Szukaj

Informacje o Kia Ceed III Kombi 1.4 T-GDi 140KM 103kW 2018-2021

Lata produkcji: 2018 – 2021
Segment: Niższa klasa średnia

Wśród benzynowych jednostek napędowych do wyboru znajdziemy najnowsza odmianę popularnego turbodoładowanego silnika T-GDi o pojemności 999ccm z bezpośrednim wtryskiem paliwa o mocy 120 KM oraz nowy 1,4-litrowy silnik T-GDi, który w ofercie silników zastąpił wysłużoną jednostkę napędową 1,6 GDI. Nowy silnik T-GDi z rodziny „Kappa” oferuje maksymalną moc 140 KM. Dzięki zastosowaniu turbosprężarki jednostka napędowa 1.4 T-GDi generuje maksymalny moment obrotowy w szerokim zakresie prędkości obrotowej. Jednostka napędowa 1,4 MPi o mocy 100KM z wielopunktowym wtryskiem paliwa również znajdzie się w ofercie producenta.

czytaj więcej
Powagosław

Najważniejszy model w najnowszej historii marki Kia doczekał się równie ważnej modernizacji. Efekty? Budujące. Po świetnym wejściu w segmenty małych samochodów (Rio), sedanów (Magentis) czy SUV-ów (Sportage i Sorento), teraz Kia ma też wiodącego w klasie C.

~Powagosław
Luzacjusz

Szału nie ma, Cee-apostrof-d to solidna robota i kompakt skrojony na miarę naszych czasów. Inna refleksja: ciekawe, jak szybko doczekamy czasów, gdy auta w tej klasie będą różnić się wyłącznie znaczkiem marki. Bo do tego właśnie zmierzamy.

~Luzacjusz
Produkowany od 2018 do 2021 roku
Pojemność skokowa 1353 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 140 KM (103 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 242 Nm przy 1500-3200 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Zapłon iskrowy
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 6
Ogólna ocena
4,6 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(93%)

