Szukaj

Informacje o Kia Ceed III Kombi Facelifting 1.5 T-GDI 160KM 118kW 2021-2024

Lata produkcji: 2021 – 2024
Segment: Niższa klasa średnia

Wśród benzynowych jednostek napędowych do wyboru znajdziemy najnowsza odmianę popularnego turbodoładowanego silnika T-GDi o pojemności 999ccm z bezpośrednim wtryskiem paliwa o mocy 120 KM oraz nowy 1,4-litrowy silnik T-GDi, który w ofercie silników zastąpił wysłużoną jednostkę napędową 1,6 GDI. Nowy silnik T-GDi z rodziny „Kappa” oferuje maksymalną moc 140 KM. Dzięki zastosowaniu turbosprężarki jednostka napędowa 1.4 T-GDi generuje maksymalny moment obrotowy w szerokim zakresie prędkości obrotowej. Jednostka napędowa 1,4 MPi o mocy 100KM z wielopunktowym wtryskiem paliwa również znajdzie się w ofercie producenta.

czytaj więcej
Powagosław

Najważniejszy model w najnowszej historii marki Kia doczekał się równie ważnej modernizacji. Efekty? Budujące. Po świetnym wejściu w segmenty małych samochodów (Rio), sedanów (Magentis) czy SUV-ów (Sportage i Sorento), teraz Kia ma też wiodącego w klasie C.

~Powagosław
Luzacjusz

Szału nie ma, Cee-apostrof-d to solidna robota i kompakt skrojony na miarę naszych czasów. Inna refleksja: ciekawe, jak szybko doczekamy czasów, gdy auta w tej klasie będą różnić się wyłącznie znaczkiem marki. Bo do tego właśnie zmierzamy.

~Luzacjusz
Produkowany od 2021 do 2024 roku
Pojemność skokowa 1482 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 160 KM (118 kW) przy 5500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 253 Nm przy 1500-3500 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 10,5 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 71,6 x 92 mm
Zapłon iskrowy
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
System start&stop Dostępny
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 6
System start&stop Dostępny
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(57%)

