Szukaj

Informacje o Kia Ceed III

Lata produkcji: 2018 – teraz
Segment: Niższa klasa średnia
Kię Ceed trzeciej generacji zbudowano na nowej platformie podłogowej „K2”, co sprawiło, że w porównaniu do poprzedniej generacji modelu samochód jest o 20 mm szerszy oraz 23 mm niższy. Rozstaw osi pozostał bez zmian i wynosi 2.650 mm. Zwis przedni został skrócony o 20 mm (do 880 mm), tylny natomiast wydłużono o tyle samo (do 780 mm). Nowa platforma podłogowa sprawiła też, że przestronniejsze jest nie tylko wnętrze nowego modelu, ale także bagażnik, którego gabaryty zwiększyły się teraz do 395 litrów. Nowa Kia Ceed zapewnia podróżującym więcej miejsca nad głową oraz większą szerokość na poziomie ramion, a kierowcy – niższą pozycję za kierownicą. Wraz z debiutem Ceeda III zmieniona została jego nazwa, z której zniknął apostrof występujący w dwóch poprzednich wcieleniach kompaktowej Kii (Cee'd).
czytaj więcej
Powagosław

Najważniejszy model w najnowszej historii marki Kia doczekał się równie ważnej modernizacji. Efekty? Budujące. Po świetnym wejściu w segmenty małych samochodów (Rio), sedanów (Magentis) czy SUV-ów (Sportage i Sorento), teraz Kia ma też wiodącego w klasie C.

~Powagosław
Luzacjusz

Szału nie ma, Cee-apostrof-d to solidna robota i kompakt skrojony na miarę naszych czasów. Inna refleksja: ciekawe, jak szybko doczekamy czasów, gdy auta w tej klasie będą różnić się wyłącznie znaczkiem marki. Bo do tego właśnie zmierzamy.

~Luzacjusz

Nowy Kia Ceed

Cena od: 99 400 PLN

Oceny Kia Ceed III

Liczba ocen: 109
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(74%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Układ jezdny + Bezawaryjność (poważne usterki)

