Szukaj

Informacje o Honda Civic VII

Lata produkcji: 2001 – 2005
Segment: Niższa klasa średnia
Nie przypominająca w niczym swoich poprzedników, zmieniona stylistycznie, nie do poznania siódma generacja Hondy Civic zadebiutowała na rynku w 2001 r. Krótki przód auta oraz znacznie wyższa i węższa karoseria sprawiły, że auto oddaliło się znacznie od wcześniej utrwalonego, sportowego charakteru, nawiązując kształtami raczej do rodzinnego minivana. Model przeszedł face-lifting w roku 2004, a rok później zakończono jego produkcję.
Powagosław

Mniej prototypowy, awangardowy i rewolucyjny niż jego poprzednik, to fakt. Ale chyba nikt rozsądny nie spodziewał się kolejnej rewolucji. Jest ewolucja, której kierunek jest jak najbardziej słuszny. To wciąż piękny samochód.

~Powagosław
Luzacjusz

Civic wciąż odróżnia się od reszty konkurencji i wygląda jak statek kosmiczny. Ale o ile poprzedni model był wehikułem z „Gwiezdnych wojen”, ten nadaje się do pierwszych odcinków „Star Treka”. Czyli krok w tył. Subtelny i ze smakiem, ale jednak w tył.

~Luzacjusz

Honda Civic VII – wybierz wersję

Pokaż wersję z silnikiem:

Oceny Honda Civic VII

Liczba ocen: 710
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(82%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Silnik + Bezawaryjność (poważne usterki)

Wady

- Widoczność - Karoseria - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,4
~Civic
Honda Civic VII
Coupe 1.7 i 120KM 88kW
Samochód ogółowo bardzo dobrze się prowadzi i pewnie się nim jedzie, niestety wygłuszenie samochodu jest zrobione z cienkiej maty wygłuszającej przez co jazda w deszczu, gdy odbija się woda od nadkoli, bez radia jest nie do wytrzymania. Ogólnie jest to też ku odejściu od stereotypu mało rdzewiejący egzemplarz, oczywiście jakieś małe oznaki się pojawiają, ale po tylu latach można mu wybaczyć. Niestety silnik TRAGEDIA, podatny na kosztowną awaryjność która może skończyć się remontem silnika, najlepiej wtedy zrobić swap na D16V1 ewentualnie na K20 dla grubszych portfeli gdyż jest wtedy potrzebna przeróbka całej komory silnika, wózka itd, a moje aktualne już 1.6 pasuje idealnie w miejsce starego i nic nie trzeba przerabiać silnik plug&play
3,7
~Johnybravo111
Honda Civic VII
Hatchback 1.4 16V 90KM 66kW
Auto zakupione przeze mnie na pierwszy samochód w marcu 2021 roku z zaprzyjaźnionego komisu. Jest to wersja 3d przed liftingiem . Zostałem poinformowany ,że w aucie od razu trzeba zregenerować zaciski hamulcowe ,bo przegrzewały się i dymiły i wymienić klocki do tego zrobiłem podstawowy serwis olejowy. Samochód jest użytkowany głównie w trasy 200 km plus od czasu do czasu 500 km plus i (odpukać) nigdy mnie nie zawiódł zawsze odpalał. Z poważniejszych awarii ,które mi się przytrafiły w całym okresie eksploatacji to naprawa ogrzewania koszt 500 złotych ,wspomniane zaciski no i niestety rozszczelnienie chłodnicy w układzie klimatyzacji. Poza tym reszta to elementy eksploatacyjne oleje płyny opony itd. Z minusów to to ,że auto zostało ofiarą złodziei ,którzy wycieli katalizator. Ogólnie jestem zadowolony z samochodu.
1,9
~McFly
Honda Civic VII
Coupe 1.7 i 120KM 88kW
Ten model Civica, dokładnie wersja Coupe EM2, to niestety wtopa Hindy po całości. Silnik 1.7 120KM bez Vtec jest albo przed remontem lub po remoncie. Pada UPG, padają łożyska w skrzyni biegów, lubi się wysypać immobiliser. Legendarna bezawaryjność Hondy, tak, ale nie w tym modelu. Wykończona w środku lepiej od EP2, więcej miękkich materiałów. Dosyć pojemny bagażnik. Niestety deska rozdzielcza skierowana ku górze, co mocno przeszkadza w obsłudze np radia. Linia auta to już indywidualna sprawa, dla mnie średnio się prezentuje. Wersja 3d bardziej zadziorna. Generalnie tą wersję omijać szerokim łukiem.
Średnie spalanie dla Honda Civic VII
5,5 – 10,6
l/100 km
5,6
l/100 km
7,5 – 9,9
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

