Kabina pasażerska podczas zderzenia czołowego pozostała stabilna. Po zakończonym teście zanotowano, że filar przedniej szyby uległ deformacji , o 1 mm w tył. Czujniki na manekinach wykazały dobrą ochronę kolan i ud kierowcy i pasażera. Testy pokazały, że podobny poziom ochrony będzie przewidziany dla osób różnej wielkości na różnych miejscach siedzących. W teście bariery bocznej Volvo V60 zdobyło maksymalną liczbę punktów, dzięki dobrej ochronie dla wszystkich regionów ciała. W cięższym teście słupa bocznego czujniki umieszczone na manekinie w obszarze żeber wskazały marginalną ochronę klatki piersiowej. Fotele oraz prawidłowe ustawienie zagłówków zapewniło dobre zabezpieczenie przed urazami kręgosłupa szyjnego w trakcie szarpnięcia spowodowanego uderzeniem w tył pojazdu.
Volvo V60 zyskało maksymalną liczbę punktów za ochronę dziecka w testach dynamicznych. Oba manekiny w trakcie testu były ustawione w pozycji siedzącej tyłem do kierunku jazdy. Poduszka powietrzna pasażera może być odłączona, co pozwala na bezpieczne ustawienie fotelika dziecięcego tyłem do kierunku jazdy. Informacja o aktualnym statusie poduszki nie jest wystarczająco jasna (czasowy piktogram). Etykieta informująca o bezpiecznym ustawieniu fotelka bez aktywnej poduszki powietrznej pasażera daje niewystarczające ostrzeżenie.
Zderzak w większości obszarów zapewnia dobrą ochronę, znajduje się jednak obszary chroniące w stopniu marginalnym. W większości obszarów, które mogą uderzyć głowę dziecka maska zapewnia dobrą ochronę przed urazami głowy. W obszarach, które mogą uderzyć głowę osoby dorosłej ochrona była słaba. Dobrą ochronę zanotowano jedynie w kilku testowanych obszarach.
Elektroniczna Kontrola Stabilności jest standardowym wyposażeniem dla Volvo V60 i spełnia wymogi Euro NCAP. Ogranicznik prędkości oraz system przypomnienia o zapięciu pasów dla kierowcy i pasażera również stanowią elementy wyposażenie standardowego.