Pierwsza hybryda Subaru z jednostką e-boxer
Jeszcze kilka lat temu być może taka informacja by nas zszokowała, ale dziś coraz mniej rzeczy dotyczących motoryzacji, a przynajmniej stosowanych technologii, jest w stanie nas zaskoczyć. Subaru planuje wprowadzić na europejski rynek pierwszą hybrydę, co jest naturalnym w dzisiejszych czasach krokiem, patrząc na konkurencję.
Informacja ta nie dziwi także dlatego, że Subaru ma już w swojej ofercie hybrydy, tyle że oferowane jedynie na rynku japońskim oraz amerykańskim. Coraz bardziej restrykcyjne normy na Starym Kontynencie sprawiają jednak, że producenci samochodów muszą się wspierać elektryfikacją swoich napędów, by nie być narażonym na wielomilionowe kary, więc i do Europy Subaru będzie zmuszone wprowadzić, przynajmniej na początku, modele z napędem hybrydowym.
Na zbliżającej się wystawie w Genewie Subaru zaprezentuje dwa modele wyposażone w technologię e-boxer. Na razie nie wiemy wciąż, co to będą za auta, czy będą to już wersje produkcyjne, czy raczej prototypy, a także, czy mowa tu o pełnych hybrydach, czy też o hybrydach typu plug-in.
Niewykluczone, że pierwszym hybrydowym Subaru stworzonym z myślą o europejskim rynku będzie model XV. W listopadzie podczas wystawy w Los Angeles japońska marka zaprezentowała Crosstreka Hybrid, który jest pierwszą w historii Subaru hybrydą z opcją ładowania baterii z gniazdka. A że Crosstrek to bliźniaczy model sprzedawanego w Europie Subaru XV, więc takie rozwiązanie wydaje się całkiem naturalne.
Subaru Crosstrek Hybrid ma pod maską dwulitrowego boxera o mocy 140 KM, którego wspomaga jednostka elektryczna generująca dodatkowe 120 KM. W trybie elektrycznym model ten będzie mógł się rozpędzić do 105 km/h i przejechać dystans 27 km.
Duże szanse, by także stać się hybrydą, ma również zainspirowany rajdami Subaru WRX STI. 2,5-litrowy boxer może okazać się jednostką, która nie będzie w stanie spełnić wyśrubowanych norm środowiskowych. Zamiast więc go modyfikować czy też projektować nową generację tego silnika, Subaru będzie mogło wykorzystać mniejszy, dwulitrowy silnik, który dzięki jednostce elektrycznej zapewni autu porównywalny poziom osiągów.