Szukaj

Informacje o Kia Ceed III Kombi Facelifting

Lata produkcji: 2021 – teraz
Segment: Niższa klasa średnia
Kię Ceed trzeciej generacji zbudowano na nowej platformie podłogowej „K2”, co sprawiło, że w porównaniu do poprzedniej generacji modelu samochód jest o 20 mm szerszy oraz 23 mm niższy. Rozstaw osi pozostał bez zmian i wynosi 2.650 mm. Zwis przedni został skrócony o 20 mm (do 880 mm), tylny natomiast wydłużono o tyle samo (do 780 mm). Nowa platforma podłogowa sprawiła też, że przestronniejsze jest nie tylko wnętrze nowego modelu, ale także bagażnik, którego gabaryty zwiększyły się teraz do 395 litrów. Nowa Kia Ceed zapewnia podróżującym więcej miejsca nad głową oraz większą szerokość na poziomie ramion, a kierowcy – niższą pozycję za kierownicą. Wraz z debiutem Ceeda III zmieniona została jego nazwa, z której zniknął apostrof występujący w dwóch poprzednich wcieleniach kompaktowej Kii (Cee'd).
czytaj więcej
Powagosław

Najważniejszy model w najnowszej historii marki Kia doczekał się równie ważnej modernizacji. Efekty? Budujące. Po świetnym wejściu w segmenty małych samochodów (Rio), sedanów (Magentis) czy SUV-ów (Sportage i Sorento), teraz Kia ma też wiodącego w klasie C.

~Powagosław
Luzacjusz

Szału nie ma, Cee-apostrof-d to solidna robota i kompakt skrojony na miarę naszych czasów. Inna refleksja: ciekawe, jak szybko doczekamy czasów, gdy auta w tej klasie będą różnić się wyłącznie znaczkiem marki. Bo do tego właśnie zmierzamy.

~Luzacjusz

Kia Ceed III Kombi Facelifting – wybierz silnik

Pokaż silniki:
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Nowy Kia Ceed

Cena od: 105 400 PLN
Liczba drzwi 5
Liczba miejsc 5
Średnica zawracania 10,6 m
Promień skrętu 5,3 m
Długość 4760 mm
Szerokość 1800 mm
Szerokość z lusterkami bocznymi 2055 mm
Wysokość 1465 mm
Rozstaw osi 2650 mm
Rozstaw kół - przód 1565 mm
Rozstaw kół - tył 1573 mm
Zwis przedni 880 mm
Zwis tylny 1070 mm
Prześwit 138 mm
Maksymalna pojemność bagażnika (siedzenia złożone) 1694 l
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 625 l
Dopuszczalne obciążenie dachu 80 kg
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(61%)

