Szukaj

Informacje o Kia Ceed III

Lata produkcji: 2018 – teraz
Segment: Niższa klasa średnia
Kię Ceed trzeciej generacji zbudowano na nowej platformie podłogowej „K2”, co sprawiło, że w porównaniu do poprzedniej generacji modelu samochód jest o 20 mm szerszy oraz 23 mm niższy. Rozstaw osi pozostał bez zmian i wynosi 2.650 mm. Zwis przedni został skrócony o 20 mm (do 880 mm), tylny natomiast wydłużono o tyle samo (do 780 mm). Nowa platforma podłogowa sprawiła też, że przestronniejsze jest nie tylko wnętrze nowego modelu, ale także bagażnik, którego gabaryty zwiększyły się teraz do 395 litrów. Nowa Kia Ceed zapewnia podróżującym więcej miejsca nad głową oraz większą szerokość na poziomie ramion, a kierowcy – niższą pozycję za kierownicą. Wraz z debiutem Ceeda III zmieniona została jego nazwa, z której zniknął apostrof występujący w dwóch poprzednich wcieleniach kompaktowej Kii (Cee'd).
czytaj więcej
Powagosław

Najważniejszy model w najnowszej historii marki Kia doczekał się równie ważnej modernizacji. Efekty? Budujące. Po świetnym wejściu w segmenty małych samochodów (Rio), sedanów (Magentis) czy SUV-ów (Sportage i Sorento), teraz Kia ma też wiodącego w klasie C.

~Powagosław
Luzacjusz

Szału nie ma, Cee-apostrof-d to solidna robota i kompakt skrojony na miarę naszych czasów. Inna refleksja: ciekawe, jak szybko doczekamy czasów, gdy auta w tej klasie będą różnić się wyłącznie znaczkiem marki. Bo do tego właśnie zmierzamy.

~Luzacjusz

Nowy Kia Ceed

Cena od: 99 400 PLN

Oceny Kia Ceed III

Liczba ocen: 120
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(75%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Wentylacja i ogrzewanie + Układ jezdny

Wady

- Silnik - Skrzynia biegów - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,6
~Radek
Kia Ceed III
Kombi Facelifting 1.5 T-GDI 160KM 118kW
Jestem bardzo zadowolony z zakupu, przez 2 lata zero problemów. Auto pewnie się prowadzi, a przy tym jest odpowiednio komfortowe (u mnie koła 16"). Świetna pojemność bagażnika, obejchaliśmy trip na 4tys.km po Toskani w 4 osoby + pies i nie było problemów z zapakowaniem, a spalanie średnie wyszło 6,1l/100km (spalanie sprawdzone z tankowań, komputer zwykle zaniża o 0,3l). Za całokształ daje 4* ze względu na kiepskie wyciszenie nadkoli i ogólnie odgłosów generowanych przez koła. Jadąc bo idealnej nawierzchni jest na prawdę cicho, ale są pewne rodzaje asfaltu które generują spore dudnienie. Używam opon Michelin CrossClimate 2 w rozmiarze 205/55/16R, być może to opony tak reagują z pewnymi nawierzchniami.
4,6
~Krzysztof
Kia Ceed III
Kombi Facelifting 1.5 T-GDI 160KM 118kW
Samochód w wersji wyposażenia L używany od 7 msc. Przejechałem nim prawie 15 tys. km, praktycznie w każdych warunkach i na różnych dystansach, zatem opinię zdążyłem już wyrobić. Auto ma mnóstwo pozytywnych cech, które sprawiają, że jest całkiem wygodnym i komfortowym autem dla 4 os. rodziny. Silnik jest dość dynamiczny i zarazem oszczędny. Średnie spalania wynosi poniżej 7l, mimo dziennie kilku bardzo krótkich tras (do 1km). W dłuższych trasach potrafi być oszczędne. Średnie spalanie na autostradach przy prędkości ok 140 km/h wynosi ok 7l. Przy średniej prędkości 100km/h spada do wartości 5l. Komfort jazdy nawet na bardzo długich dystansach jest wysoki i nawet po kilkunastogodzinnej podróży nie wysiada się zmęczonym. Duża w tym zasługa wygodnych foteli i elektryczną regulacją odcinka lędźwiowego. Przestrzeń jest wystarczająca. Sam bagażnik jest ok, ale powiedziałbym, że ma raczej 500l, a nie 625l deklarowanych przez producenta. Mimo wielu licznych schowków pod podłogą, wolałbym po prostu głębszy bagażnik. Duży plus za dzieloną tylną kanapę 40:20:40. Największym i tak naprawdę jedynym minusem tego auta jest jego manualna skrzynia biegów. Jest to fatalnie zestrojona na najniższych biegach konstrukcja. Jazda w korku męczy i to strasznie. Czy kupiłbym to auto ponownie? W automacie tak, w manualu nie (pomijając fakt, że nigdy 2 razy tego samego samochodu niezależnie od marki bym nie kupił:)).
3,7
~Majki
Kia Ceed III
Kombi 1.6 CRDi MHEV 136KM 100kW
Samochód odebrany z salonu w lutym 2021 roku. Po przejechaniu 20kkm pierwsza poważna usterka, napinacz paska rozrządu. W serwisie otrzymałem informację iż jest to typowa usterka dla tych aut i istnieje szansa że spotkamy się ponownie dość szybko lub nigdy więcej, istna loteria. Na moje nieszczęście ponownie spotkaliśmy się przy przebiegu 34kkm z tą samą usterką, ponownie brak rozwiązania na dłuższą metę. Usterka przydarzyła się ponownie przy przebiegu 80 kkm. A więc w ciągu 14 miesięcy użytkowania samochodu problem z rozrządem pojawił się trzy razy, przez co przy jednej z usterek z powodu braku dostępności części w całej europie auto stało w serwisie 4 miesiące! Akcja serwisowa wypuszczona została po 18 miesiącach od daty zakupu. Dodatkowo oprócz problemów z rozrządem przez 3 lata wielokrotnie pojawiał się problem z rozruchem. Według serwisu problem leży w słabej konstrukcji hybrydy, przez co problem będzie się pojawiał. Nigdy więcej nie kupiłbym tego auta w tej wersji silnikowej ponownie. Natomiast z czystym sumieniem mogę polecić wersję benzynową w opcji 140 koni z 2023 roku. Niebo a ziemia!

