Szukaj

Informacje o Ford Mondeo V Kombi 2.0 TDCi 180KM 132kW 2014-2019

Lata produkcji: 2014 – 2019
Segment: Klasa średnia
Najsłabszy w zestawie jest diesle 1.6 115KM. Kiepsko wygląda na tle ogromnego nadwozia i też tak samo radzi sobie z tym autem, ale tak naprawdę jest idealnym rozwiązaniem dla flot. Duże przebiegi i jazda poza miastem do celu – to coś dla niego, a duża moc firmom i tak jest nie potrzebna. Prywatnym odbiorcom znacznie bardziej spodoba się benzynowy 1.5 EcoBoost 160KM. Zaskakuje swoją kulturą pracy i werwą. Chętnie rozpędza auto i jest całkiem elastyczny. Jeśli to mało – jest też wariant 2.0 EcoBoost 203 oraz 240KM, a także 187-konna hybryda. Szczególnie ta druga propozycja jest świetna – błyskawicznie reaguje na pedał gazu i ma sporą rezerwę mocy. Flagowy diesel to z kolei 2.0 TDCi 150 lub 180KM i również zasługuje na ciepłe słowo. Co prawda poniżej 2000 obr./min. nic się nie dzieje, ale wystarczy przekroczyć tą granicę, by go polubić. Na dłuższe trasy jest w sam raz.
czytaj więcej
Powagosław
Najciekawsze i najbardziej spójne Mondeo od czasu drugiej generacji tego modelu. Projekt na miarę pozycji i renomy tego samochodu w Europie. ~Powagosław
Luzacjusz
Mustang wśród rodzinnych sedanów. Żarty żartami, ale fakt taki, że Mondeo nigdy nie był równie drapieżny i tak dynamicznie wystylizowany, jak jest dziś. A że trochę przy tym „Aston Martin wannabe”… Może być. ~Luzacjusz
Produkowany od 2014 do 2019 roku
Typ silnika diesel
Moc silnika 180 KM (132 kW) przy 3750 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 400 Nm przy 2000-3250 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
System start&stop Dostępny
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 6
System start&stop Dostępny
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba stopni 6
System start&stop Dostępny
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(83%)

Zalety

+ Silnik + Układ jezdny + Wyciszenie

Wady

- Skrzynia biegów - Widoczność - Wentylacja i ogrzewanie

Wybrane oceny

4,8
~Michalnk
Ford Mondeo V
Kombi 2.0 TDCi 180KM 132kW
Jeżdżę wieloma markami aut od VW, Forda do klasy tzw. premium Audi czy BMW. Zdecydowałem się na zakup Forda Mondeo w wersji Vignale przez ciekawość. Faktycznie różnica jest spora między zwykłym Mondeo a Vignale. Zaczyna się od gadżeciarskich chromów przez bardzo gustowne i ciekawe stylowo i gatunkowo wykończenie wnętrza aż po wyciszenie auta. Auto pod tym względem puka do klasy premium. Zawieszenie jest bardziej komfortowe i zdecydowanie cichsze przy zachowaniu niesamowitej zwinności na drodze. Przejeździłem dwa Focusy, dwa Galaxy z nowej generacji i poprzednie Mondeo i zawsze pomimo to były naprawdę dobre auta brakowało mi jeszcze większego komfortu i wyciszenia. Nowe Vignale pod tym względem jest takie jakie powinny być ford już od jakiegoś czasu Jednak ford nie byłby sobą jakby coś nie zepsuł. Poprzednie Mondeo było dla użytkownika obszerniejsze wewnątrz. O ile trend mocnej zabudowy miejsca pracy kierowcy jest wg. mnie prawidłowy ponieważ kierowca ma wszystko pod ręką i czuje się bardziej integralny z samochodem o tyle wielka szkoda, że rozbudowana konsola i więcej materiałów wyciszeniowych w aucie przyniosły mniej przestrzeni z tyłu auta i mniejszy bagażnik. Wielka szkoda ponieważ gdyby zachowano lub zwiększono przestrzeń dla pasażerów i chociaż zachowano pojemność bagażnika to VW miałby ogromny ból głowy. To nie znaczy oczywiście że auto jest małe ale dla mnie powinno być większe
4,6
~Marek
Ford Mondeo V
Kombi 2.0 TDCi 180KM 132kW
Rocznie autem robiłem coś koło 90tyś km, jedyna usterka to po przejechaniu 95tyś. km padła pompa wody, całe szczęście, że padła ponieważ pół paska rozrządu bylo już w strzępach. To byla jedyna naprawa tego auta. Olej zmieniany co 15tys. km, a nie tyle co ile karze producent bo to jakieś nieporozumienie. Mam ciężka nogę, więc spalanie oscylowalo gdzieś w granicach 8.5-9l/100km na trasie. Polecam jak najbardziej, bardzo wygodny samochod.
4,9
~Artur
Ford Mondeo V
Kombi 2.0 TDCi 180KM 132kW
Super auto rodzinne o fajnym wyglądzie zewnętrznym. Dużo ciekawych rozwiązań wiele różnych konfiguracji na rynku wtórnym umożliwia wybranie idealnego auta dla siebie. Części eksploatacyjne w przystępnych cenach. Silnik francuskiej konstrukcji pracuje dobrze i dynamicznie. Tylne zawieszenie wielowahaczowe nie należy do skomplikowanych. Dobrze zaprojektowane. Mankamentem jest łuszczącą się pompa paliwa, trzeba kontrolować filtr paliwa oraz termostat
Średnie spalanie dla Ford Mondeo V Kombi 2.0 TDCi 180KM 132kW 2014-2019
7,1
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,8
Ford Mondeo V
Kombi 2.0 TDCi 180KM 132kW
Autostrada 140 kmh trasa 800 km spalanie 6,3l. Ta sama trasa 130 kmh 5,7l Trasa tylko po mieście na odcinkach do 5 km przez 4 tygodnie 9l. Wyniki rzeczywiste po tankowaniu i przeliczeniu. Komputer mocno zaniża po mieście.
6,7
Ford Mondeo V
Kombi 2.0 TDCi 180KM 132kW
W cyklu mieszanym trudno zejść poniżej 7 litrów. Codzienne dojazdy do pracy około 15 km drogą szybkiego ruchu, "kręcenie się po mieście", parę jazd powyżej 30 km obwodnicą trójmiejską (czyli nie za szybko, bo duży ruch). Komputer przekłamywał o około 0,7 0,8 l zaniżając z komputera. Po zmianie ustawień pokazuje to, co jest. A jest przy spokojnej jeździe około 7 l/100 w cyklu mieszanym.
7,5
Ford Mondeo V
Kombi 2.0 TDCi 180KM 132kW
Koła 235/40/19 i opony wielosezonowe. Styl jazdy raczej dynamiczny ale nie sportowy. Skrzynia cały czas w trybie Drive (trybu sportowego oraz łopatek praktycznie nie używam). Start Stop za każdym razem wyłączony. Doajzdy do pracy około 12km plus weekendowe wypady za miasto, wtedy od pełnego do pełnego tankowania wychodzi mniej więcej 7.5 do 8 litrów w zależności ile przejechałem typowo po mieście a ile trasa. Komputer przekłamuje jakieś 0.25 litra na minus.

