Szukaj
Volvo
Volvo
4,3 (5 406 ocen)
Wybierz inną markę
Polecamy
Volvo w pigułce

Test euroncap Volvo V60 2.4 diesel plug-in hybrid 'Momentum', LH

Volvo V60 2.4 diesel plug-in hybrid 'Momentum', LH
2012
Dane testowanego auta
Wersja nadwozia:
5-drzwiowy terenowy
Klasa auta:
Duże auta rodzinne
Masa auta:
2020 kg
Wynik testu
93%
Ochrona dorosłego
83%
Ochrona dziecka
65%
Zabezpieczenie przechodnia
100%
Asystent bezpieczeństwa
Szczegóły testu

Ochrona dorosłego

33 pkt | 93 %

Przedział dla podróżnych pozostał stabilny w testach zderzenia czołowego. Czujniki umieszczone na manekinach wykazały dobrą ochronę kolan oraz kości udowych kierowcy i pasażera. Model wykazał, że podobny poziom zabezpieczeń zostanie zapewniony pasażerom innych rozmiarów, zajmujących inne miejsca. W teście bariery bocznej model uzyskał maksymalną liczbę punktów za dobrą ochronę wszystkich regionów ciała. W cięższym teście słupa bocznego, ochrona klatki piersiowej była wystarczająca, innych regionów ciała dobra. Miejsca i zagłówki zapewniły dobre zabezpieczenie przed urazami kręgosłupa szyjnego w przypadku szarpnięcia spowodowanego uderzeniem w tył pojazdu.

Uderzenie przodem
14,3pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie z boku przez auto
8,0pkt
Zderzenie ze słupem
7,5pkt
Uderzenie z boku przez auto
Uderzenie z boku przez auto
Zderzenie ze słupem
Zderzenie ze słupem
Uderzenie z tyłu
3,6pkt
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - przód
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna
Słaba
Bardzo słaba

Ochrona dziecka

41 pkt | 83 %

Na postawie wczytań, model uzyskał maksymalną liczbę punktów za ochronę dziecka 18-miesięcznego i 3-letniego w testach dynamicznych. W testach wpływu bocznego ochrona dzieci była odpowiednia. Zminimalizowane ryzyko uszkodzenia ciała w kontakcie z elementami wnętrza samochodu. Poduszka powietrzna pasażera może zostać odłączona, jednak informacje dostarczone kierowcy o aktualnym statusie poduszki powietrznej nie są wystarczające. Etykieta umieszczona w samochodzie jasno informuje o niebezpieczeństwie płynącym z nieodpowiedniego ustawienia fotelika dla dziecka w stosunku do aktywnej poduszki powietrznej pasażera.

Bazowa ocena auta
5,0pkt
Wydajność
11,9pkt
Instrukcja
4,0pkt
Montaż
2,0pkt
Dziecko 18 miesięcy
Siedzonko:
Ustawienie:
do tyłu
Dziecko 18 miesięcy
Dziecko 18 miesięcy
Wydajność
12,0pkt
Instrukcja
4,0pkt
Montaż
2,0pkt
Dziecko 36 miesięcy
Siedzonko:
Ustawienie:
do przodu
Dziecko 36 miesięcy
Dziecko 36 miesięcy

Niechronieni użytkownicy drogi

23 pkt | 65 %

Zderzak w większości obszarów zapewniał dobrą ochronę nóg pieszego. Frontowa krawędź maski zapewniała w przeważającej mierze ochronę ocenioną jako słabą lub marginalną. W większości obszarów mogących zostać uderzonymi przez głowę dziecka maska oferowała dobrą ochronę. W przypadku obszarów mających szanse zostać uderzonymi przez głowę osoby dorosłej ochrona była słaba.

Głowa
14,7 pkt
Miednica
2,8 pkt
Nogi
5,8 pkt
Bezpieczeństwo przechodnia
Bezpieczeństwo przechodnia
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna

Asystent bezpieczeństwa

7 pkt | 100 %

Model wyposażony jest w elektroniczną kontrolę stabilności, która spełnia wymogi Euro NCAP. System przypominający o zapięciu pasów, obejmujący wszystkie miejsca, oraz ogranicznik prędkości są również elementami wyposażenia standardowego we wszystkich wariantach.

Ogranicznik prędkości
1,0 pkt
System stabilizacji pojazdu
3,0 pkt
Przypominacz o pasach
3,0 pkt
Wyposażenie bezpieczeństwa
  • Napinacz przednich pasów
  • Ogranicznik obciążenia przednich pasów
  • Poduszka powietrzna kierowcy
  • Poduszka powietrzna pasażera
  • Boczna poduszka powietrzna na ciało
  • Boczna poduszka powietrzna na głowę
  • Ogranicznik prędkości
  • Elektroniczna kontrola trakcji
  • Przypominacz o pasach - kierowca
  • Przypominacz o pasach - pasażer
  • Przypominacz o pasach - tylne siedzenia