Szukaj

Informacje o Mercedes GLC X254

Lata produkcji: 2022 – teraz
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Mercedes GLC to produkowany od 2015 r. kompaktowy crossover (segment I), który jest następcą modelu GLK. Wprowadzono go na rynek pod zmienioną nazwą wobec unifikacji nazewnictwa aut marki. Według niej, litera „C” symbolizuje przynależność modelu do danego segmentu w ofercie Mercedesa oraz zgodność z modelem bazowym, na którym oparto konstrukcję SUV-a. W niniejszym przypadku to jest Klasa C, z którą GLC ma wiele wspólnego, zarówno pod względem stylistycznym, jak i rozwiązań konstrukcyjnych (m.in. ta sama platforma podłogowa). Od swojego poprzednika (GLK) Mercedes GLC jest lżejszy o ok. 80 kg, ale jednocześnie odrobinę większy.
czytaj więcej
Powagosław

Zapowiedzią nowego GLC był debiut modelu GLE, więc większych zaskoczeń nie ma. Po prostu, kolejny dobrze wyglądający SUV Mercedesa. Ale nie zdziwię się, jeśli za rok okaże się, że to również najlepiej sprzedający się SUV tej marki.

~Powagosław
Luzacjusz

GLK próbował być pomostem między Klasą G i cywilizacją – innymi słowy: też trochę kwadratowy, ale bardziej ludzki i jakby „normalniejszy”. Nie wyszło. GLC jest po prostu normalnym Mercedesem. To chyba dobrze.

~Luzacjusz

Mercedes GLC X254 – wybierz wersję

Pokaż wersję z silnikiem:
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

NIE

Głosów za: 50% / przeciw: 50%

Zalety

+ Wentylacja i ogrzewanie + Widoczność + Wyciszenie

Wady

- Stosunek jakość/cena - Całokształt - Bezawaryjność (drobiazgi)

