Nowy rywal Qashqaia ujawniony - Subaru XV
Subaru pozazdrościło Nissanowi sukcesu modelu Qashqai i postanowiło przygotować własnego reprezentanta klasy kompaktowych crossoverów. I w ten sposób powstał XV, który debiutuje na trwających od wczoraj targach we Frankfurcie.
Spoglądając na auto z zewnątrz nietrudno dostrzec, że zostało ono zbudowane w oparciu o najnowszą Imprezę hatchback. Na jej tle wyróżnia się jednak prześwitem podniesionym do 22 cm, plastikowymi nakładkami na zderzaki, progi i nadkola, jak również specjalnie przygotowanymi felgami.
Mierzące 4450 mm długości, 1780 mm szerokości i 1570 mm wysokości nadwozie kryje wnętrze żywcem przejęte ze wspomnianej już Imprezy. W kabinie znalazło się miejsce na sporo funkcjonalnych schowków, jak i bogaty zestaw multimedialny.
XV oferowany będzie w trzech wersjach silnikowych:
- benzynowej 1.6i/114 KM/150 Nm przyspieszającej do „setki” w 13,1 s i spalającej 6,5 l/100 km,
- benzynowej 2.0i/150 KM/196 Nm przyspieszającej do „setki” w 10,5 s i spalającej 6,9 l/100 km,
- wysokoprężnej 2.0D/147 KM/350 Nm przyspieszającej do „setki” w 9,3 s i spalającej 5,6 l/100 km.
W zależności od odmiany, z jednostką napędową współpracuje 5- lub 6-biegowa przekładnia ręczna albo bezstopniowa skrzynia Lineartronic CVT. Niezależnie od wersji silnikowej, napęd przekazywany jest na wszystkie koła.