Szukaj

Informacje o Mitsubishi Outlander II 2.4 MIVEC 170KM 125kW 2009-2012

Lata produkcji: 2009 – 2012
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
W takim wozie sporo osób widzi pewnie diesla pod maską. Ten mniejszy ma 2.0l i 140KM. Jest starym znajomym ze stajni VW - sporo osób pewnie stwierdzi, że jest trochę głośny, do tego sposób jego pracy idealnie pasuje do polskiego wyobrażenia o Niemcu – twardy i surowy. W dolnym zakresie obrotów nie jedzie, ale niewymagającym wystarczy, gdy już turbo zadziała. Drugi motor, francuski 2.2TD jest lepszy – mocniejszy, dynamiczniejszy, cichszy, delikatniejszy… ma sporo przyjemnych epitetów i warto nad nim pomyśleć. Najsłabszą wersję benzynową lepiej sobie odpuścić i zainteresować się czymś ciekawszym. 2.4l 160-170KM jest trafnym wyborem - całkiem zgrabnie radzi sobie z tym sporym autem i nawet przy wyższych prędkościach nie wydaje się być zbyt zmęczony. Wprawieni w pracy skrzynią biegów będą w stanie wydusić z niego nawet lepsze osiągi niż te, które podaje producent. Dla bogatszych przeznaczono doładowane 2.0l 203KM i flagowy 3.0l 220KM.
czytaj więcej
Powagosław

Nowy Outlander jest jak dobra piosenka, z którą trzeba się oswoić, by później polubić. I nawet warto, bo to niebrzydkie dzieło. Jest tylko jeden istotny szczegół, którzy burzy harmonię – cena. Zaporowa jak płyta z autografem Elvisa.

~Powagosław
Luzacjusz

Mitsubishi porzuca „jet fightera”? Ok, świat się zmienia. Ale to zmiana na gorsze. Poprzedni Outlander miał znacznie więcej ikry niż nowy model. Ten jest jakimś ugrzecznionym elegancikiem z dziwnymi proporcjami.

~Luzacjusz
Produkowany od 2009 do 2012 roku
Pojemność skokowa 2360 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 170 KM (125 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 232 Nm przy 4100 obr/min
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Liczba zaworów 16
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba stopni 6
Ogólna ocena
4,5 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(92%)

Zalety

+ Bezawaryjność (poważne usterki) + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Bezawaryjność (drobiazgi)

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Wyciszenie - Karoseria

Wybrane oceny

4,7
~LafarM
Mitsubishi Outlander II
SUV 2.4 MIVEC 170KM 125kW
Denerwuje mnie odprowadzanie wody z przedniej szyby. Woda zamiast na dach trafia na boczną szybę kierowcy. Dopiero podczas jazdy na autostradzie spryskanie szyby powoduje trafianie wody na dach zamiast na szybę boczną. Dodatkowe dwa fotele w bagażniku mogą być ale tylko dla dzieci i to na niezbyt długa trasę. Bardzo dobre nagłośnienie. Z poprzedniego auta zabrałbym lepiej działające odprowadzanie wody na dach a nie na boczną szybę kierowcy i koło kierownicy, które było przyjemniejsze w dotyku. Nie nagrzewało się tak latem i nie namarzało zimą. Gorszą kierownicę miał tylko Fiat Stilo.
4,7
~Markson
Mitsubishi Outlander II
SUV 2.4 MIVEC 170KM 125kW
po półrocznym użytkowaniu bardzo duże zadowolenie. zarówno jako auto rodzinne jak i firmowe. nie wyobrażam sobie słabszego silnika niż benzyna 2.4 - jest kapitalny. świetnie rozwiązana przestrzeń bagażowa (przesuwana tylna kanapa, rozkładana ławeczka, dodatkowe siedzenia ukryte pod podłogą bagażnika. z dodatkowych siedzeń korzystaliśmy już w zestawie 5 dorosłych i 2 małych dzieci na fotelikach zamontowanych na tych siedzeniach w bagażniku. spokojnie można podróżować. nagłośnienie na duży plus - basy czuć w klatce piersiowej i nic nie brzęczy. na minus plastiki na drzwiach (dobrze że w nowej wersji jest ich znacznie mniej!) które jakoś dziwnie się brudzą / rysują. dzięki częściowemu wykończeniu skórą problem nie jest tak widoczny i łatwo z nim walczyć takimi szmatkami nawilżanymi do kokpitu - wyciąga się nawilżoną z opakowania, raz przeciera i jest jak nowe.
4,5
~tomek
Mitsubishi Outlander II
SUV 2.4 MIVEC 170KM 125kW
za tą cenę bardzo ok. Jak na razie bez usterki.denerwują plastiki np w drzwiach. Materiał na siedzeniach również mógłby byc lepszy. Doskonałe nagłosnienie. Bardzo funkcjonalny samochód, w swojej klasie zdecydowanie najbardziej pojemny.
Średnie spalanie dla Mitsubishi Outlander II 2.4 MIVEC 170KM 125kW 2009-2012
10,3
l/100 km
11,3
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

