Szukaj

Informacje o Mercedes CLC 1.8 (180 Kompressor) 143KM 105kW 2008-2011

Lata produkcji: 2008 – 2011
Segment: Auta sportowe
Sportowe coupe (segment G) produkowane od 2008 roku. Jego poprzednikiem był Mercedes Klasy C Sportcoupe. Oba modele dzielą wiele wspólnych elementów (m. in. płytę podłogową), jednak CLC został wyodrębniony jako całkowicie nowy model oznaczony nową nazwą. Niemiecka marka chciała w ten sposób wykorzystać popularność wersji Sportcoupe wśród nowych klientów Mercedesa. Stylistycznie samochód bazuje na koncepcjach zastosowanych wcześniej w Klasie B i Klasie C. CLC zdobył drugą nagrodę w konkursie na najlepiej zaprojektowane wnętrze w 2008 roku podczas Międzynarodowego Festiwalu Motoryzacji w Paryżu.
czytaj więcej
Powagosław
Czyli Compactowe Lekkie Coupe na bazie Klasy C. Sylwetka nie jest tak harmonijna, jak w przypadku pierwowzoru, ale powiedzmy, że to kwestia gustu. Gorzej z wnętrzem, niemal żywcem przeniesionym z poprzedniego modelu C-Sport Coupe. ~Powagosław
Luzacjusz
Gdyby ten samochód był pogodą, byłby deszczem i zachmurzeniem na wakacjach w Egipcie. A przecież spodziewałeś się słońca. Rozczarowany? Bo ja bardzo. ~Luzacjusz
Produkowany od 2008 do 2011 roku
Pojemność skokowa 1796 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 143 KM (105 kW) przy 5200 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 220 Nm przy 2500-4200 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Doładowanie mechaniczne
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 9,0 : 1 : 1
Åšrednica cylindra × skok tÅ‚oka 82 x 85 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na tylną oś Dostępny
Liczba biegów 6
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na tylną oś Dostępny
Liczba stopni 5
Ogólna ocena
4,4 /5 Åšrednia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(86%)

Zalety

+ Bezawaryjność (poważne usterki) + Bezawaryjność (drobiazgi) + Całokształt

Wady

- Wentylacja i ogrzewanie - Skrzynia biegów - Widoczność

Wybrane oceny

4,6
~Jurek1968
Mercedes CLC
Sportcoupe 1.8 (180 Kompressor) 143KM 105kW
Sportowa linia nadwozia, mocny i elastyczny silnik, dużo miejsca dla kierowcy i pasażera, spory bagażnik, bogate wyposażenie, bezawaryjność.... to w skrócie. Jestem pierwszym właścicielem tego mercedesa. Jeżdżąc do pracy tygodniowo pokonuje dość dużą ilość kilometrów, do tego dochodzą jeszcze inne wyjazdy takie jak jakieś zakupy czy wakacje. Przez 4 lata przejechałem tym samochodem prawie 170000km i muszę przyznać że jest to chyba najbardziej bezawaryjne i komfortowe auto jakie miałem do tej pory (wcześniej: ford fiesta, opel astra i audi a3). Autko regularnie jest serwisowane w ASO zgodnie z zaleceniami producenta i naprawdę nie ma z nim żadnych problemów. Na pochwałę zasługuje też bardzo dobre zabezpieczenie antykorozyjne, jeszcze nie znalazłem żadnego ogniska korozji a wszyscy wiemy jak nasi drogowcy szaleją z solą podczas zimy. Warto napisać że w modelach CLC i w204 są stosowane nowej generacji silniki benzynowe 1.8 kompressor w których poprawiono największą bolączkę modeli w203 1.8 kompressor, czyli felerne łańcuch rozrządu. Sam silnik jest elastyczny, mocny i przede wszystkim ekonomiczny. Na trasie przy spokojnej jeździe można zejść nawet poniżej 7 litrów benzyny!!!! Genialne auto a jego ocena na autocentrum mówi sama za siebie.
4,5
~JANUSZ
Mercedes CLC
Sportcoupe 1.8 (180 Kompressor) 143KM 105kW
Zdecydowanie polecam Auto bardzo wygodne, zwinne, oszczędne i dynamiczne. Do produkcji tego modelu została zastosowana płyta podłogowa i wiele innych części z modelu w203. Dzięki temu rozwiązaniu auto jest tanie w utrzymaniu i nie posiada żadnych chorób wieku dziecięcego. W salonie mercedesa oglądałem również model klasy C na nowej płycie podłogowej (w204), jednak co do tego \"NOWEGO\" modelu miałem dużo wątpliwości i zdecydowałem się na zakup sprawdzonego już modelu CLC. Polecam to autko w 100%.
3,4
~Luke_Skywalker
Mercedes CLC
Sportcoupe 1.8 (180 Kompressor) 143KM 105kW
Teraz gdy są już dość mocno podstarzałe, a ich "prestiż" typowo umowny to kompletnie nie warte swojej ceny. Niby z jednej strony auto z segmentu sportowego, ale z mocą 143km i swoją masą własną jest ociężały, a żeby dobrze go "rozbujać" trzeba mocno deptać a wtedy spalanie wychodzi pod 11l/100km. Widoczność do tyłu na poziomie busa, a skrzynia biegów typowo niemiecka i sztywna, zależy kto co lubi.
Mercedes CLC