Zalety

+ Bezawaryjność (poważne usterki) + Układ jezdny + Widoczność

Wady

- Skrzynia biegów - Bezawaryjność (drobiazgi) - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,7
~Marek
Kia Ceed III
Kombi 1.4 T-GDi 140KM 103kW
Auto w sam raz dla rodziny 2 + 1 z psem. Fajnie wyposażone, moja to wersja L + BL z nagłośnieniem JBL i dużym ekranem dotykowym (Android auto, Spotify, NAVI, itd.) + pakietem zimowym (podgrzewana szyba czołowa, fotele i kierownica, podgrzewane dysze spryskiwaczy). Auto bardzo fajnie wygląda, szczególnie z przyciemnianymi szybami i na 17 calowych alu (wszystko fabryczne), sportowego sznytu dodaje duża lotka nad tylną klapą, antena "płetwa rekina" skopiowana z BMW i mięsisty przedni zderzak. Niesamowicie dobre automatyczne światła full LED + asystent (samoczynnie przełącza na drogowe w nocy) + doświetlanie zakrętów. Jakość materiałów jest na przyzwoitym poziomie, prawie wszędzie miękko, fajnie wyglądają wstawki z tworzywa w stylu "czerń fortepianu". Generalnie jak na ten segment, to naprawdę nie ma się do czego przyczepić. Poza wspomnianym już wyposażeniem jest tu kierownica z multifunkcją (obsługa tempomatu, telefonu, multimediów, komputera pokładowego, kamera cofania z ruchomą animacją pola, czujniki parkowania przód/tył, fotele z el. regulowanym pod lędźwiem, el. składane lusterka z kierunkowskazami LED, automatyczne wycieraczki, także naprawdę na bogato. Dziwi więc, że nie ma pewnych oczywistych wydawałoby się udogodnień, które powinny być tutaj w standardzie, jak np. wszystkie 4 szyby w automacie (tylko przednie są takie, otwierając/zamykając tylne trzeba przytrzymać przycisk - nie ma więc też opcji otwierania/zamykania z kluczyka), oraz kratek nawiewu skierowanych na tylną kanapę. Miałem to w moim 20 letnim E39....Brakuje mi też panoramy w dachu, ale to już moja fanaberia :-) Poza tym super. Prowadzi się fajnie i pewnie, auto jest lekkie (1270 kg) i nierówności właściwie nie czuć, jednocześnie zawieszenie jest sprężyste i auto nie przechyla się w zakrętach, których "ścinania" pilnuje asystent pasa ruchu (LKA). Przy prędkościach autostradowych czuć, że wyciszenie mogłoby być lepsze, szczególnie porównując do wspomnianego E39, ale nie ma dramatu. Silnik bardzo szybko łapie temperaturę, spalanie w mieście na krótkich odcinkach (do/z pracy) nawet do 10L zimą, ale na trasie bajka - w trójkę z psem i pełnym kufrem do 110 km/h 5,2, 5,4 L to żaden wyczyn. Te 140 KM przy tej masie też w zupełności wystarcza żeby bez stresu zrobić dwa TIR-y pod rząd :-) Można jeszcze wiele napisać. Podsumowując, świetny wóz za rozsądne pieniądze, polecam każdemu.
4,3
~Patew
Kia Ceed III
Kombi 1.4 T-GDi 140KM 103kW
Szukając auta nowego kompaktowego lub lekko używanego z segmentu D zdecydowałem się na nowe Ceed kombi w automacie ( Octavia i Golf odpadły ze względu na cenę - około 20 tyś zł drożej / Focus ze względu na 3-cylindrowe silniki benzynowe ) w cenie poniżej 100 tyś. zł dostałem dobrze wyposażone auto. Po 2 latach i 43 tyś. km. uważam że auto jest warte swojej ceny , tanie w utrzymaniu - serwis co 15 tyś km około 500 zł , spalanie 1.4 140KM około 7 lL/ 100KM . Niestety gwarancja 7-letnia to mit - nie na wszystko - przy przebiegu około 35 tyś km podczas wyjazdu na wakacje samochód zaczął tracić moc , palił na 3 cylindry - cewka do wymiany ( gwarancja na cewkę do pierwszego przeglądu - 15 tyś km. ) w serwisie czas oczekiwania około 30 dni , zamówiłem sobie oryginalną z dużej ogólnopolskiej hurtowni w ciągu 1 dnia . Dla mnie największym minusem jest hałas dobiegający od nadkoli ( im szybciej tym głośniej ) i na dłuższą trasę mało komfortowe fotele . Reszta jest w miarę ok .
4,7
~qba
Kia Ceed III
Kombi 1.4 T-GDi 140KM 103kW
auto w stosunku cena/jakosc/wyposazenie trafia w czołówkę rynku. to juz moja 3 kia.. najpierw 6 lat potem 4 teraz od niedawna.. generalnie co by nie mowic o tej gwarancji. do tej pory wszystko co trzeba było robic ASO ogarniało. nie wiem jak w innych markach ale przeglad stosunkowo niedrogi.. a swiety spokoj bezcenny.
Średnie spalanie dla Kia Ceed III Kombi 1.4 T-GDi 140KM 103kW 2018-2021
7,2
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,3
Kia Ceed III
Kombi 1.4 T-GDi 140KM 103kW
Ostatni - cały bak od rezerwy tj. 39,52l wstarczyło na 475km z czego 80 na autostradzie, reszta w mieście. Jazda zdecydowanie ekonomiczna. Jazda po mieście bardzo ekonomiczna. Miasto - trasy z zimnego silnika - średnio 8km pojedynczy przejazd. Drogi z umiarkowanymi korkami - raczej przejezdne (20% korka). Średni wynik 8,3l/100. Wcześniej jeżdżąc 50% trasa/miasto wyniki na poziomie 7,2 l/100. Trasa zwykła (krajowe) min. powyżej 6l. Trasa z przewagą autostrady 7,1-7,2l. Komputer podaje zaniżone wartości. Średnia z 5000km - komputer 6,9 - realna średnia ok. 7.3l. Automat DCT. Uważam, że to przyzwoity wynik. Nie kładzie na łopatki, ale nie ma dramatu. W normie.
8,8
Kia Ceed III
Kombi 1.4 T-GDi 140KM 103kW
Ludzie, serio nie wiem, jak w mieście można zejść tym autem poniżej 10l/100km. Po 70 tys km, 10l w mieście to minimum, max lekko 13-14 w korkach, średnio w mieście 12. To miało być oszczędne auto, ale nie do miasta. W trasie ok średnio - 6,5l/100km z prędkością od 90 do 140km. Po 70 tys km średnia spalania to 7,8l /100km, ale przy przewadze jazdy w trasie, a po mieście serio po dziadowsku, ekonomicznie. Mam dość. Zmieniam.
6,3
Kia Ceed III
Kombi 1.4 T-GDi 140KM 103kW
Silnik oszczędny przy jeździe z głową. Przy ciężkiej nodze pije jak smok.