Wady

- Silnik - Skrzynia biegów - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,4
~Kia_user
Kia Ceed III
Kombi Facelifting 1.0 T-GDI 120KM 88kW
Przy zakupie auta nie byłem uprzedzony do silników o malej pojemności czy posiadających 3 cylindry. Samochód kupiłem trochę taniej niż cennik i zmieściło się w zakładanym budżecie, więc nie wybrzydzałem. Po ponad roku eksploatacji nie mam większych uwag ale mógłbym się przyczepić do słabej jakości plastików (rysują się i szczerze mówiąc ciężko później zamaskować te uszkodzenia. Kto ma dzieci ten wie). Bagażnik w kombi też niestety nie jest ogromny, a podłoga jest równa z progiem załadunku, a pod spodem są średnie użyteczne półki (moim zdaniem) Silnik jest także ok, nie mam uwag. Jeździ adekwatnie do posiadanej mocy oraz posiadanego momentu obrotowego. Dziwią mnie mnie opinie osób, które porównują ten silnik chociażby do 1.5, którego z zasady nie da się porównać i rzeczą oczywistą jest, że jak ktoś przesiada się z auta 160 konnego to ten nie będzie jechał. 1.0 T-GDI to bazowy silnik i próbowałbym go porównywać z innym, np. wolnossącym 1.4. Porównanie wtedy ma sens (a te porównanie zdecydowanie wygrywa) Samochodem jeżdżę do pracy (4km w jedną stronę) i średnie spalanie od początku wynosi 6,8 litra/100km. Generalnie najwyższe średnie spalanie zanotowałem w zimie (ok 8l/100km) gdzie auto często było odpalane i nagrzewane przed wyjściem. Na trasie (jadąc ok 120km/h) spokojnie zejdzie się do 5,5 - 5,8l/100km. Samochód też spokojnie radzi sobie w górach, wystarczy trzymać obroty ok 2,8-3 tys i wtedy auto dysponuje większym momentem obrotowym, a spalanie też nie jest drastycznie wysokie (średnia ok 7l/100km z takiej jazdy). Niestety próba przyśpieszania poniżej 2 tys obr jest bez sensu, nie ma dostępnego momentu obrotowego (wbrew temu co pisze producent) Oczywiście powyżej 140km/h samochód już ochoczo nie przyśpiesza ale da się nim pojechać 180-190km/h. Auto miało jedną naprawę gwarancyjną - zapocenie w miejscu łączenia silnika ze skrzynią.
3,0
~7 lat gwarancji to KŁAMSTWO
Kia Ceed III
Kombi Facelifting 1.5 T-GDI 160KM 118kW
Niestety ale KIA zawiodła niby 7 lat gwarancji ale tylko na to co się nie psuje bo to gwarancja z licznymi wyłączeniami trzeba dokładnie czytać bo oszukują straszliwie . Polska i i jej drogi sprawiły że już po trzech latach zawieszenie nie wytrzymało ale to i tak nic szczególnego a bowiem w 2023r skrzynia zaczęła dziwnie działać serwis odmówił naprawy a w tym roku skrzynia się rozleciała firma robiąca mi ją stwierdziła że KIA to częsty klient u nich i maja w niej specjalizację raczej mnie mi to humoru nie poprawiło . Silnik drga gdy jest zimny norma tego modelu . Światła po roku przednie wymienione na gwarancji , zresztą światła w KIA to istna komi-tragedia rozwiązania i technologia rodem z lat 90 tylko Led wstawiony który ledwo oświetla wieczorem drogę. Wyciszenie w aucie jest jak w Toyocie czyli go brak wydane 8000 zł by aut nadawało się do jazdy efekt przeciętny . fotele z bardzo krótkim siedziskiem kiepskim podparciem i trzymaniem bocznym trasa jest męcząca . Korozja mit tak wierzcie w to a będziecie mieć jak ja przy naprawie DCT ( skrzyni ) ukazały się mym oczom wspaniale ogniska korozji !!!!! warto zabezpieczyć auto od nowości .
4,7
~Marek
Kia Ceed III
Kombi 1.4 T-GDi 140KM 103kW
Auto w sam raz dla rodziny 2 + 1 z psem. Fajnie wyposażone, moja to wersja L + BL z nagłośnieniem JBL i dużym ekranem dotykowym (Android auto, Spotify, NAVI, itd.) + pakietem zimowym (podgrzewana szyba czołowa, fotele i kierownica, podgrzewane dysze spryskiwaczy). Auto bardzo fajnie wygląda, szczególnie z przyciemnianymi szybami i na 17 calowych alu (wszystko fabryczne), sportowego sznytu dodaje duża lotka nad tylną klapą, antena "płetwa rekina" skopiowana z BMW i mięsisty przedni zderzak. Niesamowicie dobre automatyczne światła full LED + asystent (samoczynnie przełącza na drogowe w nocy) + doświetlanie zakrętów. Jakość materiałów jest na przyzwoitym poziomie, prawie wszędzie miękko, fajnie wyglądają wstawki z tworzywa w stylu "czerń fortepianu". Generalnie jak na ten segment, to naprawdę nie ma się do czego przyczepić. Poza wspomnianym już wyposażeniem jest tu kierownica z multifunkcją (obsługa tempomatu, telefonu, multimediów, komputera pokładowego, kamera cofania z ruchomą animacją pola, czujniki parkowania przód/tył, fotele z el. regulowanym pod lędźwiem, el. składane lusterka z kierunkowskazami LED, automatyczne wycieraczki, także naprawdę na bogato. Dziwi więc, że nie ma pewnych oczywistych wydawałoby się udogodnień, które powinny być tutaj w standardzie, jak np. wszystkie 4 szyby w automacie (tylko przednie są takie, otwierając/zamykając tylne trzeba przytrzymać przycisk - nie ma więc też opcji otwierania/zamykania z kluczyka), oraz kratek nawiewu skierowanych na tylną kanapę. Miałem to w moim 20 letnim E39....Brakuje mi też panoramy w dachu, ale to już moja fanaberia :-) Poza tym super. Prowadzi się fajnie i pewnie, auto jest lekkie (1270 kg) i nierówności właściwie nie czuć, jednocześnie zawieszenie jest sprężyste i auto nie przechyla się w zakrętach, których "ścinania" pilnuje asystent pasa ruchu (LKA). Przy prędkościach autostradowych czuć, że wyciszenie mogłoby być lepsze, szczególnie porównując do wspomnianego E39, ale nie ma dramatu. Silnik bardzo szybko łapie temperaturę, spalanie w mieście na krótkich odcinkach (do/z pracy) nawet do 10L zimą, ale na trasie bajka - w trójkę z psem i pełnym kufrem do 110 km/h 5,2, 5,4 L to żaden wyczyn. Te 140 KM przy tej masie też w zupełności wystarcza żeby bez stresu zrobić dwa TIR-y pod rząd :-) Można jeszcze wiele napisać. Podsumowując, świetny wóz za rozsądne pieniądze, polecam każdemu.

