Szukaj

Informacje o Kia Ceed III Kombi Facelifting 1.0 T-GDI 120KM 88kW 2021-2024

Lata produkcji: 2021 – 2024
Segment: Niższa klasa średnia

Wśród benzynowych jednostek napędowych do wyboru znajdziemy najnowsza odmianę popularnego turbodoładowanego silnika T-GDi o pojemności 999ccm z bezpośrednim wtryskiem paliwa o mocy 120 KM oraz nowy 1,4-litrowy silnik T-GDi, który w ofercie silników zastąpił wysłużoną jednostkę napędową 1,6 GDI. Nowy silnik T-GDi z rodziny „Kappa” oferuje maksymalną moc 140 KM. Dzięki zastosowaniu turbosprężarki jednostka napędowa 1.4 T-GDi generuje maksymalny moment obrotowy w szerokim zakresie prędkości obrotowej. Jednostka napędowa 1,4 MPi o mocy 100KM z wielopunktowym wtryskiem paliwa również znajdzie się w ofercie producenta.

czytaj więcej
Powagosław

Najważniejszy model w najnowszej historii marki Kia doczekał się równie ważnej modernizacji. Efekty? Budujące. Po świetnym wejściu w segmenty małych samochodów (Rio), sedanów (Magentis) czy SUV-ów (Sportage i Sorento), teraz Kia ma też wiodącego w klasie C.

~Powagosław
Luzacjusz

Szału nie ma, Cee-apostrof-d to solidna robota i kompakt skrojony na miarę naszych czasów. Inna refleksja: ciekawe, jak szybko doczekamy czasów, gdy auta w tej klasie będą różnić się wyłącznie znaczkiem marki. Bo do tego właśnie zmierzamy.

~Luzacjusz
Produkowany od 2021 do 2024 roku
Pojemność skokowa 998 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 120 KM (88 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 172 Nm przy 1500-4000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 3
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 12
Stopień sprężania 10,5 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 71 x 84 mm
Zapłon iskrowy
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
System start&stop Dostępny
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

NIE

Głosów za: 50% / przeciw: 50%

Zalety

+ Bezawaryjność (poważne usterki) + Widoczność + Ergonomia

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Skrzynia biegów - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,4
~Kia_user
Kia Ceed III
Kombi Facelifting 1.0 T-GDI 120KM 88kW
Przy zakupie auta nie byłem uprzedzony do silników o malej pojemności czy posiadających 3 cylindry. Samochód kupiłem trochę taniej niż cennik i zmieściło się w zakładanym budżecie, więc nie wybrzydzałem. Po ponad roku eksploatacji nie mam większych uwag ale mógłbym się przyczepić do słabej jakości plastików (rysują się i szczerze mówiąc ciężko później zamaskować te uszkodzenia. Kto ma dzieci ten wie). Bagażnik w kombi też niestety nie jest ogromny, a podłoga jest równa z progiem załadunku, a pod spodem są średnie użyteczne półki (moim zdaniem) Silnik jest także ok, nie mam uwag. Jeździ adekwatnie do posiadanej mocy oraz posiadanego momentu obrotowego. Dziwią mnie mnie opinie osób, które porównują ten silnik chociażby do 1.5, którego z zasady nie da się porównać i rzeczą oczywistą jest, że jak ktoś przesiada się z auta 160 konnego to ten nie będzie jechał. 1.0 T-GDI to bazowy silnik i próbowałbym go porównywać z innym, np. wolnossącym 1.4. Porównanie wtedy ma sens (a te porównanie zdecydowanie wygrywa) Samochodem jeżdżę do pracy (4km w jedną stronę) i średnie spalanie od początku wynosi 6,8 litra/100km. Generalnie najwyższe średnie spalanie zanotowałem w zimie (ok 8l/100km) gdzie auto często było odpalane i nagrzewane przed wyjściem. Na trasie (jadąc ok 120km/h) spokojnie zejdzie się do 5,5 - 5,8l/100km. Samochód też spokojnie radzi sobie w górach, wystarczy trzymać obroty ok 2,8-3 tys i wtedy auto dysponuje większym momentem obrotowym, a spalanie też nie jest drastycznie wysokie (średnia ok 7l/100km z takiej jazdy). Niestety próba przyśpieszania poniżej 2 tys obr jest bez sensu, nie ma dostępnego momentu obrotowego (wbrew temu co pisze producent) Oczywiście powyżej 140km/h samochód już ochoczo nie przyśpiesza ale da się nim pojechać 180-190km/h. Auto miało jedną naprawę gwarancyjną - zapocenie w miejscu łączenia silnika ze skrzynią.
4,1
~Kia_holik
Kia Ceed III
Kombi Facelifting 1.0 T-GDI 120KM 88kW
Ogólnie ogólnie auto spoko, ładnie wygłada - jeździ, skręca i pakowne. ja mam wersje M za około 76tys . najwiekszy problem tego samochodu to spalanie . Sam silnik dosyć fajny , czuć przyśpieszenie, nie męczy się do 140km/h. ale spalanie jest na poziomie 8-9 litrów po miesiec w zime na oponach premium . Trasa do 90km 5,5-6l; potem jest wir..... całokształt daje 3- ale tylko ze względu na spalanie tego silnika

