Szukaj

Informacje o Honda Civic VII Hatchback 1.7 CTDI 100KM 74kW 2001-2005

Lata produkcji: 2001 – 2005
Segment: Niższa klasa średnia
Nie przypominająca w niczym swoich poprzedników, zmieniona stylistycznie, nie do poznania siódma generacja Hondy Civic zadebiutowała na rynku w 2001 r. Krótki przód auta oraz znacznie wyższa i węższa karoseria sprawiły, że auto oddaliło się znacznie od wcześniej utrwalonego, sportowego charakteru, nawiązując kształtami raczej do rodzinnego minivana. Model przeszedł face-lifting w roku 2004, a rok później zakończono jego produkcję.
Powagosław

Mniej prototypowy, awangardowy i rewolucyjny niż jego poprzednik, to fakt. Ale chyba nikt rozsądny nie spodziewał się kolejnej rewolucji. Jest ewolucja, której kierunek jest jak najbardziej słuszny. To wciąż piękny samochód.

~Powagosław
Luzacjusz

Civic wciąż odróżnia się od reszty konkurencji i wygląda jak statek kosmiczny. Ale o ile poprzedni model był wehikułem z „Gwiezdnych wojen”, ten nadaje się do pierwszych odcinków „Star Treka”. Czyli krok w tył. Subtelny i ze smakiem, ale jednak w tył.

~Luzacjusz
Produkowany od 2001 do 2005 roku
Pojemność skokowa 1687 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 100 KM (74 kW) przy 4400 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 220 Nm przy 2200 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 19,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 79 x 86 mm
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(83%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) + Bezawaryjność (poważne usterki)

Wady

- Skrzynia biegów - Karoseria - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,1
~Bartłomiej
Honda Civic VII
Hatchback 1.7 CTDI 100KM 74kW
Samochód jest dobry na trasy części w przyzwoitej cenie( zamienniki) brak DPF orz dwumasy w połączeniu z wtryskim common rail czyni ten samochód mało awaryjnym przy przebiegu 220 tys( a w pamięci pewnie 2 razy tyle bo autko było sprowadzane z Belgi). silnik dobry choć odrobinę za głośny układ jezdny precyzyjny ale delikatny Spalanie w normę jak na dość ciężki samochod w granicach 6,5l/100km(cykl mieszany okolo 40% miasto 60% trasa) Z usterek które u mnie się pojawiły przez czas który to auto użytkuje to:(w kolejności chronologicznej) -szczotki od rozrusznika które sie zawieszały przez to ze były zużyte(40zl+praca własna) -czujni podsinienia pierburg (samochód wchodził w tryb awaryjny używany kopiłem za 20zł+praca własna) - wentylator do nadmuchu w kabinie 200żł -uszkodzona linka (cięgno) od regulacji temperatury(mam wersje z manualną klimą) -zapchany egr ogólnie autko oceniam dobrze pomijając rdze która jest wszędzie
3,9
~azazello86
Honda Civic VII
Hatchback 1.7 CTDI 100KM 74kW
Samochód wart polecenia. Posiadam go 15 msc, przejechałem 44 tyś km. Nie było żadnych awarii które by mnie zaskocztyły w trasie. Do tej pory wymieniłem rozrząd, sprzęgło, uszczelniłem pompę, wymieniłem termostat, oraz wymieniłem końcówki, więc jak na ten dystans to chyba standard. Jak na tą masę to zużycie paliwa wyszło bardzo niskie - średnio 5,08 L/100km. Z początku po zakupie szykowałem się do regeneracji turbiny - zacinała się ale po porządnym przegonieniu samochodu (170 km/h na dystansie 150 km) oraz używaniu dobrej jakości oleju problem ustał. BEZNADZIEJNY promień skrętu
4,8
~jac
Honda Civic VII
Hatchback 1.7 CTDI 100KM 74kW
Auto trzydrzwiowe w pakiecie sport. Kierownica trójramienna i lewarek są skórzane i obszyte czerwoną nicią, podobnie tapicerka, białe tarcze zegarów. Z zewnątrz ospojlerowana jak w type-r. Jest sztywno zestrojona, tak chciałem więc dla mnie super. Wersja trzydrzwiowa to z zewnątrz zupełnie inne auto niż pięciodrzwiowa. Jest obniżona , ma inne proporcje nadwozia oraz kształt i nachylenie przedniej szyby. Ta honda wygląda dużo bardziej bardzo rasowo. Żadnych problemów z korozją, jest dużo lepiej niż np. w mazdach z tamtego okresu.
Średnie spalanie dla Honda Civic VII Hatchback 1.7 CTDI 100KM 74kW 2001-2005
5,6
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,3
Honda Civic VII
Hatchback 1.7 CTDI 100KM 74kW
Wyniki opieram o realne zużycie paliwa (spisywany przebieg, zatankowane litry) po przejechaniu 44 tyś km w ciągu 15 msc użytkowania. Średnie żużycie paliwa na całym dystansie wg aplikacji Fuelio wyszło mi 5,08 L/100km. W moim przypadku komputer zaniża wartość zużycia paliwa o jakieś 0,7L/100 . Staram się jeździć w miare dynamicznie (częściej wyprzedzam jak jestem wyprzedzany) ale z zachowaniem zasad ecodrivingu - z dużym wyprzedzeniem zaczynam zwalniać biegami, Główny udział w przejechanym dystansie ma dojazd z domu do pracy (miasto -8km, trasa 35 km ;korki raczej nie zdarzają się) i z powrotem. Największe zużycie złapałem jadąć z południa Polski na Północ częściowo autostradami z predkością 150-170 km/h. Natomiast najniższe podczas drogi powrotnej z pominięciem autostrad oraz spokojną jazdą do max 100km/h. Wydaje mi się że przy zachowowaniu trochę niższych prędkosci (50/90) dało by radę jeszcze zejść ze zużyciem paliwa tak do 4,3. PS. Staram się nie schodzić z obrotami poniżej 1500obr/min a raczej jeżdzę na obrotach 1800-2200
5,6
Honda Civic VII
Hatchback 1.7 CTDI 100KM 74kW
Silnik jest fajny tylko z tego względu że jest ekonomiczny, troche brakuje mocy, 4 osoby w środku to sie odczuwa w przyśpieszeniu. Brak usterek. Ogólnie nie kupiłbym jego jeszcze raz, straszna oś skrętu, tirem sie lepiej parkuje, zawieszenie sztywne i nie trzymające się drogi (toyota corolla 2004 o wiele lepsze), blacha bardzo miękka i rysujący się lakier, hamulce praktycznie nie hamuje, wyposażenie ubogie. To autko jest samochodem tylko na proste drogi bez dziur, ale bardzo ładne golfy 4 sie chowają pod tym względem
6,6
Honda Civic VII
Hatchback 1.7 CTDI 100KM 74kW
Spalanie jakie tu niektorzy opisuja, to sobie mozna miedzy bajki wsadzic... Fakt, ze moja Hanka ma podniesiona moc do 130KM-profesjonalnie, w renomowanej firmie, program zostal indywidualnie zrobiony pod moj silnik i nie jest to zaden shitowy box, to jednak itak to, co opisuja tu niektorzy a propo spalania jest po prostu smieszne :-) Przyznam, ze nie jezdze jak stary piernik na emeryturce, okreslilbym to jazda dynamiczna, prawidlowa gdyz tego, jak i zreszta innych diesli nie nalezy przymulac-pozniej wszyscy sie skarza, ze diesel to badziew i w ogole jest to d..., no sorry, gdy jezdzi sie jak ciota drogowa to pozniej sa problemy zlej eksploatacji diesla. Jeszcze raz podkresle-nie wiem skad niektorzy biora to niskie spalanie, chyba z du...y. Jak mieszka sie na wiosce typu `Zadupowo Wielkie`, gdzie liczebnosc wichury wynosi 20 ludzi na krzyz, to nie dziwie sie skad wy te liczby bierzecie. Najmniej ile mi sie udalo zanotowac jesli chodzi o miasto, to 6,9. Na trasie raz mialem 4,8 ale to nie byla jazda tylko dziadkowe slimaczenie sie max 90km/h. Maksymalne spalanie to jakies 8,5 i fakt, wiecej nie wezmie :-) Pozdrawiam wszystkich normalnie jezdzacych!

