Szukaj

Informacje o Kia Ceed III Hatchback

Lata produkcji: 2018 – 2021
Segment: Niższa klasa średnia
Kię Ceed trzeciej generacji zbudowano na nowej platformie podłogowej „K2”, co sprawiło, że w porównaniu do poprzedniej generacji modelu samochód jest o 20 mm szerszy oraz 23 mm niższy. Rozstaw osi pozostał bez zmian i wynosi 2.650 mm. Zwis przedni został skrócony o 20 mm (do 880 mm), tylny natomiast wydłużono o tyle samo (do 780 mm). Nowa platforma podłogowa sprawiła też, że przestronniejsze jest nie tylko wnętrze nowego modelu, ale także bagażnik, którego gabaryty zwiększyły się teraz do 395 litrów. Nowa Kia Ceed zapewnia podróżującym więcej miejsca nad głową oraz większą szerokość na poziomie ramion, a kierowcy – niższą pozycję za kierownicą. Wraz z debiutem Ceeda III zmieniona została jego nazwa, z której zniknął apostrof występujący w dwóch poprzednich wcieleniach kompaktowej Kii (Cee'd).
czytaj więcej
Powagosław

Najważniejszy model w najnowszej historii marki Kia doczekał się równie ważnej modernizacji. Efekty? Budujące. Po świetnym wejściu w segmenty małych samochodów (Rio), sedanów (Magentis) czy SUV-ów (Sportage i Sorento), teraz Kia ma też wiodącego w klasie C.

~Powagosław
Luzacjusz

Szału nie ma, Cee-apostrof-d to solidna robota i kompakt skrojony na miarę naszych czasów. Inna refleksja: ciekawe, jak szybko doczekamy czasów, gdy auta w tej klasie będą różnić się wyłącznie znaczkiem marki. Bo do tego właśnie zmierzamy.

~Luzacjusz
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 5
Liczba miejsc 5
Średnica zawracania 10,6 m
Promień skrętu 5,3 m
Długość 4310 mm
Szerokość 1800 mm
Wysokość 1447 mm
Rozstaw osi 2650 mm
Rozstaw kół - przód 1565 mm
Rozstaw kół - tył 1573 mm
Zwis przedni 880 mm
Zwis tylny 780 mm
Prześwit 150 mm
Maksymalna pojemność bagażnika (siedzenia złożone) 1318 l
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 395 l
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(77%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Układ jezdny + Bezawaryjność (poważne usterki)