Zalety

+ Wentylacja i ogrzewanie + Ergonomia + Widoczność

Wady

- Skrzynia biegów - Całokształt - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,6
~Radek
Kia Ceed III
Kombi Facelifting 1.5 T-GDI 160KM 118kW
Jestem bardzo zadowolony z zakupu, przez 2 lata zero problemów. Auto pewnie się prowadzi, a przy tym jest odpowiednio komfortowe (u mnie koła 16"). Świetna pojemność bagażnika, obejchaliśmy trip na 4tys.km po Toskani w 4 osoby + pies i nie było problemów z zapakowaniem, a spalanie średnie wyszło 6,1l/100km (spalanie sprawdzone z tankowań, komputer zwykle zaniża o 0,3l). Za całokształ daje 4* ze względu na kiepskie wyciszenie nadkoli i ogólnie odgłosów generowanych przez koła. Jadąc bo idealnej nawierzchni jest na prawdę cicho, ale są pewne rodzaje asfaltu które generują spore dudnienie. Używam opon Michelin CrossClimate 2 w rozmiarze 205/55/16R, być może to opony tak reagują z pewnymi nawierzchniami.
4,6
~Krzysztof
Kia Ceed III
Kombi Facelifting 1.5 T-GDI 160KM 118kW
Samochód w wersji wyposażenia L używany od 7 msc. Przejechałem nim prawie 15 tys. km, praktycznie w każdych warunkach i na różnych dystansach, zatem opinię zdążyłem już wyrobić. Auto ma mnóstwo pozytywnych cech, które sprawiają, że jest całkiem wygodnym i komfortowym autem dla 4 os. rodziny. Silnik jest dość dynamiczny i zarazem oszczędny. Średnie spalania wynosi poniżej 7l, mimo dziennie kilku bardzo krótkich tras (do 1km). W dłuższych trasach potrafi być oszczędne. Średnie spalanie na autostradach przy prędkości ok 140 km/h wynosi ok 7l. Przy średniej prędkości 100km/h spada do wartości 5l. Komfort jazdy nawet na bardzo długich dystansach jest wysoki i nawet po kilkunastogodzinnej podróży nie wysiada się zmęczonym. Duża w tym zasługa wygodnych foteli i elektryczną regulacją odcinka lędźwiowego. Przestrzeń jest wystarczająca. Sam bagażnik jest ok, ale powiedziałbym, że ma raczej 500l, a nie 625l deklarowanych przez producenta. Mimo wielu licznych schowków pod podłogą, wolałbym po prostu głębszy bagażnik. Duży plus za dzieloną tylną kanapę 40:20:40. Największym i tak naprawdę jedynym minusem tego auta jest jego manualna skrzynia biegów. Jest to fatalnie zestrojona na najniższych biegach konstrukcja. Jazda w korku męczy i to strasznie. Czy kupiłbym to auto ponownie? W automacie tak, w manualu nie (pomijając fakt, że nigdy 2 razy tego samego samochodu niezależnie od marki bym nie kupił:)).
4,4
~Kia_user
Kia Ceed III
Kombi Facelifting 1.0 T-GDI 120KM 88kW
Przy zakupie auta nie byłem uprzedzony do silników o malej pojemności czy posiadających 3 cylindry. Samochód kupiłem trochę taniej niż cennik i zmieściło się w zakładanym budżecie, więc nie wybrzydzałem. Po ponad roku eksploatacji nie mam większych uwag ale mógłbym się przyczepić do słabej jakości plastików (rysują się i szczerze mówiąc ciężko później zamaskować te uszkodzenia. Kto ma dzieci ten wie). Bagażnik w kombi też niestety nie jest ogromny, a podłoga jest równa z progiem załadunku, a pod spodem są średnie użyteczne półki (moim zdaniem) Silnik jest także ok, nie mam uwag. Jeździ adekwatnie do posiadanej mocy oraz posiadanego momentu obrotowego. Dziwią mnie mnie opinie osób, które porównują ten silnik chociażby do 1.5, którego z zasady nie da się porównać i rzeczą oczywistą jest, że jak ktoś przesiada się z auta 160 konnego to ten nie będzie jechał. 1.0 T-GDI to bazowy silnik i próbowałbym go porównywać z innym, np. wolnossącym 1.4. Porównanie wtedy ma sens (a te porównanie zdecydowanie wygrywa) Samochodem jeżdżę do pracy (4km w jedną stronę) i średnie spalanie od początku wynosi 6,8 litra/100km. Generalnie najwyższe średnie spalanie zanotowałem w zimie (ok 8l/100km) gdzie auto często było odpalane i nagrzewane przed wyjściem. Na trasie (jadąc ok 120km/h) spokojnie zejdzie się do 5,5 - 5,8l/100km. Samochód też spokojnie radzi sobie w górach, wystarczy trzymać obroty ok 2,8-3 tys i wtedy auto dysponuje większym momentem obrotowym, a spalanie też nie jest drastycznie wysokie (średnia ok 7l/100km z takiej jazdy). Niestety próba przyśpieszania poniżej 2 tys obr jest bez sensu, nie ma dostępnego momentu obrotowego (wbrew temu co pisze producent) Oczywiście powyżej 140km/h samochód już ochoczo nie przyśpiesza ale da się nim pojechać 180-190km/h. Auto miało jedną naprawę gwarancyjną - zapocenie w miejscu łączenia silnika ze skrzynią.
Średnie spalanie dla Kia Ceed III Kombi Facelifting
6,5 – 6,8
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,5
Kia Ceed III
Kombi Facelifting 1.5 T-GDI MHEV 160KM 118kW
Moim zdaniem najlepsze auto w swojej klasie jeśli chodzi o stosunek wielkości do osiągów i spalania, oraz ceny zakupu i eksploatacji. Silnik jest dynamiczny i zachęca do dynamicznej jazdy a przy tym nie pali dużo. Jadąc płynnie w trasie można spokojnie zrobić 700-800 km na jednym baku. Minusem jest źle odpowietrzający się zbiornik paliwa i od odbicia pistoletu wchodzi jeszcze 10l paliwa. Podobno jest to kwestia kształtu przewodu łączącego wlew paliwa ze zbiornikiem. Mogliby by to poprawić zważywszy że poprzednia generacja miała ten sam problem.
5,7
Kia Ceed III
Kombi Facelifting 1.5 T-GDI 160KM 118kW
Średnia z 14000km to u mnie 5,8l/100km, ale jeżdżę na ogół dość spokojnie. Rekordem było 4,3l/100km w jeździe ze Szczyrku trasą S1, min. przez zwężkę w Bielsku i mnóstwo świateł w Pszczynie i Czechowicach-Dziedzicach. Przejechane 94km ze średnią prędkością 75km/h (od wyjazdu z posesji do zaparkowania pod blokiem). Część jazdy po mieście, sporo stania na czerwonych światłach, więc wynik uważam za całkiem przyzwoity. Chociaż absolutnym rekordem było 3,9l/100km na 35 kilometrowej trasie do Tychów (w tym prawie 10km po mieście), ale tego nie wpisuję w statystykę, bo to była koszmarnie nudna jazda na oszczędność z prędkością 80-90 na trasie.
6,1
Kia Ceed III
Kombi Facelifting 1.5 T-GDI 160KM 118kW
Przejechane 4500km. Spalanie na autostradzie, przy prędkości około 140km/h, w granicach 6,8 - 7 litrów. Spokojna jazda drogami krajowymi to około 5,8 litra, a w jeździe na drogach lokalnych pozamiejskich 5,4 litra. W jeździe miejskiej nie mam doświadczenia, bo jeżdżę tak mało, że zawsze jest to na zimnym silniku i bardzo krótki dystans, więc średnia była by tu bardzo nieadekwatna do rzeczywistej. Ogólna średnia z dystansu 4500 km to 6,2 litra. Jazda raczej spokojna, ale od czasu do czasu lubię pociągnąć po obrotach do 5000 rpm z gazem w podłodze, albo pojechać trochę szybciej niż kodeks drogowy pozwala.

