Szukaj

Informacje o Alfa Romeo Stelvio

Lata produkcji: 2017 – teraz
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe

Średniej wielkości crossover SUV (segment I; grupa premium) produkowany od 2017 roku. Pierwszy samochód w tej klasie Alfa Romeo, pomijając terenowy model Matta z lat 50. Początek prac nad SUV-em włoskiej marki datuje się na rok 2003, kiedy zaprezentowano prototyp o nazwie Kamal. Stelvio zbudowano na płycie podłogowej Giorgio, którą dzieli z modelem Giulia. Usportowiona wersja auta nosi nazwę Stelvio Quadrifoglio. Nazwa modelu pochodzi od słynnej Przełęczy Stelvio – najwyższej przejezdnej przełęczy we włoskich Alpach Wschodnich.

czytaj więcej
Powagosław

Henry Ford mawiał, że „gdy widzi Alfę Romeo, zdejmuje kapelusz”. W ostatnich latach marka z powodzeniem odbudowuje swój prestiż i Stelvio właśnie dobudował do niego dwa piętra. Warto było czekać.

~Powagosław
Luzacjusz

Przypomnijcie mi, która marka jeszcze nie robi SUV-ów? FSO? Więc darujmy sobie marketingową śpiewkę o tym, że SUV Alfa Romeo to jakiś przełom w motoryzacji. Gdyby Alfa była niemiecką marką, zabrałaby się za niego mniej więcej wtedy, co Porsche, czyli dawno temu. Na szczęście, to ładny samochód, ale parę ładnych w tej klasie już mamy.

~Luzacjusz

Alfa Romeo Stelvio – wybierz wersję

Pokaż wersję z silnikiem:
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Ogólna ocena
4,5 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(88%)

Zalety

+ Skrzynia biegów + Układ jezdny + Bezawaryjność (poważne usterki)

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Widoczność - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,8
~Bartaz
Alfa Romeo Stelvio
SUV 2.2 JtdM-2 210KM 154kW
Po przejechaniu dystansu 40000km oceniam Alfę bardzo dobrze, miałem dużo różnych samochodów, zawsze jednak wracałem do BMW ale po ostatniej 3 F31 doszedłem do wniosku ze BMW przestało być BMW niestety. Po przejechaniu pierwszego ronda na jezdzie próbnej Stelvio już wiedziałem ze kupię to auto. To co straciło BMW odnalazłem w Alfie Romeo, brava dla Team-u Italii za kawał dobrej roboty. Mam to auto od ponad 2 lat a zawsze jak ja gdzieś zostawiam na parkingu ta muszę sie za nią obejrzeć i uśmiechnąć.
4,8
~M
Alfa Romeo Stelvio
SUV Facelifting 2.0 Turbo 200KM 147kW
Bardzo udane i dobrze wykonane auto. Świetnie wygląda, jeździ rewelacyjnie i nadal, po ponad 2 latach użytkowania, mam ogromną frajdę siedząc za kółkiem. Absolutnie nie mam żadnych problemów z legendarną awaryjnością, wszystko działa jak należy. Udało się Alfie Stelvio i chyba sami o tym wiedzą oferując 5 lat gwarancji w standardzie. Zdecydowanie polecam samochód każdemu kto chciałby poczuć motoryzację w dobrym wydaniu, każdemu kto ceni dobre właściwości jezdne połączone z użytkowym charakterem SUVa.
3,0
~Pomyłka
Alfa Romeo Stelvio
SUV Facelifting 2023 2.0 GME Turbo 280KM 206kW
Generalnie ten samochód to duże rozczarowanie. Trudno znaleźć jakąś cechę, która wyróżniałoby to auto in plus. Jeździłem wieloma samochodami, żaden nie był oczywiście idealny, każdy miał jakieś minusy wady jak i zalety ale w Alfie Romeo naprawdę tych wad jest sporo, zalet zaś brak i to jest to rozczarowanie. Po kolei. Zawieszenie - jest tak twarde i sztywne, że kierowca rzuca w środku jak workiem z ziemniakami. Komfortu jest zero, jazda po zwyklej drodze to męka, auto wręcz zniechęca do rozwijania wyższych prędkości największa bajka to całe gadanie o wspaniałym prowadzeniu się auta i konieczności czucia drogi. Samochód jest czuły na boczny wiatr, majta nim na boki jak zabawką i kierowca non stop musi kontrować to w jedna to w druga stronę. Do tego twarde i niewygodne siedzenia (siedzenia sportowe jedne z najgorszych jakie miałem ), po dłuższych trasach wychodzę z samochodu zmęczony i obolały. Nawigacja to totalna porażka, to więcej niż wstyd dla takiej marki. Rozdzielczość zegarów i wskaźników jak w starym IBM. Nagłośnienie jak z lat 80 dźwięk nie ma przestrzeni. Światła bez rewelacji praca asystenta słaba Naprawdę światła w Octavi o3 mojej żony są o generacje wyżej. Skrzynia przeciętną ( podobno genialna , ale tylko podobno ) przy zmianie przełożeń czuć szarpnięcia, zwłaszcza przy redukcji w dół, dojeżdżasz do ronda czy skrzyżowania, odpuszczasz gaz i delikatnie hamujesz i czuć jak za każdym razem skrzynia redukuje w dół i silnik pcha mocniej samochód w przód i musisz mocniej nacisnąć na hamulec, aby utrzymać tempo hamowania. Spalanie bardzo szybko rośnie wraz ze wzrostem prędkości a wmieście tragedia 14 - 18 litra spokojna jazda Generalnie jak napisałem na wstępie, jest to wielkie rozczarowanie. To chyba jest tak, że albo jesteś fanem i łykasz wszystko od Alfy , albo patrzysz na to krytycznie i odkrywasz, że krój jest nagi.
Średnie spalanie dla Alfa Romeo Stelvio
9,8 – 17,1
l/100 km
6,2 – 9,7
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

