Szukaj

Informacje o Honda Civic IX Hatchback 5d 1.6 i-DTEC 120KM 88kW 2013-2015

Lata produkcji: 2013 – 2015
Segment: Niższa klasa średnia

Benzynowy silnik 1.4l 100KM? Nie bardzo. Jest trochę za słaby do tego auta, leniwie reaguje na gaz przy niskich obrotach i brakuje mu mocy. Jednak jeśli kupujecie Civic z naciskiem na jazdę po mieście, to ta jednostka będzie idealna. W przeciwnym wypadku postawcie na wariant 1.8 142KM. Też lubi wysokie obroty, ale jest nieco elastyczniejszy, niż w poprzedniej generacji tego modelu. I tak naprawdę byłby jedynym interesującym motorem, gdyby Honda nie wprowadziła diesla 1.6 120KM. Cena odstrasza, ale motor jest ciekawym uzupełnieniem oferty – chętnie reaguje na ruchy prawej stopy, lubi wchodzić na obroty i do około 100km/h zachowuje naprawdę niezłą dynamikę. Trzeba tylko dużo jeździć, żeby zakup się zwrócił.

czytaj więcej
Powagosław

Mniej prototypowy, awangardowy i rewolucyjny niż jego poprzednik, to fakt. Ale chyba nikt rozsądny nie spodziewał się kolejnej rewolucji. Jest ewolucja, której kierunek jest jak najbardziej słuszny. To wciąż piękny samochód.

~Powagosław
Luzacjusz

Civic wciąż odróżnia się od reszty konkurencji i wygląda jak statek kosmiczny. Ale o ile poprzedni model był wehikułem z „Gwiezdnych wojen”, ten nadaje się do pierwszych odcinków „Star Treka”. Czyli krok w tył. Subtelny i ze smakiem, ale jednak w tył.

~Luzacjusz
Produkowany od 2013 do 2015 roku
Pojemność skokowa 1597 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 120 KM (88 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 300 Nm przy 2000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Ogólna ocena
4,6 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Bezawaryjność (poważne usterki) + Całokształt + Silnik

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Stosunek jakość/cena - Karoseria

Wybrane oceny

4,4
~Szyszol
Honda Civic IX
Hatchback 5d 1.6 i-DTEC 120KM 88kW
Auto warte swojej ceny. Wziąłem je nijako kompromis między ceną, jakością, a prestiżem. Wolałem kupić auto świeże, które będzie niezawodne i z ciekawym wyposażeniem, niż kilkuletnie audi czy BMW dla szpanu. Nie zawiodłem się. W sumie nie mam co napisać. Wymieniłem olej, klocki i jeżdżę. Jedyny problem to niska jakość klocków hamulcowych. Mimo, że zostało jeszcze okładziny na min 20tys km. hamulce strasznie piszczały jak w starym polonezie. Ogólnie autem dojeżdżam 20km do pracy i mam nadzieję że dpf zbyt szybko mnie nie zawiedzie. Minus brak kontrolki ostrzegawczej, że dpf "pracuje" czyli się wypala. Niewiadomo czy gasić czy nie. Mimo iż jestem zaręczonym kawalerem, auta nie zmienię przez wiele lat. Zda egzamin nawet ż dzieckiem ;)
4,8
~Tomasz
Honda Civic IX
Hatchback 5d 1.6 i-DTEC 120KM 88kW
Samochód kupiłem z przebiegiem 120 000 km, ja przejechałem nim kokejne 30 000 km. Samochód jest poleasingowy, regularnie serwisowany. Jedyna rzecz jaka była wymieniona na gwarancji to silniczek od wentylatora (piszczał). Poza tym samochód nie wymagał żadnych napraw. od jakiegoś czasu częściej poruszam się nim po mieście, w korkach, pomimo tego DPF nie dał o sobie znać, profilaktycznie dwa razy w miesiącu przeganiam go S8, żeby się wypalił. Prowadzi się rewelacyjnie, pomimo tylko 120KM jest bardzo zwinny i dymaniczny. Osiągniecie 200 km/h nie sprawia mu najmniejszego problemu, przy tym jest bardzo cichy w środku. Bardzo bogato wyposażony w wersji Life Style.
4,9
~Arkady
Honda Civic IX
Hatchback 5d 1.6 i-DTEC 120KM 88kW
Ekonomiczny, komfortowy, cichy, dynamiczny, czego potrzebujemy więcej?
Średnie spalanie dla Honda Civic IX Hatchback 5d 1.6 i-DTEC 120KM 88kW 2013-2015
4,9
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,2
Honda Civic IX
Hatchback 5d 1.6 i-DTEC 120KM 88kW
Najlepszy silnik w tej generacji, moc odpowiednia do sprawnej jazdy, może nie jest to mistrz jazdy spod świateł, ale 300Nm w tej lekkiej budzie sprawia że jest bardzo elastyczny, czego nie można powiedzieć o 1.8 Jazda głównie w mieście, średnia latem 5-5.3 zimą do 5.7-5.8 Jazda drogą krajową do 120 max spalanie do 4.5 autostrada i tempomat 160-170 to 6.5 średnio.
5,2
Honda Civic IX
Hatchback 5d 1.6 i-DTEC 120KM 88kW
Najlepszy silnik w tej generacji, moc odpowiednia do sprawnej jazdy, może nie jest to mistrz jazdy spod świateł, ale 300Nm w tej lekkiej budzie sprawia że jest bardzo elastyczny, czego nie można powiedzieć o 1.8 Jazda głównie w mieście, średnia latem 5-5.3 zimą do 5.7-5.8 Jazda drogą krajową do 120 max spalanie do 4.5 autostrada i tempomat 160-170 to 6.5 średnio.
5,1
Honda Civic IX
Hatchback 5d 1.6 i-DTEC 120KM 88kW
Spalanie bardzo przyzwoite, przy typowo dziadkowej jeździe można zejść do 3.1 a nawet niżej. Przy normalnej jeździe po trasie 80-100km/h średnie spalanie to 3.5, więc bardzo zadowala. Na trasie, kiedy wyprzedza się inne auta bez przerwy wychodzi 4.8l. Przy ostrej jeździe po mieście lub na wyścigach 8-9l można osiągnąć. Dynamika auta jest zadowalająca. Jestem bardzo zadowolony z tego auta. Na trasy jest stworzony ze względu na wygodę i spalanie.
Honda Civic IX Hatchback 5d