Usterki Honda Civic VII

Liczba wpisów: 50
Elektryka
  • Honda Civic VII Hatchback 1.4 16V 90KM 66kW 2001-2005
  • instalacja elektryczna
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 0
Żarówki, problem ze stykami, palące się często razem z bezpiecznikami, dziś przy -7 otwarła mi się szyba i nie reaguje.. pada śnieg, trzeba było zabezpieczyć na szybko drzwi.. klima przestała działać, podświetlanie pokręteł nawiewu. W wydechu dziura, rdza na karoseri, zwłaszcza tylna klapa.. I zacinająca się przy okazji. Dziś pociągłem za rączkę od przedniej maski, irwała się.. spryskiwacze przestały działać przy najgorszych możliwych warunkach... zawieszenie całe do roboty po 250000km. Trochę się zawiodłem, liczyłem na coś więcej od Japończyka.
Temperatura, obroty
  • Honda Civic VII Hatchback 1.4 16V 90KM 66kW 2001-2005
  • silnik
  • 265 tys. km
Z reguły jeżdżę na gazie, problemów z samochodem jest sporo, z niewiadomych mi przyczyn temperatura skacze do czerwoności bez reguły, mogę jechać spokojnie przez 5 minut i się zagrzeje, a mogę jechać 2h i wszystko będzie okej. Dzieje sie to bardzo rzadko, mniej więcej raz na miesiąc. Często musze dolewać też płyn chłodniczy oraz olej. Ostatnio auto na gazie dziwnie wibruje, na postoju czuć to dużo bardziej, falują też wtedy obroty, na benzynie jest okej. Na zimnym silniku przy dodaniu gazu czasem reakcja jest po 2-3 sekundach. Sporadycznie zapali też się check engine z sondy, którą już wymieniałem.
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
KOROZJA
  • Honda Civic VII Hatchback 2.0 i 16V Type S 160KM 118kW 2004-2005
  • nadwozie
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 5
Nie 0
Rdza, podwozie i błotniki tylne, reszta zdrowiuteńka bo nie ruszana. Sprowadzony z NIEMIEC 15-latek z przebiegiem 70oookm, zero konserwy, rdzy sporo na podwoziu, szczotka, szlifiera i jazda, zabezpieczenie, konserwacja, podwozie, profile, progi, drzwi maska, klapa. Tylne błotniki robione ale raczej z obtarć. Pomalowane i zabezpieczone na maxa. Będzie spokój parę lat. reszta bez zastrzeżeń, magiel po poprawce wady fabrycznej, stukanie. Wymiana custom ślizg, regulacja docisku listwy. Teraz igła. Jazda niczym nówką.
Honda Civic VII Hatchback