Szukaj

Informacje o Kia Ceed III Hatchback 1.4 T-GDi 140KM 103kW 2018-2021

Lata produkcji: 2018 – 2021
Segment: Niższa klasa średnia

Wśród benzynowych jednostek napędowych do wyboru znajdziemy najnowsza odmianę popularnego turbodoładowanego silnika T-GDi o pojemności 999ccm z bezpośrednim wtryskiem paliwa o mocy 120 KM oraz nowy 1,4-litrowy silnik T-GDi, który w ofercie silników zastąpił wysłużoną jednostkę napędową 1,6 GDI. Nowy silnik T-GDi z rodziny „Kappa” oferuje maksymalną moc 140 KM. Dzięki zastosowaniu turbosprężarki jednostka napędowa 1.4 T-GDi generuje maksymalny moment obrotowy w szerokim zakresie prędkości obrotowej. Jednostka napędowa 1,4 MPi o mocy 100KM z wielopunktowym wtryskiem paliwa również znajdzie się w ofercie producenta.

czytaj więcej
Powagosław

Najważniejszy model w najnowszej historii marki Kia doczekał się równie ważnej modernizacji. Efekty? Budujące. Po świetnym wejściu w segmenty małych samochodów (Rio), sedanów (Magentis) czy SUV-ów (Sportage i Sorento), teraz Kia ma też wiodącego w klasie C.

~Powagosław
Luzacjusz

Szału nie ma, Cee-apostrof-d to solidna robota i kompakt skrojony na miarę naszych czasów. Inna refleksja: ciekawe, jak szybko doczekamy czasów, gdy auta w tej klasie będą różnić się wyłącznie znaczkiem marki. Bo do tego właśnie zmierzamy.

~Luzacjusz
Produkowany od 2018 do 2021 roku
Pojemność skokowa 1353 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 140 KM (103 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 242 Nm przy 1500-3200 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Zapłon iskrowy
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 6
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(75%)

Zalety

+ Bezawaryjność (poważne usterki) + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Bezawaryjność (drobiazgi)

