Ogólne dane auta | |
---|---|
Klasa | Małe auta terenowe |
Nadwozie | 5-drzwiowy terenowy |
Masa | 1850 kg |
Uśrednione wyniki testu | |
---|---|
Bezpieczeństwo dorosłego | |
Potrącenie pieszego | |
Bezpieczeństwo dziecka |
Kabina pasażerska pozostała stabilna w trakcie zderzenia, a przedni panel przesunął się w tył tylko o 3 mm. Kolumna sterownicza została tak zaprojektowana, by na skutek uderzenia, przesunęła się pionowo, stwarzając dodatkową przestrzeń dla lepszej ochrony kierowcy. Ograniczniki w pasach bezpieczeństwa zmniejszają napięcie, dostosowując je do pozycji pasażera i siły uderzenia. Na podstawie pomiarów obciążenia, bardzo dobra ochrona kolan i ud zapewniana jest pasażerom różnych rozmiarów i w różnych pozycjach.
XC60 uzyskał maksymalną liczbę punktów za testy zderzenia bocznego i zderzenia ze słupem.
Szczegóły testu | |
---|---|
Zderzenie czołowe | 16 pkt (100%) |
Zderzenie boczne | 16 pkt (100%) |
Pasy bezpieczeństwa | 3 pkt (100%) |
Zderzenie ze słupem | 2 pkt (100%) |
Potrącenie pieszego | 17 pkt (61%) |
Bezpieczeństwo dziecka | 39 pkt (91%) |
Uśredniony wynik zderzeniowy | 86 % |
Wyposażenie samochodu |
---|
Napinacze przednich pasów bezpieczeństwa |
Limit wagi przednich pasów bezpieczeństwa |
Przednia poduszka powietrzna kierowcy |
Przednia poduszka powietrzna pasażera |
Boczne poduszki powietrzne na ciało |
Boczne poduszki powietrzne na głowę |
Poduszka powietrzna na kolana kierowcy |
ISOfix przednie |
ISOfix tylne |
Ochrona pieszego |
---|
Zderzak zdobył maksimum punktów za ochronę nóg pieszego. Jednak, dodatkowe testy wykazały pewne obszary, w centralnej części, o słabszych wynikach. Krytyczne dla głowy dziecka pola maski wykazują wystarczające zabezpieczenie. Dużo gorzej jeśli chodzi o głowę dorosłego - brak punktów ze strony przedniej krawędzi. |
Zabezpieczenie dziecka | |
---|---|
Obaj młodzi pasażerowie zostali umieszczeni w fotelikach tyłem do kierunku jazdy. Na podstawie pomiarów obciążenia manekinów w trakcie testów dynamicznych, XC60 zdobyło komplet punktów za ochronę 3-latka i straciło tylko część punktu za ochronę 1,5-rocznego dziecka. Poduszka powietrzna pasażera może zostać unieruchomiona by umożliwić montaż fotelika tyłem na przednim siedzeniu. Jednak informacja o jej statusie nie jest dostatecznie jasna. Etykiety ostrzegające o niebezpieczeństwie umieszczania fotelika tyłem na przeciwko aktywnej poduszki są niejasne i nietrwałe. Obecność mocowań ISOFIX na tylnych siedzeniach również niewystarczająco oznaczona. |
|
1,5 - letniego | Volvo child seat tyłem do kierunku jazdy |
3,0 - letniego | Volvo child seattyłem do kierunku jazdy |