Volvo V70 był oryginalnie oceniany przez Euro NCAP w roku 2007. Test ochrony szyjnego odcinka kręgosłupa przeprowadzono by ulepszyć poprzednie wyniki i przedstawić wg nowego schematu z 2009. Brak zmian w specyfikacji oraz wyposażeniu auta od 2007 roku. Kabina pasażerska pozostała stabilna w trakcie zderzenia. Kolumna sterownicza wraz z kierownicą przesunęły się do przodu, stwarzając dodatkową przestrzeń dla ochrony głowy i klatki piersiowej kierowcy. Wyniki pomiarów obciążeniowych pokazują, że kolana i uda zarówno kierowcy jak i pasażera były dobrze chronione. Volvo udowodniło, że zapewnia taki sam poziom bezpieczeństwa pasażerów różnych rozmiarów i w różnych pozycjach. Auto zdobyło maksymalną liczbę punktów za wynik testu zderzenia bocznego. Jednak podczas pierwszego testu zderzenia ze słupem, boczne poduszki uruchomiły się zbyt późno, co spowodowało, że poduszka chroniąca głowę nie rozwinęła się w pełni, przez co nota została obniżona. Volvo nie było zadowolone z wyników i wprowadziło poprawki. Euro NCAP zgodziło się na powtórne testy ulepszonego modelu. Producent naprawił usterkę we wszystkich modelach, a posiadaczom już sprzedanych polecił wizytę u dealera. Niestety poprawki nie były wystarczające i problem pojawił się również w trakcie drugiego testu.
V70 uzyskał komplet punktów za ochronę dzieci, na podstawie pomiarów obciążenia w czasie testów dynamicznych. Poduszka powietrzna pasażera może zostać unieruchomiona, by umożliwić montaż fotelika tyłem na przednim siedzeniu. Etykieta ostrzegająca przed montowaniem go na przeciwko aktywnej poduszki nie jest jasna. Obecność mocowań ISOFIX na tylnych siedzeniach również niewystarczająco oznaczona.
Zderzak został oceniony na maksimum punktów za amortyzację nóg pieszego, a maska zapewnia odpowiednią ochronę głowy dziecka. Jednak, pewne obszary maski, w przypadku głowy dorosłego, wypadły dużo gorzej, podobnie przednia krawędź.
ESC jest standardowym wyposażeniem wszystkich wersji modelu, podobnie system przypominający o zapięciu pasów bezpieczeństwa kierowcy oraz przedniego pasażera.