Wady

- Całokształt - Skrzynia biegów - Wyciszenie

Wybrane oceny

3,4
~Szymon
Kia Ceed III
Hatchback 1.4 T-GDi 140KM 103kW
Auto robi wrażenie na początku, dość dynamiczny silnik, niskie spalanie, dużo fizycznych przycisków, stosunkowo dobre wykonanie. Natomiast silniki padają po roku przez wadę fabryczną świec (prawie rok auto było w serwisie). Po 3 latach zaczyna wszystko skrzypieć, klapa bagażnika przestaje się otwierać, a silnik czasami ciężko odpala - to wszystko serwis na gdzieś i działa jak powinno (nawet o akcje serwisowe trzeba się prosić). W przyszłości wole zapłacić więcej i mieć auto na lata. Lepiej parę lat dobrej gwarancji, niż 7 lat psucia się wszystkiego.
4,1
~lalosala
Kia Ceed III
Hatchback 1.4 T-GDi 140KM 103kW
W 2019 roku ten samochód miał bardzo dobry stosunek ceny do jakości. Niestety nie wzięło się to z niczego. Fatalne wyciszenie, podstawowe "systemy" jak czujnik deszczu i światła potrafią działać bez sensu i jak chcą. Samochód jest bardzo dobrze wykonany w środku, ale dziś mając wybór, dopłaciłbym do konkurencji z podobnym wyposażeniem. KIA musi jeszcze trochę rzeczy poprawić, szczególnie wyciszenie. Silnik oceniam bardzo dobrze, potrafi odwdzięczyć się rozsądnym spalaniem. Skrzynia DCT, tak chwalona w testach, moim zdaniem nie jest idealna, ale bez wahania nazwałbym ją dobrą. Ceed to taki koreański Golf, ale jeszcze nie do końca dopracowany. Samochód pomimo swoich wad, jest kompletnie bezawaryjny i pewnie 95% ludzi będzie z niego bardzo zadowolona. Jednak Kii jeszcze troszkę brakuje do europejskiej konkurencji. Być może kolejna generacja będzie mogła już naprawdę konkurować nie tylko wyglądem i wyposażeniem, ale także działaniem systemów i przede wszystkim wyciszeniem. To jest główna wada, jaką będę zawsze wskazywał w tym samochodzie.
3,1
~AdamWalter
Kia Ceed III
Hatchback 1.4 T-GDi 140KM 103kW
Szczery Jerry. Zastanowcie sie i obowiazkowo zrobcie nim tak ze 200km zanim go kupicie, bo z zewnatrz wyglada fajnie, ale w srodku czuc...taniocha. Najwieksza bolaczka to slabe fotele przednie, oraz praktycznie brak sensownej regulacji fotela pasazera (wysokosci nawet nie da sie ustawic). OWszem, to wersja M za "tylko 100tys", wiec mozecie poszalec i kupic bardziej wypasiona wersje L czy nawet GT, ale to juz wydate rzedu 130-140tys. JEdnak gdybyscie chcieli kupic wersje M (taka srednia), to miejcie na uwadze, ze nic sie w niej nie da dokupic - ani fajnych pakietow bezpieczenstwa (np. AEB), ani podgrzewanych foteli/szyby. Jazda z takimi fotelami, kiepsko dzialajacy filtr kabinowy, oraz za duzy przechyl na zakretach powoduja duze zmeczenie na dluszych trasach.
Średnie spalanie dla Kia Ceed III Hatchback 1.4 T-GDi 140KM 103kW 2018-2021
7,1
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,3
Kia Ceed III
Hatchback 1.4 T-GDi 140KM 103kW
W zależności od trybu jazdy: Poznań - S5 - Leszno - 12 - Głogów - S3 - Jawor - DW382 - Strzegom - Jaworzyna Śląska - Świebodzice - Wałbrzych: 5.9 l/100km - VMax 125kmh, tempomat na S5 i S3 120kmh, tempomat na DK12 95kmh, DW382 90kmh Wałbrzych - Kłodzko - Stronie Śląskie (DW381, DK33, DW392): 6.1 l/100km Stronie Śląskie - Kłodzko - Wałbrzych - 5.9 l/100km Wałbrzych - DW375 - Stare Bogaczowice - Sady Górne - Sady Dolne - S3 Bolków - Lubin - DW323 Leszno - DW432 - Witosław - Racot - DW308 Kościan - DW196 - Poznań - 5.6l/100km, tempomat na S3 vmax 120kmh, DW 85-90kmh Nieważne, jak bym jechał, nie osiągnę spalania rzędu 4.9 l/100km na autostradzie / drodze ekspresowej. Średnie spalanie dla prędkości: 120kmh: 6.5 130kmh: 6.8 140kmh: 7.2 160kmh: 8.1 Autem jechałem sam, auto nie było załadowane. Jedno tankowanie wystarczy na około 750km
6,1
Kia Ceed III
Hatchback 1.4 T-GDi 140KM 103kW
Po 9 tys km można już coś powiedzieć. Miasto spokojna jazda bez korków 6,2-7,0l/100km (w zimę +0,5l). Drogi krajowe 80-90kmh spokojnie można uzyskać 4,8/100km. Drogi ekspresowe ~110kmh to wynik od 5,2l/100km - tu dużo zależy od obciążenia (liczba osób) oraz czy przypadkiem nie jedziemy pod wiatr (wtedy do 6,5l/100km). Oczywiście jak w każdej benzynie (z turbo) - prędkość 130kmh to już ok 7,5l/100km. Warti dodać że czasem średnia wypada bardzo wysoka, czego powodem jest okresowe wypalanie filtra GPF - Wtedy na odcinku 40km, gdzie zwykle miałem np. 6,2 wychodzi 7,8 ale to normalne (i na szczęście stosunkowo rzadkie zjawisko, raz na ok 1000km).
6,5
Kia Ceed III
Hatchback 1.4 T-GDi 140KM 103kW
Niestety wielkie rozczarowanie, po mieście na krótkich odcinkach, częste gaszenie samochodu, i powtórny start po jakimś czasie, trudno zejść po niżej 9,5 l, zazwyczaj między 10-11,5 ( na mrozie raczej koło 11- pewnie podobnie w lecie na klimie). Jazda poza miastem spokojnym tempem okolica 6,5l, autostrada 130 +\- okolica 6,5-7 l, powyżej 140 spalanie rośnie do około 8,5l, dłuższy odcinek przy prędkości 160-170 spalanie sięga nawet 10l. Niestety nie od dziś wiadomo ze silniki KIA nie należą do najoszczedniejszych.