11,6
Alfa Romeo Stelvio
SUV Facelifting 2.0 Turbo 280KM 206kW
Plusy - prowadzenie - osiągi - bardzo dobry napęd - analogowe wnętrze (zegary, fizyczne pokrętła) - cena w stosunku do jakości - wygląd Minusy - brak świateł matrycowych LED ( w tej klasie to już standard) - spasowanie ( nie jest źle, ale czasami coś się odezwie) - nagłośnienie Harman Cardon gra przeciętnie, mimo wysokiej dopłaty Samochód na pewno nie dla każdego, raczej dla osoby, która „lubi” motoryzację i się nią bawi. Alfa jest bardzo specyficzna i wyróżnia się na ulicy, trochę przestarzała technologicznie, ale w dzisiejszych czasach ma to swój urok. Spalanie jest wysokie, ale auto ma 280 koni i jeżeli się z nich korzysta trzeba liczyć 12-13 litrów w trasie. Przy delikatnej nodze na drogach krajowych można zejść do 9-10 litrów. Przejechałem 7 tysięcy w ciągu 3 miesięcy i kupiłbym to auto ponownie, mimo pewnych niedoskonałości. -
10,9
Alfa Romeo Stelvio
SUV Facelifting 2.0 Turbo 280KM 206kW
Styl jazdy w rozumieniu przyspieszenia, hamowania, postojów wpływa strasznie na poziom spalania a tym konkretnym samochodzie. Auto w trybie A i jeździe do 90 km/h spala nawet poniżej 9,0 l/100 km, w N między 10-11 a w D zaczyna od 13. Poziom obciążenia jak i bagażnik rowerowy na haku nie wpływa na spalanie przy jeździe do 140 km/h na autostradzie. Przy pełnym załadunku wakacyjnym i jeździe po autostradzie 150-160 spalanie w przedziale 13-14l. Sztuczne zdławienie maksymalnego wyniku spalania przez Włochów na poziomie 15l/100 to pic na wodę. Byłem kilka razy w stanie na trasie długości ok. 350 km praktycznie opróżnić zbiornik więc te 15l/100 km można sobie między bajki wsadzić. Niestety ze względu na przyspieszenie i pracę skrzyni biegów odradzam kategorycznie jazdę w trybie A w mieście, jest on przeznaczony tylko na długie trasy.
16,3
Alfa Romeo Stelvio
SUV Facelifting 2.0 Turbo 280KM 206kW
Jak patrze na zużycie paliwa innych użytkowników .... to się zastanawiam jak oni to robią. Sami się oszukują że jest tak dobrze ? Albo patrzą tylko na to co komputer pokaże a on potrafi "czarować" Próbuje eko jazdę po mieście, nie przekraczam 2 tyś obrotów i nie da się zejść poniżej 14 litórw !!! ... Autostarda 180-200km/h .... zbiornik nie wystarcza na 300 km czyli zużycie powyżej 20 litrów. No i jaki bezsens ... kupić mocne auto po to żeby uprawiać Eko jazdę... Dla mnie Stelvio w tym silniku to niestety pomyłka ! Następne auto będzie z pewnością ponownie w dieslu ...
Alfa Romeo Stelvio