10,7
Mitsubishi Outlander II
SUV 2.4 MIVEC 170KM 125kW
Auto ze skrzynią CVT (bezstopniowa). Na autostradzie przy 130km/h pali dokładnie 10,5 (tankowanie w Polsce) lub 9,5 (tankowanie w Niemczech). Powyżej tej prędkości robi się wir w baku. Wycieczka również autostradą trzymając 160-170km/h przez większość trasy oznacza minimalnie 14-15. Na normalnej szosie można trochę zaoszczędzić jadąc w trybie manualnym skrzyni, jechać na 6, wyprzedać na 5 itd (automat chętnie redukuje przełożenia w dół), i jadąc 90-120 można uzyskać spalanie na poziomie 9 litrów. Trasa u mnie oznacza dwie osoby dorosłe, dwójka małych dzieci i jakieś 12 ton bagażu :) W mieście bardzo wiele zależy od "nogi". Przy korkach i pośpiechu 11 nie jest żadnym problemem. Ale jeśli jeździ się spokojnie i nie stoi godzinami w korkach, to można zmieścić się poniżej 10. Rekord to jazda 80-90km/h czteropasmówką, sam kierowca, 2,3bar w kołach: 7,5 l/100km. Silnik bardzo szybko się rozgrzewa przez co zimą nie jest jakoś dramatycznie. Litr w górę mniej więcej. Jeszcze jedna uwaga odnośnie wskazań komputera: są bardzo dokładne. Zarówno przebieg chwilowy jak i całościowy z dokładnością do 0,1 pokrywają się z wynikiem weryfikowanym przy tankowaniu.
10,5
Mitsubishi Outlander II
SUV 2.4 MIVEC 170KM 125kW
Autko jak na swoje gabaryty, z silnikiem benzynowym pali całkiem przyzwoicie. Fakt! nie jest to wielce powszechny i zdobywający wszystkie laury 1.9 TDI ale naprawdę przyjemny silnik który ma wystarczającą ilość mocy. Da się nim spalić 14l w mieście jeżeli się będzie deptało na każdych światłach ale po co ? Wsiadając do tego samochodu nawet się nie chce kręcić powyżej 3000tyś obrotów ponieważ raz, że i tak wszystkich wyprzedza, a dwa, że nasze polskie drogi na to nie pozwalają ...nawet takim samochodem... jeszcze trochę to będziemy ściągać Monster Trucki by się przemieścić gdziekolwiek. Samochód ma bardzo fajne tłumiące większość nierówności twarde zawieszenie (moim zdaniem dużo lepsze niż Rav4, którym miałem okazję jeździć). Spalanie które zazwyczaj uzyskuję to 9l w trasie, 10.5-11 w mieście z od czasu do czasu włączaną klimą. I chciałem tu zaznaczyć, że jestem młodą osobą, a nie jak to się mówi "emerytem" (bez obrazy) :)
11,0
Mitsubishi Outlander II
SUV 2.4 MIVEC 170KM 125kW
Zużycie paliwa... cóż ten samochód nie zużywa paliwa, on je żłopie! Średnie spalanie na poziomie 13l/100 km (miasto-trasa pół na pół, w większości z napędem na jedną oś). Poniżej 10l udało mi się zejść ledwie kilka razy, i to głównie gdy jechałem w trasę a warunki pogodowe nie pozwalały na jazdę szybszą niż 50-60 km/h przez większość trasy. Spalanie na autostradzie (140-160 km/h) w granicach 14-15l/100 km. Ceny przegładów rozsądne, natomaist części są wycenione jakby były wykonane najmniej ze złota.
Padający szósty i trzeci bieg w manualnej skrzyni
  • Mitsubishi Outlander II 2.0 DID DOHC 140KM 103kW 2006-2012
  • układ napędowy
  • 236 tys. km
Pewnego pięknego dnia wracałem z delegacji do domu. I co ? nagle mi padła szóstka i musiałem max na piątce jechać. Oddałem do warsztatu, chłopaki stwierdzili, że padł ten bieg. Oddałem do regeneracji. Człowiek zajmujący się naprawami tylko i wyłącznie manualnych skrzyń biegów powiedział, że powyżej 200 tysięcy PLN - to TYPOWE, że pada szóstka w tej niby trwałej, bo japońskiej skrzyni biegów. Dodatkowo też często wypada bieg trzeci. Konstrukcyjnie te skrzynie tak mają, że te biegi są najbardziej obciążone po prostu.
Problem rozwiązany
2 komentarze
przecieranie skóry na przednich fotelach
  • Mitsubishi Outlander II 2.0 DID DOHC 140KM 103kW 2006-2012
  • silnik
Występowanie usterki:
Tak 9
Nie 2
Skóra na fotelach słaba dodatkowo odsłania po bokach stelarz fotela fatalnie to wygląda a szczycą się taką dokładnością.Brak możliwości wyekzekwowania wymiane na gwarancji . AUTO GT specjalista do spraw gwarancji odpisuje : W wyniku ogledzin przedmiotowego zużycia poszycia foteli przednich w dniu 30.06.2011 stwierdzam , że nie powstało ono w wyniku wady materiałowej ani wady kontrukcyjnej siedzenia.Miejscowe ptrzetarcie poszycia foteli jest zużyciem eksploatacyjnym i jako takie nie podlega naprawie ramach gwarncji. Odłonięte elementy konstrukcyjne foteli należy uznać za cechę produktu , nie wadę i jako taka nie podlega gwarancji. Co wy nato ? Przepraszam za rozpisanie się .
Pękające chyba wszystkie wężyki i rury od turbo
  • Mitsubishi Outlander II 2.0 DID DOHC 140KM 103kW 2006-2012
  • silnik
  • 250 tys. km
Wymieniłem chyba wszystkie możliwe rury i wężyki ot turbo: zimnego powietrza (doładowania), oleju, podciśnienia... No ze 3 zakupy przynajmniej robiłem w tym zakresie. Np. padające wężyki od podciśnienia czy od powietrza doładowującego - skutkują check engineami plus dramatycznym spadkiem mocy. A mocy i bez tego nie było za dużo w tej wersji silnika :/Wężyk od oleju - można zatrzeć silnik, jak wyssa przez turbo olej. A tak to się kończy szybszym zużyciem się samego turbo.
Problem rozwiązany
2 komentarze
Mitsubishi Outlander II