Usterki Kia Ceed III

Liczba wpisów: 31
"chrupanie" pedału sprzęgła
  • Kia Ceed III Hatchback 1.4 DOHC 100KM 74kW 2018-2019
  • układ napędowy
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 10
Nie 2
Wadliwa plastikowa tulejka pedału sprzegła. 2 auta po przejechaniu ok. 5k km w obu zaczeło sie to samo - czyli przy wciskaniu sprzegla spręzyna przeskakuje przez tulejke wydajac dzwiek "chrupania" i powoduje to wyczuwalny opor na sprzegle, poza tym irytuje bo pierwszy serwis (W-wa Połczyńska: Kierownik serwisu "musi się wytrzeć" - wiecej tam nie wróciłem), drugi serwis olał usterkę. Nie wplywa to na prace ukladu a le strasznie wk... kiedy przy każdym wciśnięciu sprzęgła słychać strzelanie sprężyny, czasami jest obecne przez 500 km, a przez następne 500 znika... Irytacja pozostaje :(
2 komentarze
Drgania silnika
  • Kia Ceed III Kombi Facelifting 1.5 T-GDI 160KM 118kW 2021-2024
  • układ napędowy
  • 39 tys. km
W trakcie trasy (ok. 60 km) w połowie drogi przy rozgrzanym już silniku, wystąpiły drgania przy dodawaniu gazu i brakowało mocy. W mniejszym stopniu objawy były odczuwalne przy przełączeniu skrzyni biegów w tryb Sport. Jak już dojechałem na miejsce, to zostawiłem auto na parkingu i po ok. 1 godzinie wróciłem do auta. Od odpalenia, przez całą drogę powrotną problem już nie wystąpił, silnik pracował normalnie, równo (powrót w trybie Normal). Jestem umówiony na wizytę w ASO w celu diagnostyki. Ale poza tą jedną sytuacją kilka dni temu problem się już nie powtórzył.
Problem rozwiązany
3 komentarze
Problem z oświetleniem zewnętrznym
  • Kia Ceed III Kombi Facelifting 1.5 T-GDI 160KM 118kW 2021-2024
  • nadwozie
  • 15 tys. km
Mam problem z oświetleniem zewnętrznym a dokładnie co jakiś czas nie działa jeden reflektor z przodu i jedna lampa pozycyjna z tyłu. Dodatkowo kierunkowskaz miga bardzo szybko. Na desce rozdzielczej informacja: "Sprawdź kierunkowskazy" lub "Sprawdź reflektory (światła mijania)" Na serwisie raz zrobili aktualizację oprogramowania (pomogło na miesiąc), ostatnio był lutowany jakiś kabel przy haku holowniczym (po tygodniu problem się ponowił, na razie na kilkanaście sekund ale już kilka razy). Jak jadę na serwis oczywiście usterka nie występuje a na komputerze nic nie widzą.. Czy ktoś miał może podobne problemy? Dziękuję.
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Kia Ceed III Hatchback