Szukaj

Informacje o Ford Mondeo III Kombi 2.0 TDCi 130KM 96kW 2002-2007

Lata produkcji: 2002 – 2007
Segment: Klasa średnia
Debiutująca w salonach sprzedaży jesienią 2000 roku III generacja Mondeo, była od swoich poprzedników autem dużo większym. Sylwetka auta zmieniła się diametralnie – była pełna zdecydowanych, ostrych linii. Projektując model skorzystano częściowo z „New Edge” – koncepcji stylistycznej Forda, którą wcześniej zastosowano w modelach Ka, Focus i Cougar. W 2004 i 2005 roku modernizowano model. Na rynku amerykańskim był dostępny jako Ford Five Hundred oraz Mercury Milan. W roku 2006 ostatni Mondeo III opuścił halę produkcyjną.
czytaj więcej
Powagosław
Najciekawsze i najbardziej spójne Mondeo od czasu drugiej generacji tego modelu. Projekt na miarę pozycji i renomy tego samochodu w Europie. ~Powagosław
Luzacjusz
Mustang wśród rodzinnych sedanów. Żarty żartami, ale fakt taki, że Mondeo nigdy nie był równie drapieżny i tak dynamicznie wystylizowany, jak jest dziś. A że trochę przy tym „Aston Martin wannabe”… Może być. ~Luzacjusz
Produkowany od 2002 do 2007 roku
Pojemność skokowa 1998 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 130 KM (96 kW) przy 3800 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 330 Nm przy 1800 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 18,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 86 x 86 mm
Zapłon samoczynny
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(69%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Układ jezdny + Ergonomia

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Bezawaryjność (poważne usterki) - Karoseria