Usterki Kia Ceed III

Liczba wpisów: 27
"chrupanie" pedału sprzęgła
  • Kia Ceed III Hatchback 1.4 DOHC 100KM 74kW 2018-2019
  • układ napędowy
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 10
Nie 2
Wadliwa plastikowa tulejka pedału sprzegła. 2 auta po przejechaniu ok. 5k km w obu zaczeło sie to samo - czyli przy wciskaniu sprzegla spręzyna przeskakuje przez tulejke wydajac dzwiek "chrupania" i powoduje to wyczuwalny opor na sprzegle, poza tym irytuje bo pierwszy serwis (W-wa Połczyńska: Kierownik serwisu "musi się wytrzeć" - wiecej tam nie wróciłem), drugi serwis olał usterkę. Nie wplywa to na prace ukladu a le strasznie wk... kiedy przy każdym wciśnięciu sprzęgła słychać strzelanie sprężyny, czasami jest obecne przez 500 km, a przez następne 500 znika... Irytacja pozostaje :(
2 komentarze
Drgania silnika
  • Kia Ceed III Kombi Facelifting 1.5 T-GDI 160KM 118kW 2021-2024
  • układ napędowy
  • 39 tys. km
W trakcie trasy (ok. 60 km) w połowie drogi przy rozgrzanym już silniku, wystąpiły drgania przy dodawaniu gazu i brakowało mocy. W mniejszym stopniu objawy były odczuwalne przy przełączeniu skrzyni biegów w tryb Sport. Jak już dojechałem na miejsce, to zostawiłem auto na parkingu i po ok. 1 godzinie wróciłem do auta. Od odpalenia, przez całą drogę powrotną problem już nie wystąpił, silnik pracował normalnie, równo (powrót w trybie Normal). Jestem umówiony na wizytę w ASO w celu diagnostyki. Ale poza tą jedną sytuacją kilka dni temu problem się już nie powtórzył.
Problem rozwiązany
3 komentarze
Problem z oświetleniem zewnętrznym
  • Kia Ceed III Kombi Facelifting 1.5 T-GDI 160KM 118kW 2021-2024
  • nadwozie
  • 15 tys. km
Mam problem z oświetleniem zewnętrznym a dokładnie co jakiś czas nie działa jeden reflektor z przodu i jedna lampa pozycyjna z tyłu. Dodatkowo kierunkowskaz miga bardzo szybko. Na desce rozdzielczej informacja: "Sprawdź kierunkowskazy" lub "Sprawdź reflektory (światła mijania)" Na serwisie raz zrobili aktualizację oprogramowania (pomogło na miesiąc), ostatnio był lutowany jakiś kabel przy haku holowniczym (po tygodniu problem się ponowił, na razie na kilkanaście sekund ale już kilka razy). Jak jadę na serwis oczywiście usterka nie występuje a na komputerze nic nie widzą.. Czy ktoś miał może podobne problemy? Dziękuję.
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Kia Ceed III Kombi