Szukaj

Informacje o Honda Civic IX Hatchback 5d

Lata produkcji: 2012 – 2015
Segment: Niższa klasa średnia
Produkowana w latach 2012-2016 (w USA dostępna od roku 2011, przed debiutem na Starym Kontynencie) dziewiąta generacja modelu. Hondę Civic IX w wersji produkcyjnej zaprojektowali Toshiyuki Okumoto oraz Takuya Miyazawa, a jego pierwowzorem koncepcyjnym była zaprezentowana w roku 2010 seria prototypów Civic Concept, które z kolei były inspirowane m.in. modelem hybrydowym CR-Z, a także (częściowo) amerykańską odmianą Hondy Accord. Ze swoim poprzednikiem był mocno powiązany zarówno pod względem konstrukcyjnym, jak i technicznym (m.in. ta sama platforma podłogowa). Honda Civic dziewiątej generacji oferowana była w wersjach sedan, hatchback, kombi i coupe. Auto poddano modernizacjom w roku 2013 oraz 2014.
czytaj więcej
Powagosław

Mniej prototypowy, awangardowy i rewolucyjny niż jego poprzednik, to fakt. Ale chyba nikt rozsądny nie spodziewał się kolejnej rewolucji. Jest ewolucja, której kierunek jest jak najbardziej słuszny. To wciąż piękny samochód.

~Powagosław
Luzacjusz

Civic wciąż odróżnia się od reszty konkurencji i wygląda jak statek kosmiczny. Ale o ile poprzedni model był wehikułem z „Gwiezdnych wojen”, ten nadaje się do pierwszych odcinków „Star Treka”. Czyli krok w tył. Subtelny i ze smakiem, ale jednak w tył.

~Luzacjusz

Honda Civic IX Hatchback 5d – wybierz silnik

Pokaż silniki:
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 5
Liczba miejsc 5
Średnica zawracania 10,8 m
Promień skrętu 5,4 m
Długość 4300 mm
Szerokość 1770 mm
Szerokość z lusterkami bocznymi 2066 mm
Wysokość 1440 mm
Wysokość z anteną 1590 mm
Rozstaw osi 2595 mm
Prześwit 140 mm
Maksymalna pojemność bagażnika (siedzenia złożone) 1378 l
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 477 l
Dopuszczalne obciążenie dachu 75 kg
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(85%)

Zalety

+ Bezawaryjność (poważne usterki) + Układ jezdny + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Karoseria - Widoczność