Wybrane oceny

4,2
~system931
Ford Mondeo III
Kombi 2.0 TDCi 130KM 96kW
Samochód użytkuję od dwóch (i pół) lat, przejeżdżając nim w sumie nieco ponad 50 000km. Jest bardzo wygodny, nigdy mnie nie zawiódł, w zimie przy największych mrozach odpala bez najmniejszego problemu. Trzeba jednak uważać przy bardzo wysokich mrozach, ponieważ gęste paliwo nie idzie dobrze w parze z wtryskami. Lepiej dolewać dodatek do oleju napędowego. Zdarzają się od czasu do czasu drobne usterki, jednak nic nazbyt uciążliwego ani uniemożliwiającego korzystanie z samochodu. Spalanie jest bardzo niskie biorąc pod uwagę rozmiar oraz wagę samochodu. Bagażnik jest monumentalny. Problem z wtryskami zasadniczo nieistnieje, jeśli się wie jak go rozwiązać. Wtryski same w sobie są bezawaryjne, to układ paliwowy korodował i opiłki z paliwem dostawały się do wtrysków co powodowało ich awarię. Jak ten problem jest rozwiązany to wtryski będą służyły przez setki tysięcy kilometrów. Samochód oceniam na 4,5 gwiazdki, ale niestety nie ma takiej możliwości :)
4,9
~Pauli
Ford Mondeo III
Kombi 2.0 TDCi 130KM 96kW
Nie rozumiem tych negatywnych opinii o Fordzie Mondeo. Mojego kupiłem w salonie Forda w Paderborn z przebiegiem 140tys km. Pełna książka serwisowa (prawdziwa) 2 właścicieli przede mną. Autko w wersji Ghia X. Autem jeździłem głównie po Niemczech. Automat 5-cio biegowy Tiptronic firmy Jatco. Auto nigdy nie strajkowało ani nie stwarzało problemów. Oprócz elementów eksploatacyjnych nie naprawiałem nic innego. Serwis robiłem w ASO Ford, gdzie wymiana oleju oraz filtrów wynosiła mnie ok 150eur. Na początku zainwestowałem w filtr powietrza firmy K&N dzięki czemu auto odzyskało dynamikę. Ponieważ paliwo miałem firmowe nie musiałem kombinować w oszczędzanie kilku centów na podejrzanych stacjach. Jedyna uwaga, ponieważ paliwo firmowe było bardzo "suche" dolewałem na bak ok 100ml oleju syntetycznego do 2-suwów Liqui Moly. Poprawiało to znacząco kulturę pracy wtryskiwaczy (ciszej pracowały). Tę samą kulturę pracy bez dolewania oleju uzyskiwałem tankując w Polsce Shell V Power Diesel co oprócz tego zwiększało zasięg o 100km (Niemiecka Autostrada A2) Więc PALIWO MA ZNACZENIE ! 130KM wystarcza do dynamicznej jazdy i ruszania z piskiem opon. Mondeo TDCI jest stworzone do jazdy po autostradach z dużymi prędkościami ! Kto będzie jeździł tym autem po mieście to zacznie mieć problemy. Ja gdy za długo ujeżdżałem go na krótkich odcinkach (15km do pracy) to po kilku miesiącach odczuwałem spadek mocy i zakopcenie kolektora (puszczanie bąków przy redukcji z 4 biegu na 3) Na przeglądzie TUV i AU diagnosta kazał mi regularnie ganiać auto po autostradzie z obrotami przynajmniej 3000obr/min aby przepalić wydech, w innym przypadku nie przeszedłbym badania spalin. Faktycznie, po wyjęciu EGR i kolektora dolotowego ukazała się cała kopalnia sadzy wynikająca z "ekonomicznej" jazdy. Reasumując: Mondeo z silnikiem TDCI to auto to pokonywania setek kilometrów z dużymi prędkościami po autostradach. przy jeżdzie super oszczędnej do 110km/h spali do 5.5ltr/100km przy jezdzie 140km/h + krótkie sprinty do 160km/h wezmie 7,2ltr/100km powyżej 160km/h pojawia się wir w baku (mówimy o ciągłej prędkości) w mieście przy korkach do 8,5l/100km przy dynamicznym ruszaniu.
4,5
~whisstler
Ford Mondeo III
Kombi 2.0 TDCi 130KM 96kW
Całkosztalt auta oceniam jako doskonały. Mimo krążących niemalże legend o awaryjności ja jestem bardoz zadowolony z tego auta. Nie zgodzę ze tymi opiniami, choć szczypta prawdy w tej czarze goryczy jest, bo auto eksloatowane i to mocno ma prawo czasem dać o tym znać. Auto było sprowadzone z Niemiec i szczerze od pierwszego właściciela ze stanem licznika około 190tys km. Nie na alegro z cofniętym o 200tys. I tu się zaczyna.W 4 lata zrobiłem około 100tys km. O diesla ogólnie w dzisiejszych czasach trzeba dbac o czym nie kazdy wie. Technologia common rail jest skomplikowana i w każdym aucie z silnikiem diesla znajdziemy pompę wysokiego ciśnienia i wtryskiwacze (piezoelektryczne lub elektromagnetyczne). W mondeo mk3 wadliwe nie są same wtryskiwacze Delphi, bo