Volvo XC90 posiada niezwykle mocną konstrukcję by zapewnić bezpieczeństwo pasażerów. Uszkodzenia i deformacje miały miejsce tylko w niewielkim stopniu. Zanotowano również niskie ryzyko obrażeń klatki piersiowej na skutek nacisku pasów bezpieczeństwa. Foteliki dziecięce spisały się dobrze i spełniły standardy. XC90 jest również niezwykłe, ze względu na to, że mocowania ISOFIX można dostosować do rozmiarów fotelika. Ostatecznie, jak na duże auto, dobry wynik ochrony pieszego.
Ogólne dane auta |
Klasa |
Duże auta terenowe |
Nadwozie |
terenowy |
Masa |
2115 kg |
Uśrednione wyniki testu |
Bezpieczeństwo dorosłego |
|
Potrącenie pieszego |
|
Bezpieczeństwo dziecka |
-
|
Konstrukcja wypadła całkiem dobrze, a podłoga i rama drzwi kierowcy doznały niewielkiego zniekształcenia. Istnieje małe ryzyko obrażeń kolan kierowcy i pasażera ze strony twardych elementów poniżej deski rozdzielczej. Wszystkie pasy bezpieczeństwa 3-pktowe, oprócz środkowego. Tylne siedzenia składają się do poziomu i nie mogą być ustawione bez dopasowania zagłówków. Centralny fotel posiada specjalny mechanizm, który może być wykorzystany dla stabilnego i bezpiecznego umieszczenia dziecka.
Ochrona kierowcy
zderzenie czołowe
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba
Ochrona pasażera
zderzenie czołowe
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba
Wyniki są bardzo dobre i jedne z najlepszych w historii Euro NCAP. Boczne poduszki powietrzne na tułów i brzuch oraz ta chroniąca głowę spisały się świetnie osłaniając kierowcę podczas zderzenia bocznego i zderzenia ze słupem. Ta ostatnia chroni również pasażerów na tylnym siedzeniu.
Ochrona kierowcy
zderzenie boczne
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba
Szczegóły testu |
Zderzenie czołowe |
14 pkt (88%)
|
Zderzenie boczne |
16 pkt (100%)
|
Pasy bezpieczeństwa |
2 pkt (67%) |
Zderzenie ze słupem |
2 pkt (100%) |
Potrącenie pieszego |
10 pkt (36%) |
Uśredniony wynik zderzeniowy |
40 % |
Wyposażenie samochodu |
Napinacze przednich pasów bezpieczeństwa |
Limit wagi przednich pasów bezpieczeństwa |
Przednia poduszka powietrzna kierowcy |
Przednia poduszka powietrzna pasażera |
Boczne poduszki powietrzne na ciało |
Boczne poduszki powietrzne na głowę |
Poduszka powietrzna na kolana kierowcy |
ISOfix przednie |
ISOfix tylne |
Ochrona pieszego |
Zderzak i krawędź przednia są "nieprzyjazne". Lepiej wypada maska, jeśli chodzi o ochronę głowy pieszego dorosłego i dziecka, co dało XC90 2 gwiazdki za ten test. Volvo potrzebuje poprawek na tym polu, mimo wszystko. |
Zabezpieczenie dziecka |
Foteliki Volvo wypadły dobrze, spełniając wszystkie wymagania Euro NCAP. Jakość etykiet informacyjnych na fotelikach i we wnętrzu auta również na wysokim poziomie. Poduszka powietrzna pasażera zapewniana jest w standardowej wersji auta, a ostrzeżenia o niebezpieczeństwie umieszczania fotelika tyłem na przeciwko niej są odpowiednie. Rysunek i etykieta tekstowa obecne na końcu przedniego panelu, również zabezpieczają przed niewłaściwym użytkowaniem. Taka sama kombinacja nalepek została przytwierdzona po obu stronach osłony przeciwsłonecznej.
|
1,5 - letniego |
Volvo manufactured CRS
tyłem do kierunku jazdy
|
3,0 - letniego |
Volvo manufactured CRStyłem do kierunku jazdy
|