Wybrane oceny

4,4
~DawidO
Honda Civic IX
Hatchback 5d 1.8 i-VTEC 142KM 104kW
Bardzo pojemny samochód przy niewielkich zewnętrznych wymiarach, świetne zawieszenie, super trzyma się na zakrętach. Całkowicie bezawaryjny - od nowości czyli od ponad 10 lat w rodzinie. Nigdy nie uległ żadnej awarii, cały czas serwisowany. Składające się tak fotele, i siedzisko tylnej kanapy- to tylko w hondzie (w nowych civicach już nie ma tych foteli). Nadwozie po tym czasie bez jakiejkolwiek rdzy. Z minusów (tylko drobne): - słabo wyciszone podwozie - dźwięk silnika niezbyt przyjemny przy wyższych obrotach, a przy średnich obrotach przydałoby się więcej momentu obrotowego - na elementach podwozia pojawia się rdza (jak w większości japońskich samochodów) - skrzynia mogłaby być inaczej zestopniowana 2,3,4 bieg mógłby być krótszy, a 6-ty dłuższy- na autostradę. - poprzez dużą przednią szybę, wnętrze nierównomiernie chłodzi się latem - z przodu jest ciepło, a z tyłu zimno. Nawiewy są jakoś źle skonstruowane, że za mocno dmucha z tyłu z nawiewów które są z przodu.
4,3
~Bart
Honda Civic IX
Hatchback 5d 1.8 i-VTEC 142KM 104kW
Moim zdaniem civic IX generacji jest naprawdę udanym autem, użytkuję go już 3,5 roku i nie mam z nim żadnych problemów, wykonuje tylko wymiany części eksploatacyjnych oraz wszystkie płyny oleje itd. Silnik jak dla mnie jest wystarczająco dynamiczny i spalanie jest zadowalające (typowa jazda po mieście w korkach to 10l/100km w trasie można naprawdę zejść do 6l/100km). Warto zwrócić uwagę na lakier w jakim jest stanie, to jest akurat najsłabsza strona tego samochodu jak i zabezpieczenie antykorozyjne, choć w moim 10 letnim aucie jeszcze nie ma tego problemu.
4,9
~Kliczek
Honda Civic IX
Hatchback 5d 2.2 i-DTEC 150KM 110kW
Miałem UFO czyli Civic VIII 5d 2.2 i-CDTi, to było świetne auto. Ale lata mijają i zacząłem szukać godnego następcy. Wiec poszukałem i kupiłem Civic IX gen. 5d 2.2 i-DTEC w limitowanej wersji Sport+ 180KM. Wygląda prawie jak zwykły Civic, ma 5 drzwi, a jest w piekielnie mocnym 180 konnym dieslu. Mam rocznik 2012. Jeżdżę nim trzy lata, długo szukałem pachnącej sztuki z małym przebiegiem. Jak kupiłem miał 47 tys. km. Miałem kilkadziesiąt samochodów różnych marek i ten jest chyba najlepszym kompaktem jaki miałem. A silnik 2.2 I-DTEC 180KM to moim zdaniem najlepszy silnik diesla w kompaktach w historii. Pracuje delikatnie, jedzie jak burza, jest oszczędny, trwały i całkowicie niezawodny, Pomimo, że z autem się nie patyczkuję i użytkuję je normalnie, czyli w miarę potrzeb, Honda 2.2 i-DTEC nie generuje żadnych problemów z filtrem DPF. Zero problemów. Mówią, że ma drogie części, ale nie są potrzebne... Reszta auta też jest w porządku, w Civicu IX odczuwam znaczącą poprawę w porównaniu do CIVICA VIII - tzw UFO. W Civicu IX przede wszystkim poprawiono zawieszenie - jest przyjemnie sprężyste, ale i komfortowe.
Średnie spalanie dla Honda Civic IX Hatchback 5d
6,5 – 7,4
l/100 km
4,9 – 5,4
l/100 km
6,4 – 9,1
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,4
Honda Civic IX
Hatchback 5d 1.8 i-VTEC 142KM 104kW
Samochód użytkowany głównie do dojazdu do pracy. 30% miasto 70% autostrada. Prędkości na autostradzie max 110km/h Przyspieszenia umiarkowanie dynamicznie tj zmiana biegów w okolicy 3 tys. Zastosowany olej to 0w20. Miałem okazję przetestować auto w mocno górskim terenie wtedy spalanie podskoczyło do 6,7l. Miałem też okazje przetestować samochód załadowany 150kg bagażu + 4 os wtedy również 6,7l. Ogólnie uważam, że to dobre wyniki jak na taką pojemność. Myślę, że może uda mi się jeszcze zejść poniżej, gdy zastosuje bardzie ergonomiczne opony, ale to czas pokaże. Póki co opony seryjne.
9,3
Honda Civic IX
Hatchback 5d 1.8 i-VTEC 142KM 104kW
Witam Stag 4 bez lubryfikacji. Średnie spalanie z 20tys km to 8.7 LPG oczywiście przeliczane osobiście. Na gazie komp zaniża spalanie od litry nawet do 1.8 Spalanie w trasie autostrada tankowanie przed wjazdem i w trakcie podróży na autostradzie, 170 km/h przez około 180 kilometrów później prze jakieś 5-10 km 110 -130km/h spalanie po zatankowaniu 11.48 LPG pełny bagażnik + dwoje dorosłych i dwoje dzieci. Delikatna trasa (bieszczady) też dwoje dzieci i dorosłych + lekki bagaż spalanie 7.65. Nie są to bajki tak wygląda u mnie realne spalanie tego samochodu. Przeliczane po każdym tankowaniu. Pozdrawiam i bezawaryjnej jazdy życzę:)
5,2
Honda Civic IX
Hatchback 5d 1.6 i-DTEC 120KM 88kW
Najlepszy silnik w tej generacji, moc odpowiednia do sprawnej jazdy, może nie jest to mistrz jazdy spod świateł, ale 300Nm w tej lekkiej budzie sprawia że jest bardzo elastyczny, czego nie można powiedzieć o 1.8 Jazda głównie w mieście, średnia latem 5-5.3 zimą do 5.7-5.8 Jazda drogą krajową do 120 max spalanie do 4.5 autostrada i tempomat 160-170 to 6.5 średnio.
Honda Civic IX Hatchback 5d