takie same są montowane w mercedesach, ale pompa paliwa, której wałek się łuszczy i opiłki zapychają zaworki i przecierają rozpylacze. Większość osób pewnie dla oszczędności tankuje na stacjach auchanowych itp, a to błąd bo zawierają dużo zanieczyszczeń i ogólnie nie nadają się do niczego. Ja tankowałem 4 lata Orlen Verva i czasami w zimę korzystałem z dodatków do czyszczenia diesla. Niestety jakośc paliwa ma tu ogromne znaczenie jak w każdym innym aucie z tego typu silnikiem. Nawet w Audi czy innych markach niestety jeszcze mitycznie uznawanych za niezniszczalne. Widziałem opinię że naprawa wtryskiwaczy kosztowała 8ts. Dziś to koszt około 5tys. Dla porównania same wtryskiwacze Denso w Mazdach kosztują 2100zl/szt , a trzeba je wymienić bo niewielki odsetek regeneracji udaje się w 100%. Co do usterek to auto z przebiegiem prawie 300tys ma prawo czasem szfankować. Z rzeczy poza typowo ekspoatacyjnymi (łożyska [niestety drogie tylne bo w całości z piastą], sprzęgło, łączniki stabilizatorów, tuleje) popsuła się pompa wody (chłodzenie silnika) i wentylator klimatyzacji. Sprzęgło z kołem dwumasowym było drogie ale uważam to za element eksploatacyjny. Jakość wykonania auta w wersji Ghia rewelacyjna.Tapicerka skurzana, kokpit z materiału skóropodobnego, elementy drewnopodobne bardzo ladnie wkomponowane. Nic nie trzeszczy nic nie lata. Wygoda jazdy genialna. Na dalekich trasach rzędu 1,5tys km nie czuje się zmęczenia w ogóle. Na felgach 17" troche twardo, ale auto jedzie w zakrętach ja bolid wyścigowy. Na 16" trochę trzeba zwolnić, ale wygoda sie poprawia i spalanie spada odrobinę. W wersji kombi bagażnik potężny. Jeden z największych w klasie z tamtych lat. Spalanie na trasie przy oszczędnej jeździe około 100km/h to 5-5,5l. Choć komputer pokazywał najmniej na 16" kołach 4,2l. W trybie mieszanym nie przekraczał 6l. Auto bardzo zrywne 320Nm momentu obrotowego i 130KM bardzo fajnie dają o sobie znać jak chcemy wyprzedzić tira na trasie np:) Podsumowując auto baaardzo wygodne, śśświetnie się prowadzi, oszczędne . Jeden warunek, zakup z na prawdę sprawdzonego źródła auta zadbanego i samemu trzeba dbać. Czyli tankowanie na markowych stacjach dobrego jakościowo paliwa i częsta zmiana filtrów. Ja zmieniałem olej z kompletem, razem z filtrem paliwa co 15tys albo dwa razy w roku. Całokształt psują pseudo mechanicy , którzy potrafią powiedzieć wprost ,że ford gowno wort i koniec; bo passata to zrobią od ręki, a w Fordzie trzeba mieć trochę wiedzy i droższy sprzęt.
Średnie spalanie dla Ford Mondeo III Kombi 2.0 TDCi 130KM 96kW 2002-2007
6,8
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,4
Ford Mondeo III
Kombi 2.0 TDCi 130KM 96kW
Auto mam od ponad roku. W trasie to auto bardzo ekonomiczne/ Spala ok 5,2-5,7 l/100 km. To niewiele jak na tak duże i ciężkie auto. Sytuacja zupełnie inaczej wygląda jeśli chodzi o jazdę na krótkich, kilku kilometrowych miejskich odcinkach - wówczas spalanie wynosi od 8,5 aż do 10 l l/100 km. Oczywiście wówczas auto nie ma szans się rozgrzać. Tak że polecam na trasy jak i do miasta (pomimo ciężkiego żywota ford daje rade), jednak w drugim przypadku trzeba sie przygotować na spalanie rzędu 8-10 l/100 km.
7,0
Ford Mondeo III
Kombi 2.0 TDCi 130KM 96kW
witam! Prędzej miałem auto 200 konne w benzynie które przy mojej jeździe spalało średnio 11 litrów ;) Teraz od roku mam Mondeo Mk3 2,0 TDCi 130 KM Kombi i oczywiście nie jeżdż jakoś ekonomicznie... Jeżdże "normalnie" lub dynamicznie i niestety przy prędkości autostradowej u naszych zachodnich sąsiadów na tępomacie 160 km/h 4 osoby plus bagaż komputer pokazał 7,5 litra ;) dla mnie w porównaniu to nie dużo ;) Aczkolwiek pozdrawiam tych, którzy twierdzą, że ich Mondeo z tym silnikiem spala 6 litrów... :)
6,8
Ford Mondeo III
Kombi 2.0 TDCi 130KM 96kW
Auto waży prawie 1600 kg ale jak się już rozpędzu nie ma źle. Jadę 70 na godzinę można osiągnąć spalanie nawet 4 l. do prędkości 100 na godzinę spalanie 4,5 bez problemu na trasie i przez miasta wioski przelotem. A po mieście każdy auto może spalić nawet maluch palił 10 l jak gaz do końca.

