Drugim najważniejszym testem jest boczne zderzenie z innym samochodem. Euro NCAP symuluje typ tego zderzenia mając ruchomą deformowalną platformę (MDB) uderzającą w drzwi kierowcy z prędkością 50km/h. Szacowana jest ochrona przed obrażeniami manekina na fotelu kierowcy.
Chociaż trudno ocenić poziom ochrony zapewnianej przy bocznych zderzeniach. Program Euro NCAP ukazuje dużą poprawę bezpieczeństwa. Montaż bocznych poduszek powietrznych pomaga. Obecnie normą jest, iż samochody testowane przez Euro NCAP są wyposażone w boczne poduszki powietrzne.
W bocznym zderzeniu z całego ciała głowa jest najbardziej narażona na obrażenia. Test MDB ukazuje, co należy zrobić by lepiej ją chronić. Jako wskaźnik Euro NCAP wykonuje test słupa przy małej prędkości i to jedynie przy ochronie głowy przez poduszki boczne. Test słupa wykonywany jest przy prędkości 29km/h i jest to bardzo surowy test dla systemów ochrony głowy. Nie obrazuje on groźniejszych wypadków, które zazwyczaj zdarzają się, gdy samochody uderzają w słup na drodze. Test ten jest prosty do określenia jakości urządzeń w zakresie ich działania.