Ekspresowa S7 dłuższa o 9 kilometrów
Wczoraj do ruchu oddany został kolejny odcinek drogi ekspresowej S7 od Miłomłyna do węzła Ostróda Północ. Zgodnie z planami do końca przyszłego roku cała trasa S7 w województwie warmińsko-mazurskim będzie w standardzie klasy S.
Nowy fragment dwujezdniowej drogi S7, liczący dokładnie 9,2 km, stanowi kontynuację istniejącej już drogi ekspresowej S7 Elbląg - Miłomłyn. Wybudowane zostały drogi serwisowe, obiekty inżynierskie oraz obiekty ochrony środowiska. Do parametrów dwujezdniowej drogi ekspresowej zostały przebudowane dwa węzły drogowe - Miłomłyn Północ i Miłomłyn Południe.
Umowę na budowę tego odcinka S7 podpisano 5 listopada 2014 r. Wykonawca, konsorcjum firm Budimex SA i Ferrovial Agroman, zrealizował inwestycję za kwotę ok. 292,3 mln zł.
Budowa odcinka Miłomłyn - Ostróda Północ to kolejny etap budowy drogi ekspresowej S7 łączącej Gdańsk, Warszawę i Kraków. W województwie warmińsko-mazurskim wybudowano już 80 km tej trasy na odcinkach: Elbląg - Pasłęk (13,7 km), Pasłęk - Miłomłyn (36,5 km) oraz Olsztynek - Nidzica (31,3 km), dzięki czemu czas podróży pomiędzy Elblągiem a Warszawą skrócił się o ok. 20 minut.
W budowie znajduje się obecnie jeszcze 5 odcinków S7 o łącznej długości 52,5 km. Zakończenie tych inwestycji planowane jest w przyszłym roku.