alcantary. W centralnej części deski rozdzielczej wyróżnia się system Audio UConnect - na zamówienie dostępny z nawigacją 3D - z wbudowanymi aplikacjami Apple CarPlay i Android Auto, umożliwiającymi odtworzenie środowisko swojego smartfona na wyświetlaczu komputera pokładowego.