Szukaj

Informacje o Fiat Uno I 1.1 55KM 40kW 1983-1989

Lata produkcji: 1983 – 1989
Segment: Auta małe
Pierwsza generacja modelu produkowana w latach 1983-1989. W ofercie Fiata Uno zastąpił model 127. Projektantem samochodu był Giorgetto Giugiaro. Koncepcję oparł na stworzonym przez siebie w 1978 roku prototypie Lancii Megagamma. Uno szybko zdobył mocną pozycję na rynku ugruntowaną przez nagrodę dla Samochodu Roku 1984. W Europie dostępny tylko 3-lub 5-drzwiowy hatchback. W Ameryce Południowej sprzedawano go również w wersjach kombi (Elba lub Duna Weekend) oraz sedan (4-drzwiowa Duna i 2-drzwiowy Premio).
czytaj więcej
Produkowany od 1983 do 1989 roku
Pojemność skokowa 1116 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 55 KM (40 kW) przy 5600 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 86 Nm przy 2900 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 9,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 80 x 55,5 mm
Typ wtrysku gaźnik
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 4
Ogólna ocena
3,9 /5 Średnia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Widoczność + Stosunek jakość/cena + Silnik

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Ergonomia - Wyciszenie

Wybrane oceny

3,8
~mog@fiber.net.pl
Fiat Uno I
Hatchback 1.1 55KM 40kW
W miedzy czasie konieczny był remont kapitalny, ale tylko i wyłącznie z powodu przegrzania silnika (welokrotnego niestety). Auto nadal sprawuje się doskonale zachwyca wielu właścicieli nowszych aut swoją dynamiką, zwinnoscią, i tym, co budzi szczególny podziw, jak tak mały samochód może siętak doskonale trzymaćdrogi - doświadczeni kierowcy oceniają jego "przylepność" do drogi, jako doskonałe. Jednak pragne podkreślić, że zostały także wymienione Amortyzatory i wachacze i system hamulcowy. - koszty poniesione przez ostatni rok eksploatacji rozmyły się i nie były dużym obciążeniem. Wszystkim użytkownikom polecam w szczególności wymiane amortyzatorów - np. na monroe ( do tego modelu sąstosunkowo tanie - a dobre) oraz układ hamulcowy na "team" : tarcze BREMBO i klocki TEXTAR (pozdrawiam moich mechaników z

http://autoelf.pl

- to oni mnie namówili na takie części i jestem zachwycony - sprawność hamulców przyprawia o zachwyt dosłownia każdego, jeżdze bardzo agresywnie a mimo to sąto pierwsze klocki, których nie musiałem zmieniać po pół roku (mam je już ok 10 miesięcy). Uwaga !!! Fiat uno ma niestety też inne poważne WADY, których nie omieszkam tu podać. Po pierwsze blacharka - krótko - do kitu zaczynają wychodzić wszedzie ogniska korozji na rantach, kantach, zagięciach (na dużych powierzchniach brak... Po drugie (może to wina mojej jazdy) skonczyły się synchronizatory 3 biegu ( jest to biegnajfunkclonalniejszy w UNO ) Po trzecie do podróży w składzie 4 osobowym brakuje mu jednak mocy... Po czwarte model wyposażony w chłodnice zintegrowaną ze zbiornikiem wyrównawczym jest tragicznie niedostosowany ( może tylko u mnie, ale trzeba b uważać na poziom wody w chlodnicy) patrz na początek opiu jakie były tego konsekwencje. A po piąte i ostatnie zdecydowanie, bym kupił jeszcze raz UNO - najchętniej jednak z automatycznąskrzynią biegów - pozdrawiam !
3,9
~Unolot
Fiat Uno I
Hatchback 1.1 55KM 40kW
Nigdy mnie to auto nie zawiodło,jak poleciała uszczelka pod głowicą ,zrobiony został kompletny remont tak dla mojej satysfakcji i dla zdrowia mojego unolota,w końcu sobie robiłem,wymieniłem wszystkie zużyte podzespoły,w sumie to jakieś pierdułki,pierścienie nominalne,auto jęździło do tąd aż brat nie zaliczył pieńka i rozerwał podłoge,teraz stoi i niszczeje a ja kupiłem inne też fiata ale maryche,zobaczymy jak to będzie.Jak ktoś chce kupic to sprzedam steward@poczta.onet.pl
4,5
~Adam (oko1)
Fiat Uno I
Hatchback 1.1 55KM 40kW
To auto jest super, dużo miejsca i dobrze sie trzyma
Fiat Uno I