Wady

- Całokształt - Silnik - Wyciszenie

Wybrane oceny

3,4
~Szymon
Kia Ceed III
Hatchback 1.4 T-GDi 140KM 103kW
Auto robi wrażenie na początku, dość dynamiczny silnik, niskie spalanie, dużo fizycznych przycisków, stosunkowo dobre wykonanie. Natomiast silniki padają po roku przez wadę fabryczną świec (prawie rok auto było w serwisie). Po 3 latach zaczyna wszystko skrzypieć, klapa bagażnika przestaje się otwierać, a silnik czasami ciężko odpala - to wszystko serwis na gdzieś i działa jak powinno (nawet o akcje serwisowe trzeba się prosić). W przyszłości wole zapłacić więcej i mieć auto na lata. Lepiej parę lat dobrej gwarancji, niż 7 lat psucia się wszystkiego.
2,9
~Michał
Kia Ceed III
Hatchback 1.6 CRDi MHEV 136KM 100kW
Auto przyjemnie się prowadzi (o ile działa). Wygodnie, miękko i dynamicznie. Bagażnik całkiem spory, na brak miejsca w środku też nie można narzekać. Z mniej przyjemnych rzeczy to: wadliwy napinacz, 3 bieg oraz wsteczny często haczy podczas wbijania, deska rozdzielcza potrafi w nocy się rozjaśnić na maxa (nie da się tego zmniejszyć bez ponownego uruchomienia auta), jednorazowa awaria immobilizera (nie dało się odpalić auta przez 10/15 minut oraz sporadycznie niedziałająca tylna lewa szyba. Pierwsza z awarii może zostanie usunięta, auto na serwisie od 2 tygodni, pozostałe awarie nie będą usuwane ponieważ serwis nie widzi błędów na komputerze. Jedno z najbardziej awaryjnych aut wg. ADAC 2021
4,1
~lalosala
Kia Ceed III
Hatchback 1.4 T-GDi 140KM 103kW
W 2019 roku ten samochód miał bardzo dobry stosunek ceny do jakości. Niestety nie wzięło się to z niczego. Fatalne wyciszenie, podstawowe "systemy" jak czujnik deszczu i światła potrafią działać bez sensu i jak chcą. Samochód jest bardzo dobrze wykonany w środku, ale dziś mając wybór, dopłaciłbym do konkurencji z podobnym wyposażeniem. KIA musi jeszcze trochę rzeczy poprawić, szczególnie wyciszenie. Silnik oceniam bardzo dobrze, potrafi odwdzięczyć się rozsądnym spalaniem. Skrzynia DCT, tak chwalona w testach, moim zdaniem nie jest idealna, ale bez wahania nazwałbym ją dobrą. Ceed to taki koreański Golf, ale jeszcze nie do końca dopracowany. Samochód pomimo swoich wad, jest kompletnie bezawaryjny i pewnie 95% ludzi będzie z niego bardzo zadowolona. Jednak Kii jeszcze troszkę brakuje do europejskiej konkurencji. Być może kolejna generacja będzie mogła już naprawdę konkurować nie tylko wyglądem i wyposażeniem, ale także działaniem systemów i przede wszystkim wyciszeniem. To jest główna wada, jaką będę zawsze wskazywał w tym samochodzie.
Średnie spalanie dla Kia Ceed III Hatchback
5,4 – 8,6
l/100 km
5,1 – 6,3
l/100 km
7,6
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,5
Kia Ceed III
Hatchback 1.5 T-GDI 160KM 118kW
Szczerze nie wiem skąd te bardzo niskie wskaźniki na autocentrum. Mam 1.5T-GDI w Ceedzie z automatem 7DCT użytkowane w Warszawie i w trybie skrzyni normal gdzie nisko trzyma obroty spalanie jest na poziomie 7 litrów z dużym plusem w trybie mieszanym. Tryb sport to 8 litrów z plusem, nawet pod 9. No dobra, zima jest i opony zimowe to jeszcze na minus działa. Jadąc spokojnie 80-90km/h schodzimy do 6 albo i mniej ale z kolei miasto to podchodzi pod 10. Auto nowe, zrobione kilka tyś km, może jeszcze się "ułoży" ale raczej fizyki się nie oszuka.
6,3
Kia Ceed III
Hatchback 1.4 T-GDi 140KM 103kW
W zależności od trybu jazdy: Poznań - S5 - Leszno - 12 - Głogów - S3 - Jawor - DW382 - Strzegom - Jaworzyna Śląska - Świebodzice - Wałbrzych: 5.9 l/100km - VMax 125kmh, tempomat na S5 i S3 120kmh, tempomat na DK12 95kmh, DW382 90kmh Wałbrzych - Kłodzko - Stronie Śląskie (DW381, DK33, DW392): 6.1 l/100km Stronie Śląskie - Kłodzko - Wałbrzych - 5.9 l/100km Wałbrzych - DW375 - Stare Bogaczowice - Sady Górne - Sady Dolne - S3 Bolków - Lubin - DW323 Leszno - DW432 - Witosław - Racot - DW308 Kościan - DW196 - Poznań - 5.6l/100km, tempomat na S3 vmax 120kmh, DW 85-90kmh Nieważne, jak bym jechał, nie osiągnę spalania rzędu 4.9 l/100km na autostradzie / drodze ekspresowej. Średnie spalanie dla prędkości: 120kmh: 6.5 130kmh: 6.8 140kmh: 7.2 160kmh: 8.1 Autem jechałem sam, auto nie było załadowane. Jedno tankowanie wystarczy na około 750km
6,1
Kia Ceed III
Hatchback 1.4 T-GDi 140KM 103kW
Po 9 tys km można już coś powiedzieć. Miasto spokojna jazda bez korków 6,2-7,0l/100km (w zimę +0,5l). Drogi krajowe 80-90kmh spokojnie można uzyskać 4,8/100km. Drogi ekspresowe ~110kmh to wynik od 5,2l/100km - tu dużo zależy od obciążenia (liczba osób) oraz czy przypadkiem nie jedziemy pod wiatr (wtedy do 6,5l/100km). Oczywiście jak w każdej benzynie (z turbo) - prędkość 130kmh to już ok 7,5l/100km. Warti dodać że czasem średnia wypada bardzo wysoka, czego powodem jest okresowe wypalanie filtra GPF - Wtedy na odcinku 40km, gdzie zwykle miałem np. 6,2 wychodzi 7,8 ale to normalne (i na szczęście stosunkowo rzadkie zjawisko, raz na ok 1000km).

