Kabina pasażerska pozostała stabilna w trakcie zderzenia, a panel przedniej szyby przesunął się tylko o 3 mm. Kolumna sterownicza jest zaprojektowana w ten sposób, aby w przypadku uderzenia przesunęła się pionowo, daleko od kierowcy, stwarzając mu dodatkową przestrzeń. Napinacze pasów dostosowują siłę amortyzowania do pozycji siedzenia i skali wypadku. Pomiary obciążeniowe wskazują na 'dobrą' ochronę kolan i ud, a Volvo udowodniło, że zapewnia taki sam poziom bezpieczeństwa pasażerom różnych rozmiarów i w różnych pozycjach. XC60 zdobyło maksimum punktów za zderzenie boczne. Tylko 'marginalna' ochrona klatki piersiowej w czasie zderzenia ze słupem. Wysoki poziom bezpieczeństwa szyjnego odcinka kręgosłupa.
'Dzieci' umieszczono w fotelikach tyłem do kierunku jazdy. Na podstawie pomiarów obciążenia w trakcie testów dynamicznych, auto zdobyło komplet punktów za ochronę 3-latka i straciło tylko część punktu w przypadku 1,5-rocznego dziecka. Poduszka powietrzna pasażera może zostać unieruchomiona by umożliwić montaż fotelika tyłem na przednim siedzeniu. Jednak informacja o jej statusie nie jest do końca jasna. Również etykieta ostrzegająca przed niebezpieczeństwem w/w stosowania fotelika bez dezaktywacji poduszki jest nietrwała i nieklarowna. Obecność mocowań ISOFIX na tylnych siedzeniach niewystarczająco oznaczona.
Zderzak uzyskał maksymalną notę za ochronę nóg pieszego. Jednak dodatkowe testy wykazują, że obszary poza centralnych oferują już 'słabą' ochronę. Wystarczające zabezpieczenie w przypadku krytycznych dla głowy dziecka pól maski. 'Słabo' jeśli chodzi o dorosłego. Krawędź przednia nie zdobyła ani jednego punktu.
ESC jest standardowym wyposażeniem XC60. Auto posiada system przypominający o zapięciu wszystkich pasów bezpieczeństwa.