Zalety

+ Wentylacja i ogrzewanie + Ergonomia + Widoczność

Wady

- Bezawaryjność (poważne usterki) - Całokształt - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,6
~Radek
Kia Ceed III
Kombi Facelifting 1.5 T-GDI 160KM 118kW
Jestem bardzo zadowolony z zakupu, przez 2 lata zero problemów. Auto pewnie się prowadzi, a przy tym jest odpowiednio komfortowe (u mnie koła 16"). Świetna pojemność bagażnika, obejchaliśmy trip na 4tys.km po Toskani w 4 osoby + pies i nie było problemów z zapakowaniem, a spalanie średnie wyszło 6,1l/100km (spalanie sprawdzone z tankowań, komputer zwykle zaniża o 0,3l). Za całokształ daje 4* ze względu na kiepskie wyciszenie nadkoli i ogólnie odgłosów generowanych przez koła. Jadąc bo idealnej nawierzchni jest na prawdę cicho, ale są pewne rodzaje asfaltu które generują spore dudnienie. Używam opon Michelin CrossClimate 2 w rozmiarze 205/55/16R, być może to opony tak reagują z pewnymi nawierzchniami.
4,6
~Krzysztof
Kia Ceed III
Kombi Facelifting 1.5 T-GDI 160KM 118kW
Samochód w wersji wyposażenia L używany od 7 msc. Przejechałem nim prawie 15 tys. km, praktycznie w każdych warunkach i na różnych dystansach, zatem opinię zdążyłem już wyrobić. Auto ma mnóstwo pozytywnych cech, które sprawiają, że jest całkiem wygodnym i komfortowym autem dla 4 os. rodziny. Silnik jest dość dynamiczny i zarazem oszczędny. Średnie spalania wynosi poniżej 7l, mimo dziennie kilku bardzo krótkich tras (do 1km). W dłuższych trasach potrafi być oszczędne. Średnie spalanie na autostradach przy prędkości ok 140 km/h wynosi ok 7l. Przy średniej prędkości 100km/h spada do wartości 5l. Komfort jazdy nawet na bardzo długich dystansach jest wysoki i nawet po kilkunastogodzinnej podróży nie wysiada się zmęczonym. Duża w tym zasługa wygodnych foteli i elektryczną regulacją odcinka lędźwiowego. Przestrzeń jest wystarczająca. Sam bagażnik jest ok, ale powiedziałbym, że ma raczej 500l, a nie 625l deklarowanych przez producenta. Mimo wielu licznych schowków pod podłogą, wolałbym po prostu głębszy bagażnik. Duży plus za dzieloną tylną kanapę 40:20:40. Największym i tak naprawdę jedynym minusem tego auta jest jego manualna skrzynia biegów. Jest to fatalnie zestrojona na najniższych biegach konstrukcja. Jazda w korku męczy i to strasznie. Czy kupiłbym to auto ponownie? W automacie tak, w manualu nie (pomijając fakt, że nigdy 2 razy tego samego samochodu niezależnie od marki bym nie kupił:)).
3,0
~7 lat gwarancji to KŁAMSTWO
Kia Ceed III
Kombi Facelifting 1.5 T-GDI 160KM 118kW
Niestety ale KIA zawiodła niby 7 lat gwarancji ale tylko na to co się nie psuje bo to gwarancja z licznymi wyłączeniami trzeba dokładnie czytać bo oszukują straszliwie . Polska i i jej drogi sprawiły że już po trzech latach zawieszenie nie wytrzymało ale to i tak nic szczególnego a bowiem w 2023r skrzynia zaczęła dziwnie działać serwis odmówił naprawy a w tym roku skrzynia się rozleciała firma robiąca mi ją stwierdziła że KIA to częsty klient u nich i maja w niej specjalizację raczej mnie mi to humoru nie poprawiło . Silnik drga gdy jest zimny norma tego modelu . Światła po roku przednie wymienione na gwarancji , zresztą światła w KIA to istna komi-tragedia rozwiązania i technologia rodem z lat 90 tylko Led wstawiony który ledwo oświetla wieczorem drogę. Wyciszenie w aucie jest jak w Toyocie czyli go brak wydane 8000 zł by aut nadawało się do jazdy efekt przeciętny . fotele z bardzo krótkim siedziskiem kiepskim podparciem i trzymaniem bocznym trasa jest męcząca . Korozja mit tak wierzcie w to a będziecie mieć jak ja przy naprawie DCT ( skrzyni ) ukazały się mym oczom wspaniale ogniska korozji !!!!! warto zabezpieczyć auto od nowości .
Średnie spalanie dla Kia Ceed III Kombi Facelifting 1.5 T-GDI 160KM 118kW 2021-2024
6,6
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,7
Kia Ceed III
Kombi Facelifting 1.5 T-GDI 160KM 118kW
Średnia z 14000km to u mnie 5,8l/100km, ale jeżdżę na ogół dość spokojnie. Rekordem było 4,3l/100km w jeździe ze Szczyrku trasą S1, min. przez zwężkę w Bielsku i mnóstwo świateł w Pszczynie i Czechowicach-Dziedzicach. Przejechane 94km ze średnią prędkością 75km/h (od wyjazdu z posesji do zaparkowania pod blokiem). Część jazdy po mieście, sporo stania na czerwonych światłach, więc wynik uważam za całkiem przyzwoity. Chociaż absolutnym rekordem było 3,9l/100km na 35 kilometrowej trasie do Tychów (w tym prawie 10km po mieście), ale tego nie wpisuję w statystykę, bo to była koszmarnie nudna jazda na oszczędność z prędkością 80-90 na trasie.
6,1
Kia Ceed III
Kombi Facelifting 1.5 T-GDI 160KM 118kW
Przejechane 4500km. Spalanie na autostradzie, przy prędkości około 140km/h, w granicach 6,8 - 7 litrów. Spokojna jazda drogami krajowymi to około 5,8 litra, a w jeździe na drogach lokalnych pozamiejskich 5,4 litra. W jeździe miejskiej nie mam doświadczenia, bo jeżdżę tak mało, że zawsze jest to na zimnym silniku i bardzo krótki dystans, więc średnia była by tu bardzo nieadekwatna do rzeczywistej. Ogólna średnia z dystansu 4500 km to 6,2 litra. Jazda raczej spokojna, ale od czasu do czasu lubię pociągnąć po obrotach do 5000 rpm z gazem w podłodze, albo pojechać trochę szybciej niż kodeks drogowy pozwala.
6,2
Kia Ceed III
Kombi Facelifting 1.5 T-GDI 160KM 118kW
Spalanie z 50tys km to 6,3 wg tankowań. Komputer pokazuje 5.9l/100km. Ruch lokalny dojazdy do pracy po 10km spalanie 6.3 Autostrada przy 120km ok 5,7l Drogi krajowe wg przepisów 5-5.7 Trasa Poznań-Chorwacja 3000km z boxem, 5 osób, załadowany pod sufit średnio 6,2l/100km Wszystko podaje według tankowań bo komputer zaniża ok 0.4l Dodam że koła rozm 17

