Szukaj

Informacje o Mitsubishi Colt VI Hatchback 1.1 i 12 V CZ3 75KM 55kW od 2005

Lata produkcji: 2005 – 2012
Segment: Auta małe
Szósta generacja modelu produkowana w latach 2004-2008. PrzeÅ‚omowa w historii Colta, głównie z powodu zmiany segmentu z C na B. Model otrzymaÅ‚ nowe nadwozie zaprojektowane przez Francuza Oliviera Boulaya. ByÅ‚ pierwszym owocem współpracy Mitsubishi oraz DaimlerChrysler. PÅ‚ytÄ™ podÅ‚ogowÄ… dzieliÅ‚ ze Smartem Forfour, modelem marki należącej do obecnego koncernu Daimler. Pierwszy model w rodzinie produkowany w holenderskiej fabryce firmy. DostÄ™pny również w wersji kabrio-coupe. Wielokrotnie nagradzany, m. in. „ZÅ‚otÄ… kierownicÄ…” wg „Bild Am Sonntag” oraz tytuÅ‚ami Samochodu Roku w szeÅ›ciu europejskich konkursach.
czytaj więcej
Powagosław
Colt jeszcze nigdy nie był tak zgrabny, jak ostatni z jego przedstawicieli. Jego sylwetka mogła by służyć jako przykład poglądowy dla początkujących designerów. Poza tym, to pojazd znakomicie sprawdzający się w miejskiej jeździe. ~Powagosław
Luzacjusz
Na Dzikim Zachodzie bez Colta albo innego Winchestera można było co najwyżej czyścić spluwaczkę w saloonie. Na ulicach dzisiejszych miast Dziki Zachód miesza się z afrykańska dżunglą. Więc warto czasem mieć pod ręką jakiegoś Colta. ~Luzacjusz
Produkowany od 2005 do 2012 roku
Pojemność skokowa 1124 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 75 KM (55 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 100 Nm przy 4000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 3
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 12
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Åšrednica cylindra × skok tÅ‚oka 75,0 x 84,8 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Ogólna ocena
4,1 /5 Åšrednia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(57%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Karoseria + Ergonomia

