Jest decyzja w sprawie kontynuacji drogi S1
Mieszkańcy Podbeskidzia, Górnego Śląska oraz Małopolski mogą odetchnąć z ulgą. Rząd potwierdził, że będzie kontynuowana budowa drogi ekspresowej S1 do granicy ze Słowacją. Trzy brakujące fragmenty mają powstać do 2022 r.
Są to odcinki Podwarpie - Dąbrowa Górnicza, Kosztowy - Bielsko-Biała i tzw. obejście Węgierskiej Górki o łącznej długości 56 kilometrów. Oddanie ich do ruchu poprawi przepustowość i płynność ruchu w regionie, a tym samym bezpieczeństwo podróżujących. Dzięki nowym inwestycjom łatwiejszy będzie dojazd do lotniska w Pyrzowicach i autostrady A1. Powstanie także ekspresowe połączenie ze Słowacją. Szacunkowy koszt wybudowania tych trzech odcinków wyniesie ok. 5,4 mld zł.
S1 Podwarpie - Dąbrowa Górnicza
Droga krajowa nr 1 o długości 7,8 km zostanie przebudowana do parametrów drogi ekspresowej z dostosowaniem nawierzchni do przenoszenia obciążenia o nacisku 11,5 t/oś. Zlikwidowane zostaną jednopoziomowe skrzyżowania z drogami poprzecznymi. Zostanie wybudowany węzeł "Ząbkowice", przebudowany węzeł "Pogoria" i obiekty inżynierskie, w tym: 2 mosty, 4 wiadukty. Powstaną także 2 kładki dla pieszych. Ten fragment S1 powstanie w latach 2019-2021
S1 od węzła "Kosztowy II" w Mysłowicach do węzła "Suchy Potok" w Mysłowicach
39,7-kilometrowy odcinek drogi S1 powstanie w przekroju 2x2 i dopuszczalnym obciążeniu 11,5 t/oś. W ramach tego zadania planowana jest zmiana dotychczasowego przebiegu DK44 i powiązanie jej z drogą S1 w sposób zapewniający obejście miejscowości Bieruń i Oświęcim. Powstanie 8 węzłów "Kosztowy II", "Lędziny", "Bieruń", "Oświęcim", "Wola", "Brzeszcze", "Stara Wieś" i "Suchy Potok". Kierowcy podróżujący tym odcinkiem będą mogli korzystać z 4 miejsc obsługi podróżnych (MOP). Czas realizacji 2019-2022.
S1 Bielsko-Biała - Żywiec - granica państwa na odcinku Przybędza - Milówka tzw. obejście Węgierskiej Górki (dawna S69)
Zadanie to jest ostatnim etapem budowy drogi ekspresowej S1 Bielsko Biała – Żywiec – Zwardoń (granica państwa). I etap polegał na budowie drogi jednojezdniowej od Żywca do Zwardonia. Etap II obejmuje budowę drogi ekspresowej dwujezdniowej od Bielska Białej do Żywca (Północno-wschodnia obwodnica Bielska Białej – oddana do ruchu, odcinek Bielsko-Biała - Żywiec w trakcie realizacji). III etap zakłada budowę nowej drogi na odcinku Przybędza-Milówka, która docelowo będzie się łączyć z autostradą D3 po stronie słowackiej.
Drogę zaprojektowano o przekroju jednojezdniowym, a na odcinku między tunelami oraz w tunelach zaprojektowano przekrój dwujezdniowy (tunele dwururowe). Z uwagi na górski charakter trasy, występuje konieczność budowy wielu obiektów inżynierskich. Najdłuższe z nich to dwa podwójne tunele długości ok. 830 m pod masywem Barania i 980 m pod masywem Białożyński Groń oraz estakady nad dolinami potoków górskich.
Odcinek o długości 8,5 km zostanie wybudowany w latach 2018-2020.