9,3
Honda Civic VII
Hatchback 1.6 16V 110KM 81kW
220tys przebiegu, automat 4biegi, inst.prins. Miasto ( duże, zakorkowane) 10-11, drogi krajowe ok. 9, autostrada 140km/h osoby 2+2, bagażnik po sufit+ klima = 10. To samo ale 170 km/h = 13, minimum to drogi krajowe przepisowo, solo, bez klimy = 8. Wyniki oczywiście LPG. Benzyny zużywa b.malo bo się piorunami szybko nagrzewa. Jeżdżę raczej dynamicznie. Fajny samochodzik, automat ma długie biegi więc mało pali w trasie, natomiast przyspieszenie w mieście wystarczające do sprawnego poruszania się. Przy prędkościach pow.120 głośno, zawieszenie jak na hondę nawet miękkie jak na VW sztywne. Trzymanie się drogi niesamowite.
7,1
Honda Civic VII
Hatchback 1.4 16V 90KM 66kW
Posiadam od 4 lat i na trasie Katowice-Kraków-Katowice razem z zwiedzaniem miasta wyszło równe 301km i spaliło 17.5 litra a średnie wyszło 5.8 przy cenie paliwa 6.59 całość mnie wyszła 116zl na stacji. Super sprawa natomiast jazda w mieście pełny bak starcza na 600km a na czystą trasę przejechało mi całe 44l paliwa z tylko 1 litrem na rezerwie 750km także lepiej w trasie niż w mieście owiele. Auto polecam z czystym sercem.
10,8
Liczba komentarzy: 1
Honda Civic VII
Hatchback 2.0 i 16V Type S 160KM 118kW
Opisuję prawdziwe realne spalanie, niestety wskaźnik komputera okłamuje. Na trasie pokazując średnio 7,5 l / 100km przy tankowaniu okazuje się że wypalił 10,5 litra, na miejscu jeżdżąc pokazuje 8.5-9 a realnie 11-11.5. Jazda rewelacja, przyspieszenie, moc i spokojna praca silnika przy każdym obciążeniu, ale litraż musi swoje wziać, to nie 1.4. Jak komuś pali tyle co 1.4 to albo czyta z komputera albo zaraz będzie remont bo ubogo jak cholera.

Usterki Honda Civic VII

Liczba wpisów: 50
Elektryka
  • Honda Civic VII Hatchback 1.4 16V 90KM 66kW 2001-2005
  • instalacja elektryczna
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 0
Żarówki, problem ze stykami, palące się często razem z bezpiecznikami, dziś przy -7 otwarła mi się szyba i nie reaguje.. pada śnieg, trzeba było zabezpieczyć na szybko drzwi.. klima przestała działać, podświetlanie pokręteł nawiewu. W wydechu dziura, rdza na karoseri, zwłaszcza tylna klapa.. I zacinająca się przy okazji. Dziś pociągłem za rączkę od przedniej maski, irwała się.. spryskiwacze przestały działać przy najgorszych możliwych warunkach... zawieszenie całe do roboty po 250000km. Trochę się zawiodłem, liczyłem na coś więcej od Japończyka.
Temperatura, obroty
  • Honda Civic VII Hatchback 1.4 16V 90KM 66kW 2001-2005
  • silnik
  • 265 tys. km
Z reguły jeżdżę na gazie, problemów z samochodem jest sporo, z niewiadomych mi przyczyn temperatura skacze do czerwoności bez reguły, mogę jechać spokojnie przez 5 minut i się zagrzeje, a mogę jechać 2h i wszystko będzie okej. Dzieje sie to bardzo rzadko, mniej więcej raz na miesiąc. Często musze dolewać też płyn chłodniczy oraz olej. Ostatnio auto na gazie dziwnie wibruje, na postoju czuć to dużo bardziej, falują też wtedy obroty, na benzynie jest okej. Na zimnym silniku przy dodaniu gazu czasem reakcja jest po 2-3 sekundach. Sporadycznie zapali też się check engine z sondy, którą już wymieniałem.
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
KOROZJA
  • Honda Civic VII Hatchback 2.0 i 16V Type S 160KM 118kW 2004-2005
  • nadwozie
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 5
Nie 0
Rdza, podwozie i błotniki tylne, reszta zdrowiuteńka bo nie ruszana. Sprowadzony z NIEMIEC 15-latek z przebiegiem 70oookm, zero konserwy, rdzy sporo na podwoziu, szczotka, szlifiera i jazda, zabezpieczenie, konserwacja, podwozie, profile, progi, drzwi maska, klapa. Tylne błotniki robione ale raczej z obtarć. Pomalowane i zabezpieczone na maxa. Będzie spokój parę lat. reszta bez zastrzeżeń, magiel po poprawce wady fabrycznej, stukanie. Wymiana custom ślizg, regulacja docisku listwy. Teraz igła. Jazda niczym nówką.

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 28
4,5
Honda Civic VII
Hatchback 2.0 16V Type R 200KM 147kW
homologacja: F H.U..CZAKRAM.
instalacja: BRC
przebieg: 120 tys. km
użytkowana przez: 10 tys. km
Jestem wieloletnim użytkownikiem samochodów marki HONDA z instalacją LPG. Pierwszy samochód tej marki kupiłem od p. Krzysztofa i od razu założyłem instalacje gazową. Obecnie użytkuję już trzecie auto tej marki z LPG i szczerze polecam usługi firmy CARMAX. Fachowość i szeroka wiedza właściciela zakładu gwarantuje zadowolenie z jakości usługi. Wszyscy pracownicy zakładu są...
5,0
Honda Civic VII
Hatchback 1.6 16V 110KM 81kW
homologacja: F H.U..CZAKRAM.
instalacja: ZAVOLI
przebieg: 205 tys. km
użytkowana przez: 20 tys. km
Auto już dość leciwe, silnik ma przejechane ponad 200 tys.km, ale po zamontowaniu gazu (Zavoli Winner) pracuje dalej bez zarzutu. Nie ma problemu z odpalanie, przyspieszaniem, spadkiem obrotów. Jeżdżę zarówno po mieście jak i trasy i w każdej sytuacji, przy różnym prędkościach wszystko działa idealnie.
4,5
Honda Civic VII
Hatchback 1.6 16V 110KM 81kW
homologacja: F H.U..CZAKRAM.
instalacja: BRC
przebieg: 153 tys. km
użytkowana przez: 56 tys. km
Jeżdżę na instalacji BRC Kit Alba od 2 lat. Przez cały okres użytkowania nie miałem potrzeby wymiany żadnego podzespołu. Regularne przeglądy i instalacja cały czas pracuje jak trzeba. Zwrot instalacji był już po roku czasu . Jak dla mnie jest udana instalacja i warto w nią zainwestować.
Honda Civic VII