Wady

- Widoczność - Skrzynia biegów - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,6
~Pyrgus
Mitsubishi Colt VI
Hatchback 1.1 i 12 V CZ3 75KM 55kW
Jeżdżę tym samochodem od blisko 3 lat. Jest to mój pierwszy samochód. Nie miałem z tym samochodem nigdy większych problemów, do serwisu jeździłem tylko w sprawie bieżącej eksploatacji. Moja wersja ma silnik 1.1 75 KM. Do jeżdżenia na co dzień w zupełności wystarcza; natomiast na autostradzie czuć brak mocy (ale ja i tak do autostrady mam daleko :) ). Przy dużych prędkościach (od 120-130 km/h w środku robi się dosyć głośno). Co nie zmienia faktu, że przejechałem tym samochodem tysiące kilometrów po całej Polsce i nigdy nie miałem problemów. Mogą wystąpić problemy ze skrzynią biegów, a konkretnie z wrzucaniem wstecznego, co polega na tym, że wsteczny zgrzyta, w szczególności, gdy samochód nie jest rozgrzany. Gdy jest zimno - ciężko wchodzi bieg 1, dopóki samochód się nie rozgrzeje. Jednak da się z tym żyć. Samochód był oglądany przez dwóch mechaników i żaden z nich nie stwierdził, aby sprzęgło działało nieprawidłowo. Po prostu chyba tak w tym samochodzie już tak jest. Zalety: bardzo dużo miejsca w środku (także na tylnej kanapie), przesuwana tylna kanapa, bardzo dobre wspomaganie kierownicy, klimatyzacja półautomatyczna, nie pali dużo. Wady: zgrzytający wsteczny gdy samochód jest zimny (radzę sobie z tym w ten sposób, że wrzucam wsteczny przez 4. bieg). Wadą jest też niezbyt dobra widoczność z przodu po skosie.
4,6
~karo
Mitsubishi Colt VI
Hatchback 1.1 i 12 V CZ3 75KM 55kW
Mimo, że samochód nie jest idealny jak dla mnie całokształt wypada doskonale. Dlaczego? Przez 4 lata użytkowania z moim Coltem CZ3 nie stało się nic co mogłoby wpłynąć negatywnie na stan moich nerwów. Każdy samochód ma swoje wady, zawsze można się do czegoś doczepić. W Colt jest to słabe wyciszenie wnętrza, średniej jakości poszycie foteli oraz plastiki. Wszystko to można poprawić we własnym zakresie. Od czego w końcu jest tuning? Przez cały okres użytkowania Colta przytrafiły mi się jedynie dwie, i to niewielkie usterki. Jedną z nich było zapalenie się kontrolki silnika i jednoczesny spadek mocy. Po skasowaniu błędu wszystko wróciło do normy. Drugą drobnostką było popiskiwanie rolki alternatora. Wymiana załatwiła sprawę. Samochód idealnie nadaje się do jazdy miejskiej. 75KM przy pojemności zaledwie 1124 daje naprawdę fajny efekt. Autko jest dynamiczne przy czym również ekonomiczne. Na dłuższych dystansach jazda nie jest bardzo komfortowa jednak przecież Colt 1.1 to nie limuzyna :) Właśnie jestem w trakcie szukania nowego samochodu i na pewno zastanowię się nad kolejnym egzemplarzem Mitsubishi. Mały, zgrabny, z nutką sportowej energii
3,5
~baka1408
Mitsubishi Colt VI
Hatchback 1.1 i 12 V CZ3 75KM 55kW
Coltem jeżdżę raczej okazjonalnie i nie użytkuje go na co dzień, myślę jednak, że przejechałem nim wystarczająco dużo, by wyrazić swoją opinię na temat tego samochodu. Autko to zaskakuje przyzwoitą (jak na miasto) dynamiką, dużą ilością przestrzeni w środku, zarówno dla kierowcy jak i pasażera oraz jakością wykończenia. Kierunkowskazy chodzą lekko, ale precyzyjnie, mają funkcję zmiany pasa ruchu. Tapicerka jest przyjemna i wygląda atrakcyjne. Deska od góry pokryta jest miękkimi materiałami (co nie jest częste w tej klasie samochodów), a nawet drzwi wykończone są plastikami z niewielką ilością pianki. Silnik nie przeszkadza przy spokojniej, miejskiej jeździe, natomiast jest głośny i kręci się stosunkowo wysoko. Jeżeli byłbym zainteresowany kupnem kilkuletniego samochodu miejskiego, na pewno brał bym pod uwagę Colta, ale prawdopodobnie z silnikiem 1.3 (dodatkowy cylinder znacząco zwiększa kulturę pracy). Autko potrafi pozytywnie zaskoczyć, nawet jeśli na co dzień jeździ się dużo droższymi i większymi samochodami.

Usterki Mitsubishi Colt VI

Liczba wpisów: 18
Silnik szarpie przy równej jeździe około 2 tyś/obr.
  • Mitsubishi Colt VI Hatchback 1.3 i 16V CZ3 95KM 70kW 2005-2012
  • silnik
  • 114 tys. km
Jadąc delikatnie, nie ma znaczenia na którym biegu ( tak najlepiej to widać przed 2000 obrotów), można odczuć wyraźne szarpnięcia silnika. I nie jest to jednorazowe a powtarzalne. A ogólnie auto jest trochę jakby zamulone. Na kompie brak błędów, styki na pedale gazu wyglądają ok, wymieniłem świecę i nic. HELP
Problem rozwiÄ…zany
7 komentarzy
stuki w przednim prawym kole
  • Mitsubishi Colt VI Hatchback 1.3 i 16V CZ3 95KM 70kW 2005-2012
  • zawieszenie
nie zawsze, ale podczas jazdy słychać odgłosy metaliczne w okolicy prawego koła. dotychczasowe sprawdzanie w serwisie nic nie dało. Po przesmarowaniu niektórych części i wymianie podstawy amortyzatora na pewny czas likwidowało odgłosy, jednak wracały z powrotem. Uwidacznia się w czasie pokonywania nierówności, nawet jadąc po szosie. Samochód zachowuje się nerwowo na prostej. brak
Problem rozwiÄ…zany
4 komentarze
Wyskakuje II bieg, I i II bieg ciężko wchodzi.
  • Mitsubishi Colt VI Hatchback 1.5 12V DI-D 95KM 70kW 2004-2008
  • silnik
Jak w temacie, jedynka wchodzi średnio lekko, dwójka tragicznie a co gorsze-lubi sobie wyskoczyć co 5-6 raz. Dwójka wchodzi o tyle dziwnie, że nie czuć kiedy wskakuje... Skrzynia nie wydaje żadnych dźwięków. Proszę o pomoc. bajkowa1@o2.pl
Oczekuje na rozwiÄ…zanie
2 komentarze
Mitsubishi Colt VI Hatchback