Szukaj
Volvo
Volvo
4,3 (5 413 ocen)
Wybierz inną markę
Polecamy
Volvo w pigułce

Test euroncap Volvo XC60 D4 AWD Momentum

Volvo XC60 D4 AWD Momentum
2017
Dane testowanego auta
Wersja nadwozia:
5-drzwiowy
Klasa auta:
Duże auta terenowe
Masa auta:
1873 kg
Wynik testu
98%
Ochrona dorosłego
87%
Ochrona dziecka
76%
Zabezpieczenie przechodnia
95%
Asystent bezpieczeństwa
Szczegóły testu

Ochrona dorosłego

37.2 pkt | 98 %

Przedział pasażerski XC60 pozostał stabilny w próbach zderzenia czołowego. Odczyty z manekinów wykazały dobra ochronę wszystkich krytycznych obszarów ciała pasażera oraz kolan i ud kierowcy oraz pasażera. Volvo pokazało, że podobny poziom ochrony będzie zapewniony dla pasażerów o odmiennej posturze, siedzących w różnych pozycjach. W próbie zderzenie ze sztywną barierą na pełnej szerokości, ochrona obu manekinów była dobra, z wyjątkiem klatki piersiowej tylnego pasażera, której ochrona została oceniona jako mierna. Zarówno w próbie bocznego zderzenia z barierą, jak i w bardziej wymagającej próbie bocznego zderzenia z słupem, ochrona wszystkich krytycznych obszarów ciała była dobra i XC60 zdobyło maksymalną ilość punktów. Próby przeprowadzone na przednich siedzeniach i zagłówkach, wykazały dobrą ochronę dobrą ochronę przeciwko urazom kręgosłupa szyjnego, w przypadku uderzenia w tył pojazdu. Geometryczna ocena tylnych siedzeń, również wskazała dobrą ochronę kręgosłupa szyjnego. Będący standardowym wyposażeniem, autonomiczny system hamowania awaryjnego, zdobył maksymalną ilość punktów w próbach działania przy niskich prędkościach, typowych dla ruchu miejskiego; unikając kolizji przy wszystkich prędkościach testu.

Uderzenie przodem
7,8pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie przodem (sztywna bariera)
7,6 pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie z boku
16,0pkt
Uderzenie z boku przez auto
Uderzenie z boku przez auto
Zderzenie ze słupem
Zderzenie ze słupem
Uderzenie z tyłu
2,8pkt
AEB Miasto
3,0 pkt
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - tył
Uderzenie z tyłu - tył
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna
Słaba
Bardzo słaba

Ochrona dziecka

42.9 pkt | 87 %

W próbie czołowego zderzenia, ochrona 6-cio i 10-letniego manekina była dobra lub wystarczająca. W próbie bocznego zderzenia z słupem, ochrona była dobra dla wszystkich krytycznych obszarów ciała. Poduszka powietrzna przedniego pasażera może zostać dezaktywowana, aby umożliwić użytkowanie na tym miejscu fotelika w pozycji przeciwnej do kierunku jazdy. Kierowcy przekazywana jest czytelna informacja dotycząca stanu poduszki powietrznej i system został doceniony. Wszystkie typy fotelików dla których XC60 jest zaprojektowane, mogą zostać prawidłowo umiejscowione i zainstalowane.

Bazowa ocena auta
23,9pkt

Uderzenie z przodu
15,9 pkt
Obecne zdjęcie
Obecne zdjęcie "uderzenie z przodu"
Uderzenie z boku
8,0 pkt
Obecne zdjęcie
Obecne zdjęcie "uderzenie z boku"
Systemy bezpieczeństwa
7,0 pkt
Montaż
12,0pkt
Dziecko 18 miesięcy
Siedzonko:
Volvo Booster Cushion
Ustawienie:
do przodu
Dziecko 36 miesięcy
Siedzonko:
Volvo Booster Cushion
Ustawienie:
do przodu

Niechronieni użytkownicy drogi

31.9 pkt | 76 %

Maska zapewniła przeważnie dobrą lub wystarczającą ochronę dla głowy potrąconego pieszego, z kilkoma bardzo słabymi rezultatami odnotowanymi jedynie na podszybiu i przednich słupkach. Zderzak zdobył maksymalną ilość punktów za ochronę nóg pieszego, z dobrymi rezultatami we wszystkich sprawdzanych punktach. Ochrona miednicy była zróżnicowana. Autonomiczny system hamowania awaryjnego, zdobył maksymalną ilość punktów w próbach wykrywania pieszego, z dobrymi rezultatami we wszystkich scenariuszach testu i przy wszystkich prędkościach.

AEB Niechronieni użytkownicy drogi
6,0 pkt
Głowa
17,3 pkt
Miednica
2,6 pkt
Nogi
6,0 pkt
Bezpieczeństwo przechodnia
Bezpieczeństwo przechodnia
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna

Asystent bezpieczeństwa

11.4 pkt | 95 %

Przypomnienie o pasach bezpieczeństwa jest standardowym wyposażeniem dla przednich i tylnych siedzeń. Ogranicznik prędkości wykorzystuje kamerę do rozpoznania lokalnych ograniczeń prędkości i informuje o nich kierowcę, który może wybrać odpowiedni limit prędkości. System ostrzegający o niezamierzonej zmianie pasa ruchu, oraz asystent utrzymania pasa ruchu są również wyposażeniem standardowym. Ostrzegają one kierowcę kiedy samochód oddala się od linii wyznaczającej pas ruchu i pomagają prowadzić samochód z dala od krawędzi linii.

Ogranicznik prędkości
2,5 pkt
Asystent pasa ruchu
2,9 pkt
Przypominacz o pasach
3,0 pkt
Systemy AEB
3,0 pkt
Wyposażenie bezpieczeństwa
  • Napinacz przednich pasów
  • Ogranicznik obciążenia przednich pasów
  • Poduszka powietrzna kierowcy
  • Poduszka powietrzna pasażera
  • Boczna poduszka powietrzna na ciało
  • Boczna poduszka powietrzna na głowę
  • Poduszka powietrzna na kolana kierowcy
  • Ogranicznik prędkości
  • Elektroniczna kontrola trakcji
  • Przypominacz o pasach - kierowca
  • Przypominacz o pasach - pasażer
  • Przypominacz o pasach - tylne siedzenia

Pozamiejskie systemy awaryjnego
hamowania AEB
  • Opcjonalny
  • Interfejs człowiek-maszyna:
  • Wynik:
    Dobry