Szukaj

Informacje o Honda Civic VII Sedan 1.3 IMA 83KM 61kW 2001-2005

Lata produkcji: 2001 – 2005
Segment: Niższa klasa średnia
Nie przypominająca w niczym swoich poprzedników, zmieniona stylistycznie, nie do poznania siódma generacja Hondy Civic zadebiutowała na rynku w 2001 r. Krótki przód auta oraz znacznie wyższa i węższa karoseria sprawiły, że auto oddaliło się znacznie od wcześniej utrwalonego, sportowego charakteru, nawiązując kształtami raczej do rodzinnego minivana. Model przeszedł face-lifting w roku 2004, a rok później zakończono jego produkcję.
Powagosław

Mniej prototypowy, awangardowy i rewolucyjny niż jego poprzednik, to fakt. Ale chyba nikt rozsądny nie spodziewał się kolejnej rewolucji. Jest ewolucja, której kierunek jest jak najbardziej słuszny. To wciąż piękny samochód.

~Powagosław
Luzacjusz

Civic wciąż odróżnia się od reszty konkurencji i wygląda jak statek kosmiczny. Ale o ile poprzedni model był wehikułem z „Gwiezdnych wojen”, ten nadaje się do pierwszych odcinków „Star Treka”. Czyli krok w tył. Subtelny i ze smakiem, ale jednak w tył.

~Luzacjusz
Produkowany od 2001 do 2005 roku
Pojemność skokowa 1339 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 83 KM (61 kW) przy 5700 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 160 Nm przy 1000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 73 x 80 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,6 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Układ jezdny + Całokształt + Silnik

Wady

- Bezawaryjność (poważne usterki) - Widoczność - Skrzynia biegów

Wybrane oceny

4,9
~DominikP
Honda Civic VII
Sedan 1.3 IMA 83KM 61kW
Pisałem wcześniej ocenę z 7 miesięcy użytkowania. Teraz piszę po 3 latach użytkowania. Nadal jest to samochód niezawodny na którym zawsze mogę polegać. Wymienione w tym czasie : 2 żarówki mijania (od nowości nie wymieniane), tarcze i klocki hamulcowe (stare od nowości), gumy i łączniki stabilizatorów (tył), akumulator (stary był yuasa od nowości czyli 13 letni) i 2 komplety opon. Tyle nie licząc płynów. Oprócz wymian trzeba było rozwiązać problem z kontrolką IMA (pojawiła się przy ok 120 000km). Zakupiłem w necie w USA ładowarkę do konserwacji baterii a teraz musiałem dać do naprawy dmuchawę chłodzenia baterii. Kontrolka już się nie zapala. Przy odnowionej dzięki temu baterii samochód jest zrywniejszy i łatwo zamielić kołami przy ruszaniu. Rekord spalania przy ekstremalnym ecodrivingu to 3.4 L/100km (błąd pomiaru komputera max 0.3L/100km). Maksymalne spalanie na autostradzie przy maksymalnych prędkościach to 6.5L/100km w lato a w zimę po mieście (odcinki kilka km) max 10L/100km (mrozy). Zwykle w lato pali średnio 5.6 a w zimę 6.5 (50% miasto).
4,9
~DominikP
Honda Civic VII
Sedan 1.3 IMA 83KM 61kW
Wygodne fotele, porządne materiały wykończeniowe, stylizowany na mini accorda. Cudowny cichy, oszczędny silnik z hondowskim brzmieniem. Nowoczesna technologia (auto start stop), dobre wyposażenie.
4,7
~Olek
Honda Civic VII
Sedan 1.3 IMA 83KM 61kW

Usterki Honda Civic VII

Liczba wpisów: 49
Elektryka
  • Honda Civic VII Hatchback 1.4 16V 90KM 66kW 2001-2005
  • instalacja elektryczna
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 0
Żarówki, problem ze stykami, palące się często razem z bezpiecznikami, dziś przy -7 otwarła mi się szyba i nie reaguje.. pada śnieg, trzeba było zabezpieczyć na szybko drzwi.. klima przestała działać, podświetlanie pokręteł nawiewu. W wydechu dziura, rdza na karoseri, zwłaszcza tylna klapa.. I zacinająca się przy okazji. Dziś pociągłem za rączkę od przedniej maski, irwała się.. spryskiwacze przestały działać przy najgorszych możliwych warunkach... zawieszenie całe do roboty po 250000km. Trochę się zawiodłem, liczyłem na coś więcej od Japończyka.
Temperatura, obroty
  • Honda Civic VII Hatchback 1.4 16V 90KM 66kW 2001-2005
  • silnik
  • 265 tys. km
Z reguły jeżdżę na gazie, problemów z samochodem jest sporo, z niewiadomych mi przyczyn temperatura skacze do czerwoności bez reguły, mogę jechać spokojnie przez 5 minut i się zagrzeje, a mogę jechać 2h i wszystko będzie okej. Dzieje sie to bardzo rzadko, mniej więcej raz na miesiąc. Często musze dolewać też płyn chłodniczy oraz olej. Ostatnio auto na gazie dziwnie wibruje, na postoju czuć to dużo bardziej, falują też wtedy obroty, na benzynie jest okej. Na zimnym silniku przy dodaniu gazu czasem reakcja jest po 2-3 sekundach. Sporadycznie zapali też się check engine z sondy, którą już wymieniałem.
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
KOROZJA
  • Honda Civic VII Hatchback 2.0 i 16V Type S 160KM 118kW 2004-2005
  • nadwozie
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 5
Nie 0
Rdza, podwozie i błotniki tylne, reszta zdrowiuteńka bo nie ruszana. Sprowadzony z NIEMIEC 15-latek z przebiegiem 70oookm, zero konserwy, rdzy sporo na podwoziu, szczotka, szlifiera i jazda, zabezpieczenie, konserwacja, podwozie, profile, progi, drzwi maska, klapa. Tylne błotniki robione ale raczej z obtarć. Pomalowane i zabezpieczone na maxa. Będzie spokój parę lat. reszta bez zastrzeżeń, magiel po poprawce wady fabrycznej, stukanie. Wymiana custom ślizg, regulacja docisku listwy. Teraz igła. Jazda niczym nówką.
Honda Civic VII Sedan