Usterki Kia Ceed III

Liczba wpisów: 28
"chrupanie" pedału sprzęgła
  • Kia Ceed III Hatchback 1.4 DOHC 100KM 74kW 2018-2019
  • układ napędowy
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 10
Nie 2
Wadliwa plastikowa tulejka pedału sprzegła. 2 auta po przejechaniu ok. 5k km w obu zaczeło sie to samo - czyli przy wciskaniu sprzegla spręzyna przeskakuje przez tulejke wydajac dzwiek "chrupania" i powoduje to wyczuwalny opor na sprzegle, poza tym irytuje bo pierwszy serwis (W-wa Połczyńska: Kierownik serwisu "musi się wytrzeć" - wiecej tam nie wróciłem), drugi serwis olał usterkę. Nie wplywa to na prace ukladu a le strasznie wk... kiedy przy każdym wciśnięciu sprzęgła słychać strzelanie sprężyny, czasami jest obecne przez 500 km, a przez następne 500 znika... Irytacja pozostaje :(
2 komentarze
Drgania silnika
  • Kia Ceed III Kombi Facelifting 1.5 T-GDI 160KM 118kW 2021-2024
  • układ napędowy
  • 39 tys. km
W trakcie trasy (ok. 60 km) w połowie drogi przy rozgrzanym już silniku, wystąpiły drgania przy dodawaniu gazu i brakowało mocy. W mniejszym stopniu objawy były odczuwalne przy przełączeniu skrzyni biegów w tryb Sport. Jak już dojechałem na miejsce, to zostawiłem auto na parkingu i po ok. 1 godzinie wróciłem do auta. Od odpalenia, przez całą drogę powrotną problem już nie wystąpił, silnik pracował normalnie, równo (powrót w trybie Normal). Jestem umówiony na wizytę w ASO w celu diagnostyki. Ale poza tą jedną sytuacją kilka dni temu problem się już nie powtórzył.
Problem rozwiązany
3 komentarze
Problem z oświetleniem zewnętrznym
  • Kia Ceed III Kombi Facelifting 1.5 T-GDI 160KM 118kW 2021-2024
  • nadwozie
  • 15 tys. km
Mam problem z oświetleniem zewnętrznym a dokładnie co jakiś czas nie działa jeden reflektor z przodu i jedna lampa pozycyjna z tyłu. Dodatkowo kierunkowskaz miga bardzo szybko. Na desce rozdzielczej informacja: "Sprawdź kierunkowskazy" lub "Sprawdź reflektory (światła mijania)" Na serwisie raz zrobili aktualizację oprogramowania (pomogło na miesiąc), ostatnio był lutowany jakiś kabel przy haku holowniczym (po tygodniu problem się ponowił, na razie na kilkanaście sekund ale już kilka razy). Jak jadę na serwis oczywiście usterka nie występuje a na komputerze nic nie widzą.. Czy ktoś miał może podobne problemy? Dziękuję.
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Kia Ceed III Hatchback