Usterki Ford Mondeo V

Liczba wpisów: 20
Wysokie spalanie + wymiana DPF przy 15 tys,
  • Ford Mondeo V Kombi Facelifting 2.0 EcoBlue 190KM 140kW 2019-2021
  • silnik
  • 16 tys. km
Witam Auto ma ledwo rok wersja Vignale. Diesle 140 kW. Auto było juz 4-5 razy w serwisie. Wysokie spalanie.... według mnie cos koło 8,8l.100 - cykl autostrada 100-130. tak ma byc ? Kultura pracy silnika daje wiele do życzenia.. przy zapalaniu długa praca rozrusznika. W aucie za ponad 139tys wymienione juz było: wtryski kpl przewody wysokiego ciśnienia + czujniki. pompa wysokiego ciśnienia rozrząd a teraz - świece. Auto po hamowaniu - nie ma fabrycznej mocy - 168km - a gdzie 190km. Serwis tłumaczy sie ze robią co mają - decyzyjność inżyniera z forda polska. w tym aucie raczej silnik już klęka a dopiero ma 16tys. Moze mam pecha albo to takie ma byc ? Wygląda ładnie ale trwałości - raczej lipna. Raczej nie skorzystam z zakupu nowego samochodu w przyszłości a szczególnie będę unikał tej marki.
Problem rozwiązany
6 komentarzy
Elektryczna maniana
  • Ford Mondeo V Kombi 2.0 TDCi 180KM 132kW 2014-2019
  • instalacja elektryczna
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 6
Nie 20
Nalot 111 tyś piękna sylwetka mocny silnik ale elektryka to nieporozumienie. Auto pachnie jeszcze nowością posiadam od 2 miesięcy i już był na serwisie i wybieram się po raz drugi. Za pierwszym razem po 300 kilometrach w trasie pojawił się klucz serwisowy a potem check engine i tryb awaryjny. Na serwisie odnaleźli błąd skasowali potrzymali dwa dni obserwowali i oddali jako że sprawne no ok. Teraz znowu mi się to stało ale jako że był weekend nie mogłem nic zrobić. Auto postawiłem a następnego dnia samo się naprawiło i było zupełnie sprawne co mnie zszokowało. Postanowiłem zabrać go na spacer i tu przy zapaleniu silnika któryś tam raz podczas wycieczki auto chce wcisnietego sprzęgła do rozruchu które było juz wcisniete ponadto zielona dioda na guziku zaczęła mrygac i zglupialem. Wciskam puszczam i tak parę razy ale nic się nie dzieje sprzęgło wcisniete a on dalej chce żeby je wcisnąć wkoncu przyciskam guzik start i momentalnie klucz serwisowy i check engine i brak mocy. Szlag mnie trafił. Zgasilem dziada zapalilem fajkę z nerw i wsiadam po raz drugi no i czary mary wszystko gra i buczy. Auto się naprawiło. Zglupialem do reszty. Niestety na jakieś 20 odpalen jakies 5 razy jest problem ten sam. Jeżeli to wada elektryki lub choroba wieku dziecięcego to ja go oddaje do domu dziecka. Za kupę siana oczekuje czegoś co mnie nie zawiedzie bo teraz to wielka niewiadoma za każdym razem jak jadę co się wydarzy. Do serwisu hulam i niech robią co chcą. Wstyd tak spieprzyc naprawdę śliczne auto. Zawiodłem się.
4 komentarze
uszczelka pod głowicą
  • Ford Mondeo V Kombi Facelifting 2.0 Hybrid 187KM 138kW 2019-2021
  • silnik
  • 224 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 0
Zakupiłem używany 5-letni egzemplarz z 2019 roku, z przebiegiem 224tys. km jako sprawny i okazało się że miał przepaloną uszczelkę pod głowicą. Naprawa w ASO około 10k PLN, koszty pokryła ubezpieczalnia. W serwisie rzekli, że to pierwszy taki przypadek w historii, bo ogólnie te auta są bezawaryjne :)
Ford Mondeo V Kombi