Wybrane oceny

4,4
~Prezes
Mercedes GLC X254
SUV 2.0 200 MHEV 204KM 150kW
Przesiadłem się z BMW X3 2.0i rocznik 2022, więc mam chyba dosyć świeże spojrzenie na oba modele, choć pewne różnice w wyposażeniu mogą rzutować na ocenę. Z plusów GLC wymieniłbym: nowoczesny design w środku - wygląda naprawdę świetnie; fotele też lepsze, wygodniejsze i dające bardzo dużo możliwości ustawień, łącznie z funkcją masażu. A teraz słabsze strony: strasznie mnie wkurza brak AutoHold, tylko ta głupia konieczność wciskania pedału hamulca dwa razy. W modelu który mam nie ma aktywnego tempomatu, co na samochód tej klasy powinno być standardem. W danych katalogowych BMW jest wolniejsze w starcie 0-100 km/h, ale w praktyce mam odwrotne wrażenia - beemka jakoś szybciej się składała do jazdy. Za to GLC ma kamerkę do nagrywania, chowaną kamerkę wsteczną, oraz sporo opcji do ustawienia całego systemu multimedialnego, który niestety nie jest najłatwiejszy w obsłudze - zbyt wiele jest poukrywanych opcji - naszukałem się gdzie ustawić lokalizowanie pojazdu i okazało się że włączenie jej w jednym miejscu nie wystarczyło. Obsługa wszystkiego z ekranu dotykowego, to jeszcze dla mnie nie problem, tak jak i to, że głośność steruje się przez posuwanie palcem po przycisku na kierownicy, a nie jego wciskaniu, ale nie wyobrażam sobie emeryta, który to wszystko ogarnia... A głupia zmiana stacji radiowej spośród 4 ulubionych, tutaj nie jest tak prosta jak w X3 gdzie wystarczyło kliknąć przycisk na kokpicie. Czasami tracą połączenie z Apple CarPlay - po prostu traci połączenie. W X3 po prawdzie też bywał z tym problem - zwłaszcza jak się telefon żony sparował wcześniej niż ja zdążyłem wsiąść do samochodu... W X3 miałem opcję szyby dźwiękoszczelne, tutaj jest zdecydowanie głośniej w środku. Na minus jeszcze te systemy wspomagania bezpieczeństwa na mój gust działają w GLC zbyt czule - co chwilę w korku włącza mi się ostrzeżenie czy to przed zmianą pasa ruchu, czy zbyt bliskiej odległości od samochodu z przodu. Wyłączać tego nie chcę, w końcu to dla bezpieczeństwa, ale jakoś za wcześnie to się tutaj uruchamia... Żeby nie było że to moja agresywna jazda jest problemem: nigdy nie miałem kolizji, a jeżdżę ponad 20 lat samochodami.
3,1
~Piotr Koliński
Mercedes GLC X254
SUV 2.0 300 MHEV 258KM 190kW
Na 124 dni użytkowania 42 awarie. Zawiesza się system- od awarii czujników ciśnienia przez zawieszający się wyświetlacz, kamera pokazująca odwrotny obraz po komunikat awaria lewej lampy. Raz nie dał się uruchomić ale pomógł serwis 24h. Skoki głośności. Totalna porażka. Większość rzeczy naprawia się sama po wyłączeniu samochodu. Ze skokami głośności nie może poradzić sobie serwis i jest to stały problem. Nie jest to żart! Czujnik zamykania klapy bagażnika, nie dający uruchomić się Apple car play etc.,etc…
3,7
~Nie
Mercedes GLC X254
SUV 2.0 200 MHEV 204KM 150kW
Przy cenie ocierającej się o 340tys zł spodziewałbym się czegoś więcej, a przede wszystkim dużo wyższej bezawaryjności i jakości wykonania. Dużo brakuje w kwestii drobiazgów i ogólnego wykonania, asystent pasa ruchu jest kiepski działa słabo . Skrzynia przy bardziej dynamicznej jeździe ma delikatne szarpnięcie , i mogłaby pracować szybciej . Miałem już 5 wizyt w serwisie nie tego oczekiwałem od marki premium . Spalanie ma przejechane zaledwie 5608km a pali po mieście 13.5l. Nie wiem kto pisze takie bajki 9l. ogólnie jestem nie zadowolony z apetytu na paliwo .. Jeżdżę głównie po mieście czasami wyjazd na trasę 40 -70km raz w miesiącu. Generalnie auto jest dobre takie na 3+ , ale po Mercedesie spodziewałem się znacznie więcej szczególnie po testach YT piejących nad tym autem jak widać płacą to pieją .
Średnie spalanie dla Mercedes GLC X254
8,7 – 11,2
l/100 km
5,7 – 6,1
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,7
Mercedes GLC X254
SUV 2.0 220d MHEV 197KM 145kW
Samochód ciężki, prawie 2 tony, napęd na 4 koła a mimo to spalanie jest rewelacyjne. Miękka hybryda działa bardzo dobrze. Szczególnie w trasie bardzo mało pali, w trybie eco który świetnie działa, delikatnie jeżdżąc na drogach krajowych tzn zgodnie z przepisami można bez problemu zejść do 4-4,5 litrów; jak się człowiek postara to można zejść poniżej 4 litrów; na autostradzie (140) już jest sporo więcej ale mieści się w 7 litrach; jak w każdym aucie zależy jak się jeździ; w mieście jest trochę gorzej i w korkach to może być ok 9-10 litrów, szczególnie przy krótkich odcinkach; w mieście bez większych korków przy dłuższych odcinkach (jak już się silnik zagrzeje) można zmieścić się w 7 litrach. Na zbiorniku 1000 km nie jest problemem, a zdarzało się 1200 km.
10,9
Mercedes GLC X254
SUV 2.0 300 MHEV 258KM 190kW
Szału nie ma ale w zamian wystarczająca dynamika. Irytujący dźwięk R4 który potrafi narobić obciachu w związku z tym zniechęca do dynamicznej jazdy. Spalanie? Cóż, 100 kg facet też nie pociągnie na jogurcie light więc ponad 1900 kg w 4Matic z szerokimi kołami również musi spalić . Nie licząc miasta spalanie na przyzwoitym poziomie. I ciekawostka ( dylemat również na forach). W konfiguratorze mercedes podaje że silnik ten zasilany jest PB 98 i takie paliwo zaleca. Okazuje się że na wlewie paliwa widnieje PB 95 i dopuszcza się stosowanie PB 98. Reasumując jeżdżę na PB 95 zgodnie z danymi na wlewie paliwa oraz instrukcją obsługi i auto jeździ bardzo dobrze bez problemów ze stukowym spalaniem. Taka dezinformacja konfiguratora i dylematy posiadaczy aut nie realnie a w "konfiguratorze".
10,9
Mercedes GLC X254
SUV 2.0 300 MHEV 258KM 190kW
Szału nie ma ale w zamian wystarczająca dynamika. Irytujący dźwięk R4 który potrafi narobić obciachu w związku z tym zniechęca do dynamicznej jazdy. Spalanie? Cóż, 100 kg facet też nie pociągnie na jogurcie light więc ponad 1900 kg w 4Matic z szerokimi kołami również musi spalić . Nie licząc miasta spalanie na przyzwoitym poziomie.
Mercedes GLC X254