Usterki Ford Mondeo III

Liczba wpisów: 128
Tryb awaryjny - zmniejszenie mocy
  • Ford Mondeo III Kombi 2.0 TDCi 130KM 96kW 2002-2007
  • układ wtryskowy
Auto wchodziło w tzw tryb awaryny Mozna było jechac ale ze zmniejszona mocą. W pózniejszym czasie były juz problemy z odpalaniem. Przy mocniejszym nacisnieciu gazu na biegach 4-6 zapalała się kontrolka swiec zarowych tzn migała co jest oznaka niesprawnosci układu zasilania paliwem Po odczytaniu błedów okazało się ze jest błąd P0251 Wg fordowskiego IDS błąd ten ma następujący opis : Usterka regulacji dawki paliwa doprowadzanej do wtryskiwacza Przyczyną może być - błąd sterowania ciśnieniem w szynie paliwowej - brak paliwa w zbiorniku - ograniczenie przepływu miedzy pompą paliwa i zbiornikiem - niedrożny filtr paliwa - zablokowane, splątane lub zagniecione przewody paliwowe - uszkodzone przewody elektr. zaworu regulacji dawki paliwa - usterka wtryskiwacza Następnym krokiem było zrobienie testu przelewowego który wykazał olbrzymi jak na normy przelewy. Przyczyna usterki były wtryskiwacze Jak sie okazało wszystkie 4 do regeneracji Wtryski oddałem do profesjonalnej regeneracj za oryginalnych czesciach firmy Delphi po której zostały nadane nowe kody kalibracyjne. Do tego wymiana filtra paliwa i uszczelniaczy wtrysków i uszczelki pod pokrywa zaworów. Trzeba pokrywe zdjac aby wszystko dokładnie wyczyscic i zamontowac zregenerowane wtryski. Po regeneracj problem sie juz nie pojawił
Problem rozwiązany
4 komentarze
Niedogrzany silnik
  • Ford Mondeo III Kombi 2.0 TDCi 130KM 96kW 2002-2007
  • układ chłodzenia
Bardzo ciężko rosła temperatura płynu a gdy juz po dłuższej jeździe ( np. dynamicznie po trasie ) osiągnęła 90 stopni C to przy najbliższym postoju od razu spadała do 60 stopni C i tak za każdym razem. I zaznaczam ze nie chodzi tu o wysoka sprawność silnika jak niektórzy panowie opisywali na forach czy tłumaczenie że diesla cięzko rozgrzać. Nietrzymanie temperatury to tak samo niekorzystny objaw jak przegrzewanie Silnik potrzebuje odpowiedniej temperatury do optymalnej pracy. Przyczyną usterki był tzw. "mały termostat" - nazywany także termostatem olejowym choć nie wiem czemu Jest to termostat małego obiegu wody i występuje tylko w oryginale. Być może termostat ten znajduje sie w układzie chłodzenia oleju. Tego nie jestem pewien. Wiem napewno że to była przyczyna Napoczątku nie będąc pewien czy to napewno "mały termostat" wymieniłem duży termostat oraz płyn chłodniczy bo i tak był do wymiany. W Mondeo MK3 130 KM TDCI jest go ponad 10 l w całym układzie. Jeżeli weszło mniej to nie opróżniliście całego układu. Po tej wymianie nic sie z temperaturą nie zmieniło wiec wymieniłem mały termostat. Duży termostat to bardzo prosta wymiana jednak aby wymienic mały trzeba wykręcić kolektor dolotowy aby sie do niego dostac. Sam termostat jest na jednej śrubie i odchodzi od niego wężyk zaciśniety obejmą . Po wymianie wszystko wróciło do normy tzn Jazda po miesie ok 8-10 km temp = 90 i trzyma
Problem rozwiązany
4 komentarze
Słabnie i gaśnie w trakcie jazdy
  • Ford Mondeo III Hatchback 2.0 TDCi 130KM 96kW 2002-2007
  • silnik
Mój ford traci moc i gaśnie podczas jazdy ale po mocniejszym wciśnięciu pedału gazu np.przy wyprzedzaniu co jest cholernie uciążliwe i niebezpieczne.Jeszcze jadąc odpalam i dalej jadę.Odnoszę również wrażenie,że dzieje się to po przekroczeniu 100-120km\h jak jestem gdzieś w trasie.Jeżdżąc spokojnie po mieście nie zgasł ani razu.Komputer wykazał słabe ciśnienie paliwa i że przelewa 1 wtrysk-zrobiłem go ,ale to nic nie pomogło.I co dalej robic nastepne czy wymieniac pompę.A od niedawna wyczuwam podczas jazdy lekkie naprawde minimalne szarniecia -pewnie cos siada na dobre.?!prosze o pomoc
Problem rozwiązany
5 komentarzy
Ford Mondeo III Kombi