Szukaj

Informacje o Ford Edge II

Lata produkcji: 2015 – 2020
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Wprowadzona na rynek w roku 2015 druga, obecnie produkowana generacja modelu, stała się, w przeciwieństwie do swojego poprzednika, samochodem globalny marki, za sprawą strategii „One Ford”. Ford Edge II, który na rynku europejskim zadebiutował w roku 2016, został pozycjonowany powyżej modelu Kuga i został wylansowany jako flagowy SUV Forda. Powstał na płycie podłogowej Ford CD4 Platform, którą dzieli m.in. z modelami Mondeo, S-Max i Galaxy, a która została stworzona specjalnie z myślą o globalnych samochodach marki. Jego bliźniaczą wersją luksusową jest Lincoln MKX, dostępny jedynie na rynku amerykańskim.
czytaj więcej
Powagosław

Zeuropeizowany Edge jest monumentalny jak przystało na amerykańskiego SUV-a. Dzięki temu oferuje nie tylko przestrzeń i wygodę, ale i własny charakter, który w przypadku aut tego segmentu ma spore znaczenie.

~Powagosław
Luzacjusz

W Ameryce jest wszystko najlepsze, najszybsze, największe – usłyszał w USA Kaźmirz Pawlak w filmie „Kochaj albo rzuć”. W tym samym duchu sprowadzony do Europy został Ford Edge. Nie jest to ten sam poziom emocji, co przyjazd Donalda Trumpa, ale przynajmniej sylwetkę ma lepszą.

~Luzacjusz

Ford Edge II – wybierz wersję

Pokaż wersję z silnikiem:

Oceny Ford Edge II

Liczba ocen: 47
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(85%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Ergonomia + Układ jezdny

Wady

- Bezawaryjność (poważne usterki) - Bezawaryjność (drobiazgi) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,6
~Dariusz
Ford Edge II
SUV 2.0 EcoBoost 245KM 180kW
Mój jest z 2019r. ze skrzynią 8 biegową. Fajny samochód, dobrze się trzyma drogi, wszystko pod ręką, nawet całkiem dobre wykończenie, nic nie skrzypie. Wadą jest za sztywne zawieszenie i słabe wygłuszenie. Silnik dość cichy przynajmniej na razie (38 tys.km.) Ewidentnie trzeba zmieniać częściej olej silnikowy (2x) niż napisane w manualu, ale to nie problem. Skrzynia na niskich biegach przy zwalnianiu nieco szarpie, taki jej urok. Po wciśnięciu przycisku "S" robi się dużo bardziej sportowo. Jak ktoś lubi śmignąć spod świateł, nie ma problemu, 99% zostaje w tyle. Ładna, elegancka karoseria. Wymieniłem felgi 20" na 19 żeby poprawić nieco komfort. Nie zauważyłem różnicy w prowadzeniu, ale przy przejazdach przez dziury jest lepiej i ciszej. Nowe opony to całoroczne Michelin CrossClimate 255/55R19 trochę cichsze od poprzednich Bridgestone 255/45 R20 Weather Control Evo. Tak, wiem, 19 cali z nowymi oponami są większej średnicy od poprzednich, ale nie ma problemu z felgami o ET 40mm, które kupiłem. Realna prędkość wzrosła od tej pokazywanej na liczniku 2 km/h. Ważne: jak komuś zależy na komforcie w trasie to trzeba samochód dodatkowo wygłuszyć matami butylowymi i gąbką akustyczną. To zrobiłem. Znaczna poprawa przy prędkościach autostradowych. Można słuchać muzyki i pasażerów, co przed wygłuszeniem nie było oczywiste. Ekran nieco mały 8", w wersjach od 2021 r. już 12". Sync3 działa dobrze, nie ma wkurzających czasów oczekiwań na reakcję. Bagażnik duży, pod pokrywą koło zapasowe i jeszcze trochę miejsca na drobiazgi. Wystarczy na bagaże dla całej rodziny 4 os. Konieczny jest aktywny tempomat, który świetnie pracuje, nawet w korkach można.go ustawić, sam samochód zahamuje, po dłuższym stopie wystarczy dodać gazu i dalej już jedzie sam. Na atostradach wystarczy lekko trzymać kierownicę, bez tego się wyłączy, trzyma zarówno odległość do samochodu z przodu jak i pas. Oświetlenie dobre, tak na 5-, pełen automat funkcjonuje super. Generalnie po kilku ulepszeniach jestem zadowolony.
4,6
~Doctorw
Ford Edge II
SUV Facelifting 2.0 EcoBlue Bi-Turbo 238KM 175kW
Długo zastanawiałem się nad tym zakupem, analizowałem rynek, porównywałem różne opcje w tym pozostania w grupie VW (Audi, VW). Ostatecznie zaszalałem z EDGEm i z każdym przejechanym kilometrem utwierdzam się w przekonaniu, że to był bardzo dobry wybór. Przyjemność z jazdy tym samochodem jest nieprzeciętna, wyposażenie więcej niż kompletne, wszystkie systemy wspomagające (czego nie mogę powiedzieć o poprzednim samochodzie VW) działają i to działają sprawnie pomagając w bezpiecznym poruszaniu się po drogach. Sam zakup samochodu odbył się w trudnym okresie narastania pandemii, mimo to był przyjazny i w większości odbył się przez telefon i internet. Na dzisiaj zdecydowałem, że ten samochód zostanie w domu na dłużej niż tylko okres leasingu. Jeśli podejmując decyzję o zakupie samochodu nie chcesz płacić ogromnych pieniędzy za plakietkę to polecam Forda Edge.
5,0
~Sssmok
Ford Edge II
SUV 3.5 V6 TI-VCT 284KM 209kW
Auto wręcz idealne, pojemne, przestronne i bardzo wygodne. Posiadam wersję titanium z panoramicznym dachem. Kupiłem z myślą o rodzinie (dwie małe córki, żona) i komforcie. I jak wielkim zaskoczeniem było dla mnie przekonanie się, ile to auto posiada mocy. 7 sek do 100km/h - czego chcieć więcej od 2 tonowego auta. Dźwięk V6 - poezja, aczkolwiek auto jest mega dobrze wygłuszone, więc silnika możesz posłuchać jedynie przy wyłączonym radiu. Sporo gniazd USB przy kierowcy do duże ułatwienie (komórka, kamerka, muzyka z pendrive). Świetne auto w rozsądnej cenie. Podsumowując warto.
Ford Edge II