Usterki Kia Ceed III

Liczba wpisów: 28
"chrupanie" pedału sprzęgła
  • Kia Ceed III Hatchback 1.4 DOHC 100KM 74kW 2018-2019
  • układ napędowy
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 10
Nie 2
Wadliwa plastikowa tulejka pedału sprzegła. 2 auta po przejechaniu ok. 5k km w obu zaczeło sie to samo - czyli przy wciskaniu sprzegla spręzyna przeskakuje przez tulejke wydajac dzwiek "chrupania" i powoduje to wyczuwalny opor na sprzegle, poza tym irytuje bo pierwszy serwis (W-wa Połczyńska: Kierownik serwisu "musi się wytrzeć" - wiecej tam nie wróciłem), drugi serwis olał usterkę. Nie wplywa to na prace ukladu a le strasznie wk... kiedy przy każdym wciśnięciu sprzęgła słychać strzelanie sprężyny, czasami jest obecne przez 500 km, a przez następne 500 znika... Irytacja pozostaje :(
2 komentarze
Drgania silnika
  • Kia Ceed III Kombi Facelifting 1.5 T-GDI 160KM 118kW 2021-2024
  • układ napędowy
  • 39 tys. km
W trakcie trasy (ok. 60 km) w połowie drogi przy rozgrzanym już silniku, wystąpiły drgania przy dodawaniu gazu i brakowało mocy. W mniejszym stopniu objawy były odczuwalne przy przełączeniu skrzyni biegów w tryb Sport. Jak już dojechałem na miejsce, to zostawiłem auto na parkingu i po ok. 1 godzinie wróciłem do auta. Od odpalenia, przez całą drogę powrotną problem już nie wystąpił, silnik pracował normalnie, równo (powrót w trybie Normal). Jestem umówiony na wizytę w ASO w celu diagnostyki. Ale poza tą jedną sytuacją kilka dni temu problem się już nie powtórzył.
Problem rozwiązany
3 komentarze
Problem z oświetleniem zewnętrznym
  • Kia Ceed III Kombi Facelifting 1.5 T-GDI 160KM 118kW 2021-2024
  • nadwozie
  • 15 tys. km
Mam problem z oświetleniem zewnętrznym a dokładnie co jakiś czas nie działa jeden reflektor z przodu i jedna lampa pozycyjna z tyłu. Dodatkowo kierunkowskaz miga bardzo szybko. Na desce rozdzielczej informacja: "Sprawdź kierunkowskazy" lub "Sprawdź reflektory (światła mijania)" Na serwisie raz zrobili aktualizację oprogramowania (pomogło na miesiąc), ostatnio był lutowany jakiś kabel przy haku holowniczym (po tygodniu problem się ponowił, na razie na kilkanaście sekund ale już kilka razy). Jak jadę na serwis oczywiście usterka nie występuje a na komputerze nic nie widzą.. Czy ktoś miał może podobne problemy? Dziękuję.
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Kia Ceed III