Usterki Kia Ceed III

Liczba wpisów: 27
"chrupanie" pedału sprzęgła
  • Kia Ceed III Hatchback 1.4 DOHC 100KM 74kW 2018-2019
  • układ napędowy
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 10
Nie 2
Wadliwa plastikowa tulejka pedału sprzegła. 2 auta po przejechaniu ok. 5k km w obu zaczeło sie to samo - czyli przy wciskaniu sprzegla spręzyna przeskakuje przez tulejke wydajac dzwiek "chrupania" i powoduje to wyczuwalny opor na sprzegle, poza tym irytuje bo pierwszy serwis (W-wa Połczyńska: Kierownik serwisu "musi się wytrzeć" - wiecej tam nie wróciłem), drugi serwis olał usterkę. Nie wplywa to na prace ukladu a le strasznie wk... kiedy przy każdym wciśnięciu sprzęgła słychać strzelanie sprężyny, czasami jest obecne przez 500 km, a przez następne 500 znika... Irytacja pozostaje :(
2 komentarze
Drgania silnika
  • Kia Ceed III Kombi Facelifting 1.5 T-GDI 160KM 118kW 2021-2024
  • układ napędowy
  • 39 tys. km
W trakcie trasy (ok. 60 km) w połowie drogi przy rozgrzanym już silniku, wystąpiły drgania przy dodawaniu gazu i brakowało mocy. W mniejszym stopniu objawy były odczuwalne przy przełączeniu skrzyni biegów w tryb Sport. Jak już dojechałem na miejsce, to zostawiłem auto na parkingu i po ok. 1 godzinie wróciłem do auta. Od odpalenia, przez całą drogę powrotną problem już nie wystąpił, silnik pracował normalnie, równo (powrót w trybie Normal). Jestem umówiony na wizytę w ASO w celu diagnostyki. Ale poza tą jedną sytuacją kilka dni temu problem się już nie powtórzył.
Problem rozwiązany
3 komentarze
Problem z oświetleniem zewnętrznym
  • Kia Ceed III Kombi Facelifting 1.5 T-GDI 160KM 118kW 2021-2024
  • nadwozie
  • 15 tys. km
Mam problem z oświetleniem zewnętrznym a dokładnie co jakiś czas nie działa jeden reflektor z przodu i jedna lampa pozycyjna z tyłu. Dodatkowo kierunkowskaz miga bardzo szybko. Na desce rozdzielczej informacja: "Sprawdź kierunkowskazy" lub "Sprawdź reflektory (światła mijania)" Na serwisie raz zrobili aktualizację oprogramowania (pomogło na miesiąc), ostatnio był lutowany jakiś kabel przy haku holowniczym (po tygodniu problem się ponowił, na razie na kilkanaście sekund ale już kilka razy). Jak jadę na serwis oczywiście usterka nie występuje a na komputerze nic nie widzą.. Czy ktoś miał może podobne problemy? Dziękuję.
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Kia Ceed III Kombi Facelifting