Raporty spalania Kia Ceed III

Liczba raportów: 181
Średnie spalanie dla Kia Ceed III
3,8 – 8,6
l/100 km
5,0 – 6,3
l/100 km
7,6
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,5
Kia Ceed III
Hatchback 1.5 T-GDI 160KM 118kW
Szczerze nie wiem skąd te bardzo niskie wskaźniki na autocentrum. Mam 1.5T-GDI w Ceedzie z automatem 7DCT użytkowane w Warszawie i w trybie skrzyni normal gdzie nisko trzyma obroty spalanie jest na poziomie 7 litrów z dużym plusem w trybie mieszanym. Tryb sport to 8 litrów z plusem, nawet pod 9. No dobra, zima jest i opony zimowe to jeszcze na minus działa. Jadąc spokojnie 80-90km/h schodzimy do 6 albo i mniej ale z kolei miasto to podchodzi pod 10. Auto nowe, zrobione kilka tyś km, może jeszcze się "ułoży" ale raczej fizyki się nie oszuka.
6,5
Kia Ceed III
Kombi Facelifting 1.5 T-GDI MHEV 160KM 118kW
Moim zdaniem najlepsze auto w swojej klasie jeśli chodzi o stosunek wielkości do osiągów i spalania, oraz ceny zakupu i eksploatacji. Silnik jest dynamiczny i zachęca do dynamicznej jazdy a przy tym nie pali dużo. Jadąc płynnie w trasie można spokojnie zrobić 700-800 km na jednym baku. Minusem jest źle odpowietrzający się zbiornik paliwa i od odbicia pistoletu wchodzi jeszcze 10l paliwa. Podobno jest to kwestia kształtu przewodu łączącego wlew paliwa ze zbiornikiem. Mogliby by to poprawić zważywszy że poprzednia generacja miała ten sam problem.
5,7
Kia Ceed III
Kombi Facelifting 1.5 T-GDI 160KM 118kW
Średnia z 14000km to u mnie 5,8l/100km, ale jeżdżę na ogół dość spokojnie. Rekordem było 4,3l/100km w jeździe ze Szczyrku trasą S1, min. przez zwężkę w Bielsku i mnóstwo świateł w Pszczynie i Czechowicach-Dziedzicach. Przejechane 94km ze średnią prędkością 75km/h (od wyjazdu z posesji do zaparkowania pod blokiem). Część jazdy po mieście, sporo stania na czerwonych światłach, więc wynik uważam za całkiem przyzwoity. Chociaż absolutnym rekordem było 3,9l/100km na 35 kilometrowej trasie do Tychów (w tym prawie 10km po mieście), ale tego nie wpisuję w statystykę, bo to była koszmarnie nudna jazda na oszczędność z prędkością 80-90 na trasie.

Usterki Kia Ceed III

Liczba wpisów: 25
"chrupanie" pedału sprzęgła
  • Kia Ceed III Hatchback 1.4 DOHC 100KM 74kW 2018-2019
  • układ napędowy
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 9
Nie 2
Wadliwa plastikowa tulejka pedału sprzegła. 2 auta po przejechaniu ok. 5k km w obu zaczeło sie to samo - czyli przy wciskaniu sprzegla spręzyna przeskakuje przez tulejke wydajac dzwiek "chrupania" i powoduje to wyczuwalny opor na sprzegle, poza tym irytuje bo pierwszy serwis (W-wa Połczyńska: Kierownik serwisu "musi się wytrzeć" - wiecej tam nie wróciłem), drugi serwis olał usterkę. Nie wplywa to na prace ukladu a le strasznie wk... kiedy przy każdym wciśnięciu sprzęgła słychać strzelanie sprężyny, czasami jest obecne przez 500 km, a przez następne 500 znika... Irytacja pozostaje :(
2 komentarze
Drgania silnika
  • Kia Ceed III Kombi Facelifting 1.5 T-GDI 160KM 118kW 2021-2024
  • układ napędowy
  • 39 tys. km
W trakcie trasy (ok. 60 km) w połowie drogi przy rozgrzanym już silniku, wystąpiły drgania przy dodawaniu gazu i brakowało mocy. W mniejszym stopniu objawy były odczuwalne przy przełączeniu skrzyni biegów w tryb Sport. Jak już dojechałem na miejsce, to zostawiłem auto na parkingu i po ok. 1 godzinie wróciłem do auta. Od odpalenia, przez całą drogę powrotną problem już nie wystąpił, silnik pracował normalnie, równo (powrót w trybie Normal). Jestem umówiony na wizytę w ASO w celu diagnostyki. Ale poza tą jedną sytuacją kilka dni temu problem się już nie powtórzył.
Problem rozwiązany
3 komentarze
Problem z oświetleniem zewnętrznym
  • Kia Ceed III Kombi Facelifting 1.5 T-GDI 160KM 118kW 2021-2024
  • nadwozie
  • 15 tys. km
Mam problem z oświetleniem zewnętrznym a dokładnie co jakiś czas nie działa jeden reflektor z przodu i jedna lampa pozycyjna z tyłu. Dodatkowo kierunkowskaz miga bardzo szybko. Na desce rozdzielczej informacja: "Sprawdź kierunkowskazy" lub "Sprawdź reflektory (światła mijania)" Na serwisie raz zrobili aktualizację oprogramowania (pomogło na miesiąc), ostatnio był lutowany jakiś kabel przy haku holowniczym (po tygodniu problem się ponowił, na razie na kilkanaście sekund ale już kilka razy). Jak jadę na serwis oczywiście usterka nie występuje a na komputerze nic nie widzą.. Czy ktoś miał może podobne problemy? Dziękuję.
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Kia Ceed III