Dwa nowe diesle w ofercie Alfy Romeo Stelvio
Po mocnym debiucie rynkowym, gdzie słowo "mocny" można też odnieść do oferowanych jednostek napędowych, Alfa Romeo nieco spuszcza z tonu i wprowadza do gamy silnikowej swojego pierwszego w historii SUV-a dwie słabsze odmiany wysokoprężne.
Oficjalnie od wczoraj w cennikach Alfy Romeo Stelvio pojawiły się dwie nowe wersje 2,2-litrowej jednostki wysokoprężnej MultiJet II. Słabsza z odmian rozwija moc 150 KM (przy 4000 obr/min) i współpracuje z ośmiobiegową przekładnią automatyczną, zaś mocniejszy wariant ma o 30 KM więcej mocy (3750 obr/min), tę samą przekładnię, ale napęd na cztery koła Q4. W obu przypadkach, wartości momentu obrotowego wynoszą 450 Nm przy 1750 obr/min. Nie znamy niestety jeszcze osiągów nowych odmian silnikowych. Wiemy jedynie, że spalanie w cyklu mieszanym ma nie przekraczać poziomu 5 l/100 km.
Nowe jednostki napędowe należą do nowej generacji silników i są wykonane w całości z aluminium. Posiadają cztery cylindry zamontowane rzędowo. Charakteryzują się ponadto układem wtryskowym MultiJet II najnowszej generacji z Injection Rate Shaping (IRS). Turbosprężarka ze zmienną geometrią, sterowana elektrycznie, minimalizuje czas reakcji, zapewniając jednocześnie korzyści pod względem wydajności.
Oprócz nowych silników Alfa Romeo Stelvio jest teraz dostępne również z nowymi lakierami nadwozia - brązowym Basalto Brown oraz niebieskim Misano Blue.