Usterki Kia Ceed III

Liczba wpisów: 27
"chrupanie" pedału sprzęgła
  • Kia Ceed III Hatchback 1.4 DOHC 100KM 74kW 2018-2019
  • układ napędowy
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 10
Nie 2
Wadliwa plastikowa tulejka pedału sprzegła. 2 auta po przejechaniu ok. 5k km w obu zaczeło sie to samo - czyli przy wciskaniu sprzegla spręzyna przeskakuje przez tulejke wydajac dzwiek "chrupania" i powoduje to wyczuwalny opor na sprzegle, poza tym irytuje bo pierwszy serwis (W-wa Połczyńska: Kierownik serwisu "musi się wytrzeć" - wiecej tam nie wróciłem), drugi serwis olał usterkę. Nie wplywa to na prace ukladu a le strasznie wk... kiedy przy każdym wciśnięciu sprzęgła słychać strzelanie sprężyny, czasami jest obecne przez 500 km, a przez następne 500 znika... Irytacja pozostaje :(
2 komentarze
Drgania silnika
  • Kia Ceed III Kombi Facelifting 1.5 T-GDI 160KM 118kW 2021-2024
  • układ napędowy
  • 39 tys. km
W trakcie trasy (ok. 60 km) w połowie drogi przy rozgrzanym już silniku, wystąpiły drgania przy dodawaniu gazu i brakowało mocy. W mniejszym stopniu objawy były odczuwalne przy przełączeniu skrzyni biegów w tryb Sport. Jak już dojechałem na miejsce, to zostawiłem auto na parkingu i po ok. 1 godzinie wróciłem do auta. Od odpalenia, przez całą drogę powrotną problem już nie wystąpił, silnik pracował normalnie, równo (powrót w trybie Normal). Jestem umówiony na wizytę w ASO w celu diagnostyki. Ale poza tą jedną sytuacją kilka dni temu problem się już nie powtórzył.
Problem rozwiązany
3 komentarze
Problem z oświetleniem zewnętrznym
  • Kia Ceed III Kombi Facelifting 1.5 T-GDI 160KM 118kW 2021-2024
  • nadwozie
  • 15 tys. km
Mam problem z oświetleniem zewnętrznym a dokładnie co jakiś czas nie działa jeden reflektor z przodu i jedna lampa pozycyjna z tyłu. Dodatkowo kierunkowskaz miga bardzo szybko. Na desce rozdzielczej informacja: "Sprawdź kierunkowskazy" lub "Sprawdź reflektory (światła mijania)" Na serwisie raz zrobili aktualizację oprogramowania (pomogło na miesiąc), ostatnio był lutowany jakiś kabel przy haku holowniczym (po tygodniu problem się ponowił, na razie na kilkanaście sekund ale już kilka razy). Jak jadę na serwis oczywiście usterka nie występuje a na komputerze nic nie widzą.. Czy ktoś miał może podobne problemy? Dziękuję.
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Kia Ceed III Kombi Facelifting