Szukaj
Volvo
Volvo
4,3 (5 406 ocen)
Wybierz inną markę
Polecamy
Volvo w pigułce

Test euroncap Volvo XC40 D4 AWD Momentum

 Volvo XC40 D4 AWD Momentum
2018
Dane testowanego auta
Wersja nadwozia:
5-drzwiowy
Klasa auta:
Małe auta terenowe
Masa auta:
1680 kg
Wynik testu
97%
Ochrona dorosłego
87%
Ochrona dziecka
71%
Zabezpieczenie przechodnia
76%
Asystent bezpieczeństwa
Szczegóły testu

Ochrona dorosłego

37.2 pkt | 97 %

Przedział pasażerski XC40 pozostał stabilny w próbach zderzenia czołowego. Odczyty z manekinów wykazały dobrą ochronę wszystkich krytycznych obszarów ciała, z wyjątkiem piszczeli pasażera, których ochrona była wystarczająca. Volvo pokazało, że podobny poziom ochrony będzie zapewniony dla kolan i ud pasażerów o odmiennej posturze, siedzących w różnych pozycjach. W próbie zderzenia ze sztywną barierą na pełnej szerokości, ochrona klatki piersiowej tylnego pasażera została oceniona jako mierna bazując na odczytach ściśnięcia klatki piersiowej manekina. Ochrona wszystkich pozostałych krytycznych obszarów ciała była dobra dla obu manekinów. W próbie bocznego zderzenia z barierą oraz w bardziej wymagającej próbie bocznego zderzenia z słupem, ochrona wszystkich krytycznych obszarów ciała była dobra i XC40 zdobyło maksymalną ilość punktów w tych próbach. Badania przeprowadzone na przednich siedzeniach i zagłówkach wykazały dobrą ochronę przeciw urazom kręgosłupa szyjnego w przypadku uderzenia w tył pojazdu. Geometryczna ocena tylnych siedzeń również wskazała dobrą ochronę kręgosłupa szyjnego. Volvo City Safety jest standardowym wyposażeniem XC40. Wspomniany autonomiczny system hamowania awaryjnego wykazał się dobrą skutecznością działania, unikając kolizji we wszystkich scenariuszach testu, w typowych warunkach miejskich.

Uderzenie przodem
8,0pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie przodem (sztywna bariera)
7,4 pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie z boku
16,0pkt
Uderzenie z boku przez auto
Uderzenie z boku przez auto
Zderzenie ze słupem
Zderzenie ze słupem
Uderzenie z tyłu
1,8pkt
AEB Miasto
4,0 pkt
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - tył
Uderzenie z tyłu - tył
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna
Słaba
Bardzo słaba

Ochrona dziecka

43 pkt | 87 %

Ochrona 6-cio i 10-letniego manekina była dobra zarówno w próbie zderzenia czołowego, jak i w próbie zderzenia bocznego. Poduszka powietrzna przedniego pasażera może zostać dezaktywowana, aby umożliwić użytkowanie na tym miejscu fotelika w pozycji przeciwnej do kierunku jazdy. Do kierowcy dociera czytelna informacja dotycząca stanu poduszki powietrznej i system został doceniony. Wszystkie typy fotelików dla których dla których XC40 jest zaprojektowane mogą być prawidłowo umiejscowione i zainstalowane w pojeździe.

Bazowa ocena auta
24,0pkt

Uderzenie z przodu
16,0 pkt
Obecne zdjęcie
Obecne zdjęcie "uderzenie z przodu"
Uderzenie z boku
8,0 pkt
Obecne zdjęcie
Obecne zdjęcie "uderzenie z boku"
Systemy bezpieczeństwa
7,0 pkt
Montaż
12,0pkt
Dziecko 18 miesięcy
Siedzonko:
Volvo Booster Seat
Ustawienie:
do przodu
Dziecko 36 miesięcy
Siedzonko:
Volvo Booster Cushion
Ustawienie:
do przodu

Niechronieni użytkownicy drogi

34.5 pkt | 71 %

Maska zapewniła dobrą lub wystarczającą ochronę dla głowy potrąconego pieszego na prawie całej powierzchni, z kilkoma bardzo słabymi rezultatami odnotowanymi jedynie na przednich słupkach. Zderzak zdobył maksymalną ilość punktów za ochronę nóg pieszego, z dobrymi rezultatami we wszystkich sprawdzanych punktach. Ochrona miednicy była bardziej zróżnicowana, z obszarami dobrej i bardzo słabej ochrony. Autonomiczny system hamowania awaryjnego wykazał się dobrą skutecznością działania w próbach wykrywania pieszego przeprowadzonych przy dziennym świetle. W warunkach nocnych, system spisał się dobrze przy wykrywaniu pieszego poruszającego się w tym samym kierunku, ale słabe wyniki zostały odnotowane przy przekraczaniu toru ruchu pojazdu przez pieszego. System wykazał się wystarczająca skutecznością przy wykrywania rowerzysty w świetle dziennym.

AEB Niechronieni użytkownicy drogi
8,3 pkt
Głowa
17,1 pkt
Miednica
3,1 pkt
Nogi
6,0 pkt
Bezpieczeństwo przechodnia
Bezpieczeństwo przechodnia
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna

Asystent bezpieczeństwa

10 pkt | 76 %

XC40 posiada przypomnienie o pasach bezpieczeństwa dla przednich i tylnych miejsc. Będący standardowym wyposażeniem asystent ograniczeń prędkości, identyfikuje lokalne ograniczenia prędkości i pozwala kierowcy ustalić odpowiednią prędkość. System wykazał się wystarczającą skutecznością działania w testach Euro NCAP. Autonomiczny system hamowania awaryjnego zadziałał dobrze we wszystkich próbach scenariuszy jazdy pozamiejskiej, tracąc jedynie niewielką ilość punktów. Asystent pasa ruchu jest standardowym wyposażeniem i obejmuje: asystenta utrzymania pasa ruchu , który ostrzega kierowcę, kiedy samochód oddala się od linii wyznaczających pas ruchu i łagodnie steruje układ kierowniczy prowadząc pojazd na prawidłowy tor, oraz awaryjne utrzymanie pasa ruchu, które interweniuje o wiele bardziej agresywnie w sytuacjach awaryjnych, aby utrzymać samochód na drodze lub uniknąć zderzenia z innym pojazdem.

Ogranicznik prędkości
2,5 pkt
Asystent pasa ruchu
2,3 pkt
Przypominacz o pasach
2,5 pkt
Systemy AEB
2,7 pkt
Wyposażenie bezpieczeństwa
  • Napinacz przednich pasów
  • Ogranicznik obciążenia przednich pasów
  • Poduszka powietrzna kierowcy
  • Poduszka powietrzna pasażera
  • Boczna poduszka powietrzna na ciało
  • Boczna poduszka powietrzna na głowę
  • Poduszka powietrzna na kolana kierowcy
  • Ogranicznik prędkości
  • Elektroniczna kontrola trakcji
  • Przypominacz o pasach - kierowca
  • Przypominacz o pasach - pasażer
  • Przypominacz o pasach - tylne siedzenia

Pozamiejskie systemy awaryjnego
hamowania AEB
  • Opcjonalny
  • Interfejs człowiek-maszyna:
  • Wynik:
    Mierny