Przedział pasażerski XC60 pozostał stabilny w próbach zderzenia czołowego. Odczyty z manekinów wykazały dobra ochronę wszystkich krytycznych obszarów ciała pasażera oraz kolan i ud kierowcy oraz pasażera. Volvo pokazało, że podobny poziom ochrony będzie zapewniony dla pasażerów o odmiennej posturze, siedzących w różnych pozycjach. W próbie zderzenie ze sztywną barierą na pełnej szerokości, ochrona obu manekinów była dobra, z wyjątkiem klatki piersiowej tylnego pasażera, której ochrona została oceniona jako mierna. Zarówno w próbie bocznego zderzenia z barierą, jak i w bardziej wymagającej próbie bocznego zderzenia z słupem, ochrona wszystkich krytycznych obszarów ciała była dobra i XC60 zdobyło maksymalną ilość punktów. Próby przeprowadzone na przednich siedzeniach i zagłówkach, wykazały dobrą ochronę dobrą ochronę przeciwko urazom kręgosłupa szyjnego, w przypadku uderzenia w tył pojazdu. Geometryczna ocena tylnych siedzeń, również wskazała dobrą ochronę kręgosłupa szyjnego. Będący standardowym wyposażeniem, autonomiczny system hamowania awaryjnego, zdobył maksymalną ilość punktów w próbach działania przy niskich prędkościach, typowych dla ruchu miejskiego; unikając kolizji przy wszystkich prędkościach testu.
W próbie czołowego zderzenia, ochrona 6-cio i 10-letniego manekina była dobra lub wystarczająca. W próbie bocznego zderzenia z słupem, ochrona była dobra dla wszystkich krytycznych obszarów ciała. Poduszka powietrzna przedniego pasażera może zostać dezaktywowana, aby umożliwić użytkowanie na tym miejscu fotelika w pozycji przeciwnej do kierunku jazdy. Kierowcy przekazywana jest czytelna informacja dotycząca stanu poduszki powietrznej i system został doceniony. Wszystkie typy fotelików dla których XC60 jest zaprojektowane, mogą zostać prawidłowo umiejscowione i zainstalowane.
Maska zapewniła przeważnie dobrą lub wystarczającą ochronę dla głowy potrąconego pieszego, z kilkoma bardzo słabymi rezultatami odnotowanymi jedynie na podszybiu i przednich słupkach. Zderzak zdobył maksymalną ilość punktów za ochronę nóg pieszego, z dobrymi rezultatami we wszystkich sprawdzanych punktach. Ochrona miednicy była zróżnicowana. Autonomiczny system hamowania awaryjnego, zdobył maksymalną ilość punktów w próbach wykrywania pieszego, z dobrymi rezultatami we wszystkich scenariuszach testu i przy wszystkich prędkościach.
Przypomnienie o pasach bezpieczeństwa jest standardowym wyposażeniem dla przednich i tylnych siedzeń. Ogranicznik prędkości wykorzystuje kamerę do rozpoznania lokalnych ograniczeń prędkości i informuje o nich kierowcę, który może wybrać odpowiedni limit prędkości. System ostrzegający o niezamierzonej zmianie pasa ruchu, oraz asystent utrzymania pasa ruchu są również wyposażeniem standardowym. Ostrzegają one kierowcę kiedy samochód oddala się od linii wyznaczającej pas ruchu i pomagają prowadzić samochód z dala od krawędzi linii.