Usterki Kia Ceed III

Liczba wpisów: 27
"chrupanie" pedału sprzęgła
  • Kia Ceed III Hatchback 1.4 DOHC 100KM 74kW 2018-2019
  • układ napędowy
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 10
Nie 2
Wadliwa plastikowa tulejka pedału sprzegła. 2 auta po przejechaniu ok. 5k km w obu zaczeło sie to samo - czyli przy wciskaniu sprzegla spręzyna przeskakuje przez tulejke wydajac dzwiek "chrupania" i powoduje to wyczuwalny opor na sprzegle, poza tym irytuje bo pierwszy serwis (W-wa Połczyńska: Kierownik serwisu "musi się wytrzeć" - wiecej tam nie wróciłem), drugi serwis olał usterkę. Nie wplywa to na prace ukladu a le strasznie wk... kiedy przy każdym wciśnięciu sprzęgła słychać strzelanie sprężyny, czasami jest obecne przez 500 km, a przez następne 500 znika... Irytacja pozostaje :(
2 komentarze
Drgania silnika
  • Kia Ceed III Kombi Facelifting 1.5 T-GDI 160KM 118kW 2021-2024
  • układ napędowy
  • 39 tys. km
W trakcie trasy (ok. 60 km) w połowie drogi przy rozgrzanym już silniku, wystąpiły drgania przy dodawaniu gazu i brakowało mocy. W mniejszym stopniu objawy były odczuwalne przy przełączeniu skrzyni biegów w tryb Sport. Jak już dojechałem na miejsce, to zostawiłem auto na parkingu i po ok. 1 godzinie wróciłem do auta. Od odpalenia, przez całą drogę powrotną problem już nie wystąpił, silnik pracował normalnie, równo (powrót w trybie Normal). Jestem umówiony na wizytę w ASO w celu diagnostyki. Ale poza tą jedną sytuacją kilka dni temu problem się już nie powtórzył.
Problem rozwiązany
3 komentarze
Problem z oświetleniem zewnętrznym
  • Kia Ceed III Kombi Facelifting 1.5 T-GDI 160KM 118kW 2021-2024
  • nadwozie
  • 15 tys. km
Mam problem z oświetleniem zewnętrznym a dokładnie co jakiś czas nie działa jeden reflektor z przodu i jedna lampa pozycyjna z tyłu. Dodatkowo kierunkowskaz miga bardzo szybko. Na desce rozdzielczej informacja: "Sprawdź kierunkowskazy" lub "Sprawdź reflektory (światła mijania)" Na serwisie raz zrobili aktualizację oprogramowania (pomogło na miesiąc), ostatnio był lutowany jakiś kabel przy haku holowniczym (po tygodniu problem się ponowił, na razie na kilkanaście sekund ale już kilka razy). Jak jadę na serwis oczywiście usterka nie występuje a na komputerze nic nie widzą.. Czy ktoś miał może podobne problemy? Dziękuję